Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Falcon Eyes Studio Flitsset DE-150B (Set)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Falcon Eyes Studio Flitsset DE-150B (Set)

Op de site www.Fotosg.nl zag ik een mooie aanbieding staan, althans, dat denk ik. Maar zou toch graag jullie advies willen hebben. Ik ben sinds een tijdje bezig met portretfotografie. Ik gebruik nu een bouwlamp en een plu, maar dat is toch niet ideaal. Ik wil een flitsset kopen, maar welke??

Heeft iemand ervaring met een van deze twee setjes.

Falcon Eyes Studio Flitsset DE-150B (Set) 289,- Euro

Falcon Eyes Studio Flitsset SS-110B (Set) 199,- Euro

Alvast bedankt voor het meedenken.

Grz Ferry
    www.Fotobos.nl

Re: Falcon Eyes Studio Flitsset DE-150B (Set)

Oorspronkelijk geplaatst door Fotobos
    Op de site www.Fotosg.nl zag ik een mooie aanbieding staan, althans, dat denk ik. Maar zou toch graag jullie advies willen hebben. Ik ben sinds een tijdje bezig met portretfotografie. Ik gebruik nu een bouwlamp en een plu, maar dat is toch niet ideaal. Ik wil een flitsset kopen, maar welke??

Grz Ferry
    Er is een verschil tussen beide sets, ik heb in een ander topic een brede uitleg gegeven over het verschil van de DE-150B en de SS-150B alleen moet er van de SS-150B de SS-110B worden genomen, levering is identiek alleen is er een verschil in vermogen.

http://forum.belgiumdigital.com/show...ghlight=fotosg

Ik denk als je dit even doorleest er al een hoop duidelijk is in de verschillen van deze sets.

Een aantal gegevens voor de genoemde sets DE-150B en de SS-110B

Maximaal haalbare diafragma van de sets
    DE-150B = F22 (100 iso, 1/60sec sluitertijd en afstand 1 meter)
    DE-150B = F12 (100 iso, 1/60sec sluitertijd en afstand 2 meter)
    SS-110B = F11 (100 iso, 1/60sec sluitertijd en afstand 1 meter)
    SS-110B = F08 (100 iso, 1/60sec sluitertijd en afstand 2 meter)

Minimaal haalbare diafragma van de sets
    DE-150B = F8 (100 iso, 1/60sec sluitertijd en afstand 1 meter)
    DE-150B = F4 (100 iso, 1/60sec sluitertijd en afstand 2 meter)
    SS-110B = F4 (100 iso, 1/60sec sluitertijd en afstand 1 meter)
    SS-110B = F2 (100 iso, 1/60sec sluitertijd en afstand 2 meter)

Dit is gemeten met alleen de reflector en niet met b.v. softbox of paraplu. De gemeten gegevens van de SS-110B incl. softbox met diffuser blijven gelijk, bij de DE-150 zakt deze iets in waarde omdat de grote reflector eerst van de kop moeten worden gemonteerd en dan de softbox wordt geplaatst. De SS-110B maakt gebruik van een interne flitser welke ook blijft zitten in de flitskop ondanks dat het gebruik van b.v. softbox, snoot e.d.

De SS110B is een veel verkochte set aan fotografen welke deze in hun zwaardere set wensen om achtergrond uit te lichten of als set voor portret fotografie van heup tot en met hoofd. Indien de set wordt gebruikt in een ruimte waar ook daglicht komt kun je er meer uithalen.

Hoop dat de bovenstaande informatie voldoende weergeeft en bekijk zeker de link omdat daar de verschillen staan vermeld.
    Professionals in Studio fotogragie

Comment

Bedankt voor de reactie op de FE set. Ik ben in iedergeval een stuk verder. Heeft iemand nog wat foto die gemaakt zijn met behulp van een van deze setjes? Ik ben benieuwd!!

