Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2e batterij voor D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2e batterij voor D70

Om wat meer autonomie te hebben op reis denk ik erover om een 2e batterij aan te schaffen voor mijn D70. Met de toekomst in het achterhoofd denk ik dat het wijzer is om het nieuwe type batterij EN-EL3e van de D200 aan te schaffen. Die zou ik later bij een aankoop van een D200 evneens nuttig kunnen gebruiken.
    Mijn vraag is: indien ik het nieuwe type EN-EL3e koop, kan ik die dan opladen in mijn 'oude' oplader van de D70?
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Re: 2e batterij voor D70

Past perfect
    (wegens 'slechte' batterij een nieuwe EL-3e toegestuurd gekregen)
    Omgekeerd werkt niet (oude batterij in nieuwe lader)
    Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano
      Past perfect
      (wegens 'slechte' batterij een nieuwe EL-3e toegestuurd gekregen)
      Omgekeerd werkt niet (oude batterij in nieuwe lader)
      Ik heb dit nog niet geprobeerd maar ik zie niet in waarom de oude batterij niet in de nieuwe lader zal gaan. Ze zou iets sneller opgeladen moeten worden zelfs.

Hubert
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik ga dat deze avond eens proberen met de nieuwe lader van de D200 een A type bat. op te laden maar volgens mij is de lader identiek als de D70 lader.
        Het is wel zo dat de batt. van het type A niet werk in de D200 en het type E wel in de D70 zoals mexicano zegt
        Last edited by Lohad; 9 maart 2006, 16:29.
        Nikon materiaal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
          Ik heb dit nog niet geprobeerd maar ik zie niet in waarom de oude batterij niet in de nieuwe lader zal gaan. Ze zou iets sneller opgeladen moeten worden zelfs.

Hubert
          nee echt, dit gaat niet. dat heb ik al op veel plaatsen gelezen.
          het heeft te maken met het feit dat de nieuwe batterij voorzien is van een derde contact (voor informatieuitwisseling met de camera), en ik denk dat er in de nieuwe lader - die ook iets compacter is dan de oude - dus ook een derde contact is dat verhindert dat de oude batterij er in gaat.

Comment

De nieuwe lader is inderdaad compacter maar mijn type A batt. word wel geladen, het lampje van "charge" pinkt. En er is geen 3de contact aanwezig op de charger dit gewoon ter info
            Nikon materiaal

Comment

de "A" is dan ook al een nieuw type batterij...
              Er is EN-EL3, EN-EL3a en EN-EL3e. De laatste twee zijn dus "nieuw".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol
                de "A" is dan ook al een nieuw type batterij...
                Er is EN-EL3, EN-EL3a en EN-EL3e. De laatste twee zijn dus "nieuw".
                Er zit nu een EN-EL3 batterij in de MH-18a lader. Past zonder het minste probleem en het charge ledje staat vrolijk te pinken.
                Ze zal toch niet

Hubert
                Hubert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                  Er zit nu een EN-EL3 batterij in de MH-18a lader. Past zonder het minste probleem en het charge ledje staat vrolijk te pinken.
                  Ze zal toch niet

Hubert
                  Als dat zo is dan denk ik dat het geen probleem met de laders is maar met de toestellen: de drie versies gaan in een D70 maar de oude EN-EL3 past niet in de D200 omwillen van het ontbreken van het derde contact.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol
                    Als dat zo is dan denk ik dat het geen probleem met de laders is maar met de toestellen: de drie versies gaan in een D70 maar de oude EN-EL3 past niet in de D200 omwillen van het ontbreken van het derde contact.
                    Inderdaad.
                    De EN-EL3e past inde D70 maar de EN-EL(a) past niet in de D200. Sommige hebben bij de inruiling van hun EN-EL de "a" en sommige de "e" versie gekregen van Nikon. Die met de "e" versie zitten dus goed voor eventueel een toekomstige D200 upgrade.

Misschien zal Nikon, als ze de "banding" niet onder controle krijgen, de D200 wisselen voor een D2X

Hubert
                    Hubert

Comment

kheb inderdaad ook het type met 3de contact gekrege van nikon.

kdacht eerst "ja lap, das een voor een D200, sebiet werkt't het niet!"

maar't werkt. als'k een D200 koop heb'k dan 2 batterijen
                      foto als spiegel of als venster?

Comment

Las vandaag, zaterdag 11 maart een advertentie in het AD dat Nikon weer batterijen terugroept.
                        http://www.fotohans.eu

Comment

Zie deze link naar Nikon: http://nikoneurope-nl.custhelp.com/c...i=&p_topview=1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansel
                            Las vandaag, zaterdag 11 maart een advertentie in het AD dat Nikon weer batterijen terugroept.
                            Heb je hier meer info over of kun je aangeven welke camera's ?

Comment

Working...
                            X