Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statiefring Canon 70-200 F4 L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statiefring Canon 70-200 F4 L

    Hoi,

    Al iemand een goedkoper alternatief gevonden voor deze statiefring? 130 euro is toch een beetje te

    Misschien van een ander merk of een 2e hands gezien voor een redelijke prijs?

    Alvast bedankt en hopend op beter weer,
    Tirgger

  • #2
    Re: Statiefring Canon 70-200 F4 L

    Ik denk niet dat je snel een goedkoper alternatief zult vinden, en ook 2de hands geef ik je weinig kans op succes...

    Dit is zo'n typisch onderdeel waar bedrijven geld mee verdienen

    Anderzijds stel ik toch even de vraag: waarom denk je die nodig te hebben?
    De lens is niet zo zwaar dat je de ring nodig hebt om de lens te ondersteunen. Ik heb de lens nu ook al meer dan 2 jaar en heb nog niet de behoefte gevoeld om de ring te hebben...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: Statiefring Canon 70-200 F4 L

      Aai, toch koester ik een klein beetje hoop...

      Met een Monopod durf je het geheel nog al eens te dragen door enkel de monopod vast te houden, tegen de regels, maar toch, en daarom dacht ik dat het met de ring toch wel veiliger zou zijn.

      Misschien iemand al zelf iets in mekaar geknutseld?

      Comment


      • #4
        Re: Statiefring Canon 70-200 F4 L

        Oorspronkelijk geplaatst door Trigger
        Al iemand een goedkoper alternatief gevonden voor deze statiefring? 130 euro is toch een beetje te
        De statiefring voor de 70-200 F2.8L kost zelfs meer dan 1100 euro...

        ... maar dan krijg je wel de lens er gratis bij.

        Comment


        • #5
          Re: Statiefring Canon 70-200 F4 L

          zijn die van Sigma niet appart verkrijgbaar ? en passen die daar niet op?
          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

          Comment


          • #6
            Re: Statiefring Canon 70-200 F4 L

            Die van Sigma zullen sowiezo niet passen vrees ik .. helaas

            Toen ik de f4 had heb ik daar ook over getwijfeld en door de prijs heb ik er nooit eentje gekocht. Nu heb ik de f2.8 en ik snap ineens waarom ze die er standaard bijdoen, want dat is toch wel een héél ander gewicht!

            Normaal zou dus de vatting van je body het gewicht van de f4 makkelijk moeten kunnen dragen, ook als je enkel de monopod vast hebt... het lijkt me wel stabieler als je de lens vast hebt ipv die eenpoot maar dat moet je zelf maar uitmaken

            Comment


            • #7
              Re: Statiefring Canon 70-200 F4 L

              die statiefring is gewoon een absolute must voor het maken van vertikale opnames vanop statief

              Comment


              • #8
                Re: Statiefring Canon 70-200 F4 L

                Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
                die statiefring is gewoon een absolute must voor het maken van vertikale opnames vanop statief
                Met de juiste statiefkop is dat toch geen probleem hoor ...

                Comment


                • #9
                  Re: Statiefring Canon 70-200 F4 L

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                  Met de juiste statiefkop is dat toch geen probleem hoor ...
                  Dan verander je wél je kadrage. Een L-plate is een alternatief maar deze kost dan weer evenveel of zelfs meer dan die statiefring

                  Comment


                  • #10
                    Re: Statiefring Canon 70-200 F4 L

                    Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
                    die statiefring is gewoon een absolute must voor het maken van vertikale opnames vanop statief
                    Da's idd heel erg handig , tot voor 2 weken gebruikte ik m'n 70-200 ook vanop statief op de cam , maar sinds kort heb ik dus een 400 5.6 , en toeval wil dat dit deze dezelfde statiefring heeft van de 70-200F4 , echt reuzemakkelijk zo'n ding !

                    Dus de oplossing is , je een 400 5.6 gaan halen en je hebt gratis je statiefring
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                    Comment


                    • #11
                      Re: Statiefring Canon 70-200 F4 L

                      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                      Dan verander je wél je kadrage.
                      Doe je dat niet altijd als je je toestel 90° draait?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Statiefring Canon 70-200 F4 L

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                        Doe je dat niet altijd als je je toestel 90° draait?
                        Uw centraal punt toch niet (als je een tripod gebruikt) want je draait je lens om zijn as ...
                        Natuurlijk ga je van landscape naar portret ... en er verandert altijd iets.

                        Maar met een monopod kan ik mij moeilijk voorstellen dat je het geheel onbewogen kan houden terwijl je die body met lens aan het draaien bent, ook met zo'n ring.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Statiefring Canon 70-200 F4 L

                          Bedankt allemaal, je leert hier altijd wat bij hé.

                          Nu alleen nog het thuisfront overtuigen dat zo'n statiefring gratis is bij een 400 L...een nog moeilijkere opdracht dan een 2e hands statiefring vinden vermoed ik
                          Trigger

                          Comment


                          • #14
                            Re: Statiefring Canon 70-200 F4 L

                            Op eBay zijn die nochtans regelmatig te vinden, maar nooit aan spotprijzen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Statiefring Canon 70-200 F4 L

                              Canon levert die er niet bij om toch maar een 70-200"L" te kunnen aanbieden voor een prijs die in de buurt komt van de Sigma 70-200 f2,8. Maar bij Sigma zit er dan wel standaard een tatiefring bij, Canon verkoopt die achteraf voor een veel te hoge prijs waardoor die 70-200 f4 L in feite duurder is dan de Sigma 70-200 f2,8 .

                              Bij Sigma wordt bij de meeste lenzen 'gratis' een zonnekap geleverd, dat is iets dat ze bij Canon alleen maar doen bij de veel duurdere "L" lenzen. Zo'n stukje plastiek dat op een paar seconden uit de pers komt, moet dan bij Canon ook weer héél veel kosten .
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X