Alvast bedankt!!
      www.Fotobos.nl

Comment

Bedankt voor de reactie op de FE set. Ik ben in iedergeval een stuk verder. Heeft iemand nog wat foto die gemaakt zijn met behulp van een van deze setjes? Ik ben benieuwd!!

Alvast bedankt!!
        Graag gedaan, er zijn diverse forums waar wel foto's staan geplaatst van fotografen die gebruikmaken van deze sets.

Comment

Grz Ferry
          Persoonlijk hebben we hier een 150 setje draaien, en eerlijk gezegd, ik zou het nooit meer kopen. Het is goedkoop, daar is veel mee gezegd.
          We gebruiken het voor produktfotografie, (kleine spullen).
          Wat zijn de nadelen? algemene mechanische afwerking, de statiefjes en bevestigingen zijn redelijk zwakjes.
          De lampen worden vrij dicht tegen het produkt gezet, en we gaan er met de camera tussen, gevolg >> ir transmitter doet niet steeds de 2 koppen flitsen, regelmatig maar eentje. kabeltje tussen camera en ir transmitter is ook al stuk geweest, en tot overmaat van ramp was onze lichtmeter van FE ook defekt.
          Ik denk , als ik de zwaardere types van falcon eyes zie, en de tevredenhied van die gebruikers, dat je misschien beter ietsje meer uitgeeft, en naar de 300 setjes gaat. (en niet enkel voor de lichtopbrengst)
          Maar dat is mijn gedacht, en deels ook negatief gevormed door de barslechte leveringen en service in Belgie.
          De Nl dealer zou stukken beter zijn naar ik vernomen heb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
            Wat zijn de nadelen? algemene mechanische afwerking, de statiefjes en bevestigingen zijn redelijk zwakjes.
            De statieven van de DE-150B hebben een kleinere diameter als die van de SS110B en zouden in dit geval dan ook wat dikker kunnen. Hier komt verandering in en zullen we nog even geduld moeten hebben. De SS110B statief zijn van betere kwaliteit, ook de flitskoppen van de SS110B zijn lichter en zijn deze statieven meer dan voldoende voor deze set.

De lampen worden vrij dicht tegen het produkt gezet, en we gaan er met de camera tussen, gevolg >> ir transmitter doet niet steeds de 2 koppen flitsen, regelmatig maar eentje. kabeltje tussen camera en ir transmitter is ook al stuk geweest, en tot overmaat van ramp was onze lichtmeter van FE ook defekt.
            Als u een camera heeft met een midden contact heeft u niet de kabel nodig om deze aan te sturen. Zoals ik begrijp gaan jullie met de camera tussen de 2 lampen in staan en is er waarschijnlijk geen weerkaatsing met het IR signaal. De TR-I is ook 90 graden te draaien op de flitsschoen waardoor deze naar de zijkant een signaal geeft waardoor het tussen de koppen in werken beter gaat. Het bedrijf waar deze spullen zijn aangekocht hadden ook advies kunnen geven voor een radiowave zender welke rondom en zelfs achter een muur de flitskoppen laat afgaan. Als 1 flitkop het wel doet en de andere het niet kan het namelijk zijn dat de slave unit niet geheel goed het signaal van de andere flitskop oppakt en dus niet meegaat en omdat de TR-I soms ook niet de flitskoppen goed benaderen kan us er een mogelijkheid om een sensor op de flitskop te plaatsen welke het signaal dan wel beter overbrengt.

