Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[pana FZ7] Tas en geheugen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [pana FZ7] Tas en geheugen

Ik ga een panasonic FZ7 (7.2x7.9x11.2) bestellen, maar vind niet direct een geschikte tas.
    Deze zou zo compact mogelijk moeten zijn: camera + SD + accu, de rest gaat in mijn rugzak. Laag gewicht, spatwaterdicht en vrij slijtvaste gebouwd. Ik dacht aan:
    - Difox Traveller 600, 9x7.5x14 (Link)
    - Chiemsee Wailuku DFV35, 8.5x8x13.5, 260g (Link)
    - Hama Fancy Backpack DF30, 8x7x12.5, 80g (vrij klein) (Link)

Heeft er iemand ervaring met één van deze drie tassen? Gelijkaardige alternatieven zijn natuurlijk steeds welkom.
    Zou de originele Panasonic DMW-CZH7E tas iets waard zijn?

Bij Lowepro vind ik niet direct mijn zin. De enige die een beetje in de buurt komt is de Reso TLZ10, de rest is veel te groot en te zwaar.
    Tamrac net hetzelfde: 5696 ofwel de 5682, maar te groot en teveel koffer gevoel.

Ik heb nog een tweede vraag:
    Volgens Panasonic moet de schrijfsnelheid van het SD-kaartje minstens 10MB/s zijn. Een Sandisk Ultra II is dus maar net snel genoeg. Is het nuttig om meer te spenderen voor een UltraIII?
    Hebben jullie verder goede ervaringen met andere merken zoals Panasonic, Kingston, Lexar, Extreme, Transcend, etc

Re: [pana FZ7] Tas en geheugen

Ik heb zopas mijn bestelde Panasonic FZ7 ontvangen.
    De afmeting 79 wordt 125 met gemonteerde lens beschermadapter en lensdop. Indien hierop nog de lensbescherming (zonnekap) omgekeerd opgemonteerd wordt blijft de diepte, alleen de diameter wordt iets groter. Met alleen de lensdop op de lens wordt de afmeting 85.
    Ik ben ook opzoek geweest om een geschikte te vinden waarin enkel de camera zou passen.
    Alle originele LUMIX tassen zijn terug te vinden op www.panasonic.de met foto, echter zonder afmetingen en verdere details. Ik heb DMW-CZH7E (voor €15) niet gezien maar wel de gelijkaardig tas PS-SF5_B semisoft-Tasche für FZ5/4/3 in mijn handen gehad. Het zijn 2 stevige blauwe schelpen, om te openen moet eerst de klep omhoog, daarna langsweerzijden een rits naar beneden, de voorste schelp klapt dan naar voor open (scharniert onderaan), de camera hangt dan in een soort netje dat bevestigt is de schelp dichts bij je. In dit model kan enkel de camera in zijn minimum afmetingen zonder beschermadapter en zonnekap. Het leek mij niet erg handig in gebruik.
    Na zoeken tussen verschillende merken tassen heb ik tenslotte vandaag een tas euroActiv tas model Connect 14 gekocht (€13). Te vinden bij Action Shop en ook op http://www.edigitech.de/shop/digital...v_Taschen.html .
    Het ziet er degelijk materiaal uit 100% polyester met een zachte dikke binnenwand. In de kap is nog een netje met ritsluiting, en aan de binnenzijde vooraan een gleuf waarin je nog een 2-tal SD kaartjes kan schuiven.
    De camera past er perfect vertikaal in met de handgreep naar boven en de lens met beschermadapter zijn horizontaal gericht. De draagriem van de camera verdwijnt gemakkelijk boven de lens in de tas. Het tussenschotje gebruik ik onder lens als steun.
    De camera met enkel de lensdop erop past op dezelfde manier in het model Activ Connect 10.
    Door het openen van de dubbele ritsluiting kan de kap gemakkelijk omhoog en de camera is gemakkelijk beet te nemen met de rechterhand op de goeie plaats om onmiddelijk te fotograveren.

Ik heb een SD kaartje Sandisk Ultra III -1GB (is 20MB/s, door Panasonic min 10MB/s aan te raden bij filmen op 30fpsVGA of 30fps 16:9 ) voor €70 gekocht bij http://www.foto-erhardt.de.

Succes

Comment

Re: [pana FZ7] Tas en geheugen

Bedankt voor je reactie!

Ik heb ondertussen alles al besteld.
      Ook al kon ik nergens gebruikerservaringen vinden van de Chiemsee DFV35 tas, heb ik deze toch maar gekozen. Een beschermkap en/of zonneklep ga ik waarschijnlijk toch bijna nooit gebruiken, enkel de lensdop. Compactheid en robuustheid waren belangrijk en daaraan voldoet de tas zeker. Stof voelt sterk aan en is waterdicht/afstotend (Ballistische nylon). De camera zit onder een dubbele laag afgeschermd, is met zacht materiaal afgewerkt binnenin en heeft extra opbergplaatsen aan de voorkant, achterkant en binnenkant klep. Aan de onderkant is een zeer slijtvaste plastieken laag voorzien.
      Deze tas heb ik gekocht bij Fotokar in Leuven voor 40€. (Best wel duur, maar verzending vanuit Duitsland kost ook geld en ik wilde de tas eerst in mijn handen hebben...)

Als SD kaartje heb ik een Panasonic Pro High Speed (133x) 2GB gekozen bij ixxpixx.de voor 72,90€.
      De FZ7 in het zwart kostte bij bestelling 369€ en nog een extra accu voor 29€

En nu is het vol ongeduld wachten totdat het verlossende pakje wordt afgeleverd
      Last edited by Bmic; 6 april 2006, 12:52.

Comment

Working...
      X