Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D50 flits instellingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D50 flits instellingen

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een D50 met kitlens. De eerste ervaringen zijn dik okay, ik heb al heel wat foto's gemaakt en met de instellingen gespeeld en ben blij verrast over de mogelijkheden en kwaliteit van resultaten

Nu lijkt het erop dat bij de instelling "automatic" de flits wel erg mager is en de resultaten lijken minder dan in het begin. In de handleiding kan ik er niets van terugvinden en dus leek me resetten de oplossing en dit heb ik dan ook op alledrie de manieren gedaan....zonder verbetering!

Weet iemand een manier om te testen of flitsresultaten okay zijn (okay in de zin dat de flitser doet wat die volgens specs van nikon zou moeten doen)

dank alvast voor jullie reacties
    Leon Loeffen

Re: D50 flits instellingen

Van een ingebouwde flitser mag je geen wonderen verwachten. Het richtgetal is meestal zodanig dat de flits slechts enkele meters ver zal belichten. Bij grotere afstanden is het resultaat vaak teleurstellend.

Wanneer je dus gaat testen, zorg dat je dicht genoeg bij het onderwerp staat.

Je kan bij de D50 de intensiteit van de flits instellen. Even nakijken dus of je daar geen instelling hebt veranderd waardoor de flits niet zijn volledige vermogen benut (gelijktijdig op flitsknop en +/- duwen en dan aan het instelwieltje draaien).

Gr's, Wim
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Re: D50 flits instellingen

De ingebouwde flits is echt maar een hulpmiddel op afstanden groter dan 3 meter mag je er niet veel van verwachten. Dit is zo voor alle ingebouwde flitsers van alle merken misschien op een enkele uitzondering na.
      Ik heb dus ook een D50 en binnenkort zal ik een SB600 aanschaffen en dat het probleem wel oplossen.

Groetjes
      Spogy
      Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Working...
      X