Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen HP Photosmart 8750 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ervaringen HP Photosmart 8750 ?

Iemand hier ervaring met de HP Photosmart 8750 ?

Ik overweeg om mijn Canon i965 A4 printer te vervangen door een A3+.

De Epson 2400 is me ietsje te duur voor wat ik maar moet printen, maar nu was mijn oog gevallen op de HP Photosmart 8750. Deze schijnt ook goede (aanvaardbare) zw/w afdrukken te leveren, en ondersteunt ook Adobe RGB als profiel. Enige nadeel is de driekleurencartridges, maar vermits deze toch in de onksten worden gestoken maakt mij dat niet zoveel uit.

De voordelen zijn dan weer dat hij standaard een ethernet interface aan boord heeft. Ook de houdbaarheid van de prints zijn goed. Hij komt ook goed uit de testen blijkbaar.

Dus indien iemand goede/slechte ervaringen met DEZE HP heeft, let me know ....

Re: Ervaringen HP Photosmart 8750 ?

in gelijkaardige prijsklasse vind je ook de

Epson R1800
    Canon i9950

voor A3+ formaat printers

Comment

Canon valt uit de boot deze keer voor mij .... ben een tevreden gebruiker van de i965, maar een mens wil toch wel eens iets anders .....

De Epson R1800 heb ik overwogen, maar ik zie bij een bevriend fotograaf NIET de resultaten die ik er van verwachtte.

Dus mijn vraag gaat specifiek over de HP. Reviews loven deze printer omwille van zijn (bijna) smetteloze zwart/wit prints ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom
        Reviews loven deze printer omwille van zijn (bijna) smetteloze zwart/wit prints ....
        mits een correct profiel lukt je dat met elke A3+ printer

Comment

Mits een goed profiel idd, maar als je een printer hebt die Adobe RGB aankan vanuit de printer zelf heb je eigenlijk geen profiel meer nodig mits je met een gecalibreerd scherm werkt ....

Canon valt af, ik ga as zaterdag eerst een Epson 2100 bekijken / testen ....

Daarna zien we wel voorts. Iig bedankt voor de reactie.

Comment

De printer is één zaak, papier en inkt is een andere zaak.
            Je moet een profiel hebben voor de combinatie printer/inkt/papier.
            Ik denk niet dat 1 profiel voldoende is om in alles te voorzien, tenzij je exact het papier en inkt gebruikt van dat profiel. En dan nog.
            Een profiel laten maken kost tegenwoordig niet meer zoveel. (5 of 25 euro bij http://www.marc-en-ciel.be/profielservice.html )

Je dacht toch niet dat het simpel ging zijn?

Jo.

Oorspronkelijk geplaatst door Tom
            Mits een goed profiel idd, maar als je een printer hebt die Adobe RGB aankan vanuit de printer zelf heb je eigenlijk geen profiel meer nodig mits je met een gecalibreerd scherm werkt ....

Canon valt af, ik ga as zaterdag eerst een Epson 2100 bekijken / testen ....

Daarna zien we wel voorts. Iig bedankt voor de reactie.
            A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
            Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms
              De printer is één zaak, papier en inkt is een andere zaak.
              Je moet een profiel hebben voor de combinatie printer/inkt/papier.
              Ik denk niet dat 1 profiel voldoende is om in alles te voorzien, tenzij je exact het papier en inkt gebruikt van dat profiel. En dan nog.
              Een profiel laten maken kost tegenwoordig niet meer zoveel. (5 of 25 euro bij http://www.marc-en-ciel.be/profielservice.html )

Je dacht toch niet dat het simpel ging zijn?

Jo.
              Neen, ik WEET dat het niet zo simpel is.
              Ik werk nu ook steeds met hetzelfde papier, en met dezelfde inkt, en uiteraard met een kleurprofiel dat ik heb laten maken, met tevredenheid over het resultaat. Natuurlijk gaat deze workflow de mist in wanneer je 1 schakel van de ketting veranderd, zeker met custom profielen.

MAAR als ik mijn kennissenkring rondkijk, en vaststel dat een printer die Adobe RGB aankan veel problemen oplost, en ik eigenlijk soms toch een A3 wil printen (en dus eigenlijk ga updaten) kies ik wel voor zo'n "Adobe rgb aankan printer" ....

Comment

Ik heb die nu ondertussen een goed half jaar, en heb van in het begin zonder te moeten klooien met profielen PERFECTE Z/W prints...

Ook de kleurenfoto's zijn schitterend te noemen... Ik print trouwens alles via Qimage...

Als ik minpuntjes moet zoeken:
                * 't is een groot bakbeest, zelfs voor een A3+, maar mij stoort het niet, staat op een oud TV-tafeltje dat ik kan verrollen...
                * hij is allesbehalve snel te noemen, maar ook dat stoort mij niet, dat geeft mij tijd om de volgende print voor te bereiden...

Rond de prijs van papier en inkt maak ik me helemaal geen zorgen. Het resultaat is schitterend op het moment dat ik het nodig heb, en dat is wat telt voor mij...

Wat mij betreft is de HP 8750 een echte aanrader...
                En die netwerkaansluiting is echt handig...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Toch maar voor de Epson 2100 gegaan, nog geen jaartje oud, en met een volledige set patronen extra. De Hp was een close call, maar uiteindelijk had de Epson een beetje men voorkeur.

Comment

Working...
                  X