Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .
Op mijn website staan de eerste twee foto's gemaakt met de set (FE DE150). Kijk maar eens bij portret-Kinderen/baby. Het gaat om de eerste twee foto's. Moet wel nog wat leren....
Op mijn website staan de eerste twee foto's gemaakt met de set (FE DE150). Kijk maar eens bij portret-Kinderen/baby. Het gaat om de eerste twee foto's. Moet wel nog wat leren....
De belichting van deze foto's is uitsluitend de DE-150 set?
Of is er nog ander kunst- of daglicht aanwezig?
Is er met het fotograferen nog wat 'reserve' vermogen?
Reserve....!!! meer dan genoeg. Ik heb maar met 1/4 van het vermogen geflitst. Voor een huiskamer meer dan genoeg.
Even een kort nootje:
Inmiddels is een van de statieven kapot gegaan. Over de kwaliteit is al genoeg geschreven, maar ik denk toch dat het 9 van 10 gewoon heel blijft. FotoSG heeft me echt super geholpen. Zonder problemen kon ik het statief omruilen en zelfs tegen een kleine meerprijs een beter statief bestellen. Ze konden mij ook vertellen dat Falcon Eyes over ongeveer een maand met een verbeterde DE150 set komt. Deze is wel een fractie duurder. Hulde dus voor deze online shop. Zij weten hoe je met klanten moet omgaan.
(Ik ben jullie even voor......NEE IK HEB GEEN AANDELEN IN FOTOSG!! )
Kan iemand mij vertellen of de SS110B set ook modellicht produceerd (dus licht zonder flits). Zo ja, gaat dit licht uit op het moment dat de flitskop flitst?
Gr.
Hayco
Nikon D50 + AF-S Nikkor 18-55 mm + AF-S Nikkor 55-200 mm
Persoonlijk hebben we hier een 150 setje draaien, en eerlijk gezegd, ik zou het nooit meer kopen. Het is goedkoop, daar is veel mee gezegd.
We gebruiken het voor produktfotografie, (kleine spullen).
Wat zijn de nadelen? algemene mechanische afwerking, de statiefjes en bevestigingen zijn redelijk zwakjes.
De lampen worden vrij dicht tegen het produkt gezet, en we gaan er met de camera tussen, gevolg >> ir transmitter doet niet steeds de 2 koppen flitsen, regelmatig maar eentje. kabeltje tussen camera en ir transmitter is ook al stuk geweest, en tot overmaat van ramp was onze lichtmeter van FE ook defekt.
Ik denk , als ik de zwaardere types van falcon eyes zie, en de tevredenhied van die gebruikers, dat je misschien beter ietsje meer uitgeeft, en naar de 300 setjes gaat. (en niet enkel voor de lichtopbrengst)
Maar dat is mijn gedacht, en deels ook negatief gevormed door de barslechte leveringen en service in Belgie.
De Nl dealer zou stukken beter zijn naar ik vernomen heb.
Ik ben geneigd je gelijk te geven. Op 23 maart kocht ik een SS 150 met accu. Bij de eerste shoot ging het ding in rook op na 8 opnamen (op 1/8 vermogen als invullicht). Dezelfde dag terug binnen bij de leverancier en sindsdien wacht ik op een vervanging. Het probleem zou aan de triac liggen. Lijkt me ook niet geheel zonder gevaar: sterke rookontwikkeling, gesmolten lamphuis, ... de geur hangt nog in de studio.
Voor mij een afrader dus. Ook qua service is het nog afwachten.
En over andere merken hoor ik eigenlijk praktisch nooit klagen, wil dit zeggen dat Falcon echt de te goedkope versie is? Ik besef dat het waar naar geld is, en ik ben bereid power op te geven voor de kost te beperken, maar het moet werken, en betrouwbaar zijn, en de service moet goed zijn!
Ik ben geneigd je gelijk te geven. Op 23 maart kocht ik een SS 150 met accu. Bij de eerste shoot ging het ding in rook op na 8 opnamen (op 1/8 vermogen als invullicht). Dezelfde dag terug binnen bij de leverancier en sindsdien wacht ik op een vervanging. Het probleem zou aan de triac liggen. Lijkt me ook niet geheel zonder gevaar: sterke rookontwikkeling, gesmolten lamphuis, ... de geur hangt nog in de studio.
Voor mij een afrader dus. Ook qua service is het nog afwachten.
In zulke gevallen worden de artikelen bij ons omgeruild!
Wij verkopen erg veel SS110B en SS150B sets en kunnen zeggen dat er bijna nooit iets mee aan de hand is. Als de flitskop geheel wordt afgesloten zoals kleurenfilters kan het zijn dat hij begint te ruiken. Het is dan ook verstandig om alles in te stellen zodat je weet hoe je licht/schaduw valt en dan de modellamp uit te doen. Dit is niet alleen het geval met de SS serie maar kan ook voorkomen bij andere flitskoppen en andere merken.
En over andere merken hoor ik eigenlijk praktisch nooit klagen, wil dit zeggen dat Falcon echt de te goedkope versie is? Ik besef dat het waar naar geld is, en ik ben bereid power op te geven voor de kost te beperken, maar het moet werken, en betrouwbaar zijn, en de service moet goed zijn!
Reken maar dat er met andere merken ook problemen zijn. Falcon Eyes heeft een serie welke betaalbaar is en dus meer verkocht wordt als andere sets waar je vaak het dubbele tot meer voor moet betalen. Wij verkopen diverse merken zoals Falcon Eyes, Excella, Bowens, Elinchrom, Multiblitz en als wij in verhouding gaan kijken is het niet zo dat Falcon Eyes hier boven uit springt maar ongeveer gelijk ligt met de overige merken.
Kan iemand mij vertellen of de SS110B set ook modellicht produceerd (dus licht zonder flits). Zo ja, gaat dit licht uit op het moment dat de flitskop flitst?
Gr.
Hayco
Dat wil ik ook wel eens weten ja...
EDIT: Nat zegt van wel...
Gr.
Hayco
De SS110B heeft de model licht dat slechts aan en uit kan (dus niet proportioneel met de flitssterkte) dit licht gaat niet uit tijdens de flits maar dat is ook niet echt nodig omdat de sterkte van het instel- of model licht in in het niet valt bij de sterkte van de flits.
Ik heb een volledige uitrusting van FE. 2 x 600 W/s (GN serie),1 x 600 W/s (DE Serie); 2 x 300 W/s (DE) en 1x 150 W/s (DE). Daarnaast een heleboel accescoires zoals softboxen, raten, statieven, achtergrondsysteem... (En veel van die spullen zijn zeer mooie -en perfect werkende- kopiëen van andere profmerken!) En ik ben daar heel tevreden van. Kortom, mij hoor je niet klagen over dit materiaal, zeker als je de aankoopprijs in gedachten houdt.
De 150W/S beschouw ik toch als een miskoop: het instellicht dooft niet na het afgaan van de flits, niet handig in mijn workflow. Maar wat erger is: de oplaadtijd is ontzettend lang in verhouding tot de andere units. De 150W/s blijft nu aan de kant liggen, en wordt enkel nog gebruikt als "hulpje".
Bedenk dat een 300W/s op min vermogen ontzettend sneller oplaadt dan de tragere 150 W/S op vol vermogen!
Comment