Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwart/wit afdrukken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: zwart/wit afdrukken

Goede zwart-wit printen op een kleuren printer is niet mogelijk. Je hebt de verscheidenheid aan grijstinten niet. Enige jaren terug kwam Epson met een printer waarin vier inkt-cartridce met verschillende grijstinten geplaatst moeten worden. Alleen hiermee kun je een klassieke zw/w afdruk evenaren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit
      Goede zwart-wit printen op een kleuren printer is niet mogelijk. Je hebt de verscheidenheid aan grijstinten niet. Enige jaren terug kwam Epson met een printer waarin vier inkt-cartridce met verschillende grijstinten geplaatst moeten worden. Alleen hiermee kun je een klassieke zw/w afdruk evenaren.
      Je mag altijd is komen kijken naar de zwart-witjes van de R2400 !
      ik ben niet snel tevreden, maar wel over de Epson R 2400

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

En ik durf beweren met een HP 8750 dat je die ook evenaart, met de cartridge met 3 grijstinten, andere cartridges worden niet gebruikt...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357

MVG, Jeff
          En ik kan dat bevestigen. Ben, bij mijn bezoek aan Jeff, bijna van mijne stoel gevallen vant verschieten (en ben wel iets gewend, had tot dan gewerkt met een geprofileerde i9950=A3 tegenhanger van IP8500). Daags nadien was hij besteld, 2 dagen later stond hij te blinken op mijn bureau. Paar weken later nog steeds tevreden van mijn R2400

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357

MVG, Jeff
            Jeff,
            Ik was analoog altijd een zw/w werker,vanwege de kwaliteit digitaal nog niet.
            Werkt uw de Epson met 1 zwarte inkttank? Zitten er bij een juist belichte opname veel nuances in uw afdrukken en zit er in de donkerste en lichtste partijen nog doortekening.
            Het is dat we waarschijnlijk niet bij elkaar in de buurt wonen, anders zou ik graag komen kijken.

Jan.

Comment

Jeff,
              Ik was analoog altijd een zw/w werker,vanwege de kwaliteit digitaal nog niet.
              Werkt uw de Epson met 1 zwarte inkttank? Zitten er bij een juist belichte opname veel nuances in uw afdrukken en zit er in de donkerste en lichtste partijen nog doortekening.
              Het is dat we waarschijnlijk niet bij elkaar in de buurt wonen, anders zou ik graag komen kijken.

Jan.

De Epson R 2400 Heeft de beschikking over 1 zwarte en twee grijze patronen en 5 kleur patronen. Er dus steeds 8 patronen in de printer aanwezig, ook mocht je enkel maar zwart-wit printen heb je toch alle kleurpatronen nodig .

Indien je wenst te werken op mat papier is er een speciale zwarte inkt de Matt Black en die moet je dan even wisselen met de Photo Black die ik altijd gebruik . Met de mat zwarte ink en het juiste papier haal je erg diepe zwarten.

Komt daar nog bij dat de printer zelf instaat is om van een kleurorigineel meer dan behoorlijk zwart-wit afdrukken te maken. Als je dus het een beetje gemakkelijk wenst kan dit zonder echt aan kwaliteit in te boeten.

In de driver heb je ook de keuze tussen neutraal, warm en koel zwart-wit, ik gebruik veel het warme zwart-wit, wat je een beetje kan vergelijke met de afdrukken op barriet.

Met de Smooth Pearl van Ilford bekom je afdrukken vergelijkbaar met de Brovira 119 als je dit nog kent .

Al mijn afdrukken hebben voldoende detail zowel in de schaduwen als in de hogelichten .

Ik woon in Kontich bij Antwerpen, en heb je zin mag je komen kijken, let wel dit is niet zonder risico, zoals je kan lezen in een van de bovenstaande postings.

MVG, Jeff
              Last edited by Digipics357; 19 augustus 2006, 11:08.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
              X