Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Over tussenringen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Over tussenringen

Ik heb tweedehands een stel van 3 tussenringen kunnen kopen,in de winkel heb ik ze laten testen met één van mijn oude lenzen,thuis gekomen wat testjes gedaan met mijn oude 50 mm lens en ook met de oude Vivitar 28 - 105 mm,dat lukt allemaal,maar met mijn nieuwe lenzen,de sigma 18-50 en 70-300 lukt het helemaal niet,zelfs geen lichtmeting,en bij afdrukken een foutmelding "no lens attached".
    Nu is dit alles niet zo erg,als ik macro wil neem ik gewoon mijn oude lenzen,maar ik begrijp niet hoe dat komt,en zou dat graag weten.
    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
    Web-Albums

Re: Over tussenringen

Ik werk soms ook met tussenringen maar ik weet niet wat in u geval is. Zijn het MF of AF ringen in mijn geval zijn het MF en die heb ik even omgebouwd zodat ze geen diafragma instellen meer zijn, want dat lukt tog niet met die nieuwe AF lenzen. Natuurlijk moet je dan wel volledig op manueel zetten en eerst scherpstellen en dan gokken welk diafragma (overeenkomend met sluiter natuurlijk) dat je moet nemen en voor eindresultaat op je histogram zien en aanpassen en met veel te oefenen begin je dat op een tijdje wel te weten welke instellingen je moet nemen
    suc6
    D70 + Sigma 17-70 Macro, SB-800, SB-28, sigma 70-200, sigma 180 macro, lowpro computrekker,2 x manfrotto 190pro + 229 kop, Gitzo RA4 en RN4 kop een eenigte paraplukes en nog veel rommel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bokke
      Ik werk soms ook met tussenringen maar ik weet niet wat in u geval is. Zijn het MF of AF ringen in mijn geval zijn het MF en die heb ik even omgebouwd zodat ze geen diafragma instellen meer zijn, want dat lukt tog niet met die nieuwe AF lenzen. Natuurlijk moet je dan wel volledig op manueel zetten en eerst scherpstellen en dan gokken welk diafragma (overeenkomend met sluiter natuurlijk) dat je moet nemen en voor eindresultaat op je histogram zien en aanpassen en met veel te oefenen begin je dat op een tijdje wel te weten welke instellingen je moet nemen
      suc6
      Het zijn AF ringen,maar dat betekend niets,ik stel handmatig scherp,maar de belichting werkt perfect bij de oudere analoge lenzen,niet bij nieuwe lenzen.
      Web-Albums

Comment

Oke dan maar ik denk dat er dan iets met de compatibiliteit is
        Je hebt daar een Vivitar op getest maar ik weet niet of die compatiebel is met een Sigma, Als hij het op andere lenzen doet zal de body het wel aan kunnen maar jah tegenwoordig steken ze veel meer in een lens dan je verwacht
        D70 + Sigma 17-70 Macro, SB-800, SB-28, sigma 70-200, sigma 180 macro, lowpro computrekker,2 x manfrotto 190pro + 229 kop, Gitzo RA4 en RN4 kop een eenigte paraplukes en nog veel rommel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bokke
          Oke dan maar ik denk dat er dan iets met de compatibiliteit is
          Je hebt daar een Vivitar op getest maar ik weet niet of die compatiebel is met een Sigma, Als hij het op andere lenzen doet zal de body het wel aan kunnen maar jah tegenwoordig steken ze veel meer in een lens dan je verwacht
          Even ter verduidelijking,op het toeste minolta D5 werken de tussenringen alleen met de minolta lens en en de vivivitar lens,niet met de sigma lenzen,maar alle lenzen werken perfect op de minolta boddy zonder tussenringen.
          Web-Albums

Comment

hhmmm gek ik kan u geen duidelijk antwoord geven (zit nl. nog niet zo lang in die vak ) Maar denk tog dat het iets met die compatibiliteit te maken heeft

Ik raad u aan om eens te gaan horen in de ter-zake afdeling die zullen er wel meer en duidelijkere antwoorden op wetten

Comment

Working...
            X