Dit is niet alleen het geval bij een merk zoals Falcon Eyes maar ook Bowens, Excella, Multiblitz kunnen last hebben van dit probleem. Bowens omschrijft dit zelfs in hun folder en biedt hier dan ook een extra sensor voor aan.
            http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=1306
            http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=1304

Ik denk , als ik de zwaardere types van falcon eyes zie, en de tevredenhied van die gebruikers, dat je misschien beter ietsje meer uitgeeft, en naar de 300 setjes gaat. (en niet enkel voor de lichtopbrengst)
            Maar dat is mijn gedacht, en deels ook negatief gevormed door de barslechte leveringen en service in Belgie.
            De Nl dealer zou stukken beter zijn naar ik vernomen heb.
            De verkoop van de SS110B en DE-150B zijn erg hoog mede vanwege hun prijs en zijn er gelukkig niet zoveel problemen genoemd zoals jullie deze hebben. Wat ik begrijp is in jullie situatie dat er niet een goede service is gegeven vanaf de leverancier.

Jullie hebben gewoon veel pech en niet de juiste service mogen ontvangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoSG.nl
              De statieven van de DE-150B hebben een kleinere diameter als die van de SS110B en zouden in dit geval dan ook wat dikker kunnen. Hier komt verandering in en zullen we nog even geduld moeten hebben. De SS110B statief zijn van betere kwaliteit, ook de flitskoppen van de SS110B zijn lichter en zijn deze statieven meer dan voldoende voor deze set.

Als u een camera heeft met een midden contact heeft u niet de kabel nodig om deze aan te sturen. Zoals ik begrijp gaan jullie met de camera tussen de 2 lampen in staan en is er waarschijnlijk geen weerkaatsing met het IR signaal. De TR-I is ook 90 graden te draaien op de flitsschoen waardoor deze naar de zijkant een signaal geeft waardoor het tussen de koppen in werken beter gaat. Het bedrijf waar deze spullen zijn aangekocht hadden ook advies kunnen geven voor een radiowave zender welke rondom en zelfs achter een muur de flitskoppen laat afgaan. Als 1 flitkop het wel doet en de andere het niet kan het namelijk zijn dat de slave unit niet geheel goed het signaal van de andere flitskop oppakt en dus niet meegaat en omdat de TR-I soms ook niet de flitskoppen goed benaderen kan us er een mogelijkheid om een sensor op de flitskop te plaatsen welke het signaal dan wel beter overbrengt.

Dit is niet alleen het geval bij een merk zoals Falcon Eyes maar ook Bowens, Excella, Multiblitz kunnen last hebben van dit probleem. Bowens omschrijft dit zelfs in hun folder en biedt hier dan ook een extra sensor voor aan.
              http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=1306
              http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=1304

De verkoop van de SS110B en DE-150B zijn erg hoog mede vanwege hun prijs en zijn er gelukkig niet zoveel problemen genoemd zoals jullie deze hebben. Wat ik begrijp is in jullie situatie dat er niet een goede service is gegeven vanaf de leverancier.

Jullie hebben gewoon veel pech en niet de juiste service mogen ontvangen.
              -Stevigere statiefjes is alvast een goed punt!!
              -Camera is niet met middencontact, en geen standaard flitsschoen, dus net niet zo eenvoudig om de ir te gebruiken (draaien enzovoort)
              -Met een multiblitz, zelfs zonder extra ir ontvangertje, heb ik dit probleem van niet ontvangen van ir licht absoluut niet, maar toegegeven, andere prijsklasse.
              -levering en service naverkoop is inderdaad eigenlijk mijn grootste frustratie.
              Zo zie je maar, hoe belangrijk advies en service kan zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                -Stevigere statiefjes is alvast een goed punt!!
                -Camera is niet met middencontact, en geen standaard flitsschoen, dus net niet zo eenvoudig om de ir te gebruiken (draaien enzovoort)
                -Met een multiblitz, zelfs zonder extra ir ontvangertje, heb ik dit probleem van niet ontvangen van ir licht absoluut niet, maar toegegeven, andere prijsklasse.
                -levering en service naverkoop is inderdaad eigenlijk mijn grootste frustratie.
                Zo zie je maar, hoe belangrijk advies en service kan zijn.
                Wij verkopen diverse merken aan studio apparatuur en weten dat er met elk merk wel eens een probleem kan zijn zowel met een set welke 200 euro kost of een set van 2000 euro. Mochten er nog problemen zijn omtrent defecte apparatuur kunnen jullie altijd even contact opnemen.

