Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rockband fotograferen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rockband fotograferen

Ik ben gevraagd foto's te nemen van het optreden van een rockband.
    Een collega van mij is de zangeres en dan kan je niet weigeren. Het optreden gebeurt in een cafe/discotheek. Ik heb geen idee hoe het er van binnen uitziet, maar ik denk wel dat er lampen en spots aanwezig zijn. Hoe kan ik m'n D70 en SB 600 het beste instellen om goede foto's te maken? Ik denk zelf, de camera op 200 ISO en continue shooting vanwege het bewegen van de bandleden, de witbalans op bewolkt en de flitser gewoon op TTL. Misschien de flitsintensiteit iets verhogen of verlagen afhankelijk van de resultaten op het het scherm.

Wat is jullie mening?
    Gegroet Auke
    Nikon en wat toebehoren

http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

Re: Rockband fotograferen

auke,

mijn mening?
    flits thuislaten ...
    voor de rest?
    zal ik je maandag
    hopelijks kunnen vertellen,

nà de SD

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Nog even dit, ik ga de Tamron 28-75 F2.8 gebruiken.
      Gegroet Auke
      Nikon en wat toebehoren

Comment

Deze vraag is meer hier op zijn plaats.

Comment

Flits niet thuislaten, maar voor de pauze zonder flits fotograferen(iso auto sluitertijd voor verhogen 1/30 en eventueel vergrendelen op max 800asa) en na de pauze met.
          Met flits: zet de flits aan de zijkant van het podium op één van de luidsprekers, zet de camera op commander flits en de flits op afstandbediening, neem in de pauze even wat proef flitsen en ga verder met de foto's.

Schiet alles in raw, camera op spotmeting en op de gezichten meten, je hebt dan ook kans dat je de instellamp uitkan zetten( deze zorgt ervoor dat iedereen recht in de lens kijkt).

Begin niet gelijk met fotograferen, maar let eerst even op de bewegingen, zodat je je foto's op het goede moment maakt(event. de camera op slow cont), zodat de zangeres niet altijd met de mic voor het gezifcht staat.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

hjanssen,

ongelooflijk to-the point advies!
            'k wou dat je er morgen bij kon zijn

mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Hjanssen, bedankt voor het advies en MM ben benieuwd naar je werk.
              Gegroet Auke
              Nikon en wat toebehoren

Comment

Neem ook een kleine (maar lichtsterke) tele mee (100 mm) voor close-ups.
                Een breedhoek in een kleine ruimte is essentieel, zeker minimum 20mm.
                Gebruik 400 asa.
                Flitser zeker niet vergeten. Voorzie voldoende batterijen!!!!
                Voorzie een mix van geflitste en niet-geflitste beelden.
                Alles in Raw. Neem voldoende CF-kaarten mee. Op een concert van 2 uur neem ik gemiddeld zo'n 200 beelden.
                Wees op tijd: zo kan je op voorhand de opstelling bekijken en jezelf verzekeren van de meest ideale plaats indien er weinig bewegingsruimte voorhanden is.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                X