Comment

Wij verkopen diverse merken aan studio apparatuur en weten dat er met elk merk wel eens een probleem kan zijn zowel met een set welke 200 euro kost of een set van 2000 euro. Mochten er nog problemen zijn omtrent defecte apparatuur kunnen jullie altijd even contact opnemen.
                  Bedankt, ook al komen de spullen niet van jullie, om toch deze service te willen verlenen.

Comment

Ik heb een Falcon Eyes DE-150 set en ik ben er heel tevreden van.
                    Om occasioneel wat portretten te maken zijn ze zeker aan te raden.

Ik ben even naar je site gaan kijken en voor het type portretten die je maakt, is het in ieder geval een goede aanwinst (zeker als het is om een bouwlamp te vervangen ).

De statieven zijn misschien niet van de beste maar als je er een beetje voorzichtig mee bent dan valt het goed mee.

Comment

Heeft de DE-150B dezelfde bajonet als de DE-300B?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robert62
                        Heeft de DE-150B dezelfde bajonet als de DE-300B?
                        De DE-Serie van Falcon Eyes heeft identiek dezelfde bajonet en ook dezelfde diameter zodat de accessoires van de DE-Serie uitwisselbaar is. Alleen de SS serie heeft een andere koppeling en is dan ook niet uit te wisselen.

Comment

De DE-Serie van Falcon Eyes heeft identiek dezelfde bajonet en ook dezelfde diameter zodat de accessoires van de DE-Serie uitwisselbaar is. Alleen de SS serie heeft een andere koppeling en is dan ook niet uit te wisselen.
                          Da's mooi FotoSG.NL, aangezien ik al een DE-300B set heb. Zodra mijn nieuwe studio klaar is komt er zeker 1 of 2 150-B set(jes) bij.

Comment

Het is idd lastig dat die ir zender soms niet werkt ...
                            Kan je dat draaien die TR-I http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=1303 deze vb, want ik had overlaatst eentje in mijn handen en die kon je niet draaien ...

Als ik een falcon eyes flitsset 300 koop moet ik dan naast een zender (radio) ook een ontvanger kopen ? en dat voor elke flitser ?
                            Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                            Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
                              Het is idd lastig dat die ir zender soms niet werkt ...
                              Kan je dat draaien die TR-I http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=1303 deze vb, want ik had overlaatst eentje in mijn handen en die kon je niet draaien ...

Als ik een falcon eyes flitsset 300 koop moet ik dan naast een zender (radio) ook een ontvanger kopen ? en dat voor elke flitser ?
                              Als je een complete radiowave set aankoopt heb je zowel de zender als ontvanger, je kan overwegen om voor elke flitskop een ontvanger aan te kopen alleen is dit niet echt nodig omdat de flitskop voorzien is van een slave unit en reageert op de flitskop met de ontvanger.

Mocht het zo zijn dat je ook interieur fotografie doet of b.v. model fotografie en in een trappenhal foto's wilt maken en van boven en onder wenst te belichten dan is een kabel niet lang genoeg of ligt in het zicht en een infraroodzender haalt het vaak niet met het signaal. De slave unit kan dan misschien niet het signaal oppakken van de flitser met de ontvanger en dan zou ik zeker wel een 2e ontvanger nemen.

Een radiowave set is altijd wel veiliger om mee te werken als de flitskoppen verschillend van elkaar staan zoals achter een muur. Een infraroodzender moet worden gezien als een afstand bediening voor de TV, richt je de verkeerde kant op of sta je met de afstandbediening naast de TV kan het zijn dat deze niet overspringt naar een ander tv zender. Dit zelfde verhaal gaat ook op voor een infraroodzender, zit je tussen de flitskoppen in kan het zijn dat deze niet werkt.

Comment

Working...
                              X