Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vosonic VP6230 of Vosonic VP8350 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vosonic VP6230 of Vosonic VP8350 ?

    Na wat zoekwerk (oa. op dit geweldige forum) overweeg ik één van beide imagtanks aan te schaffen. Ik had bijna een iPod aangeschaft ... maar volgens enkele snuggere leden op dit forum blijkt dit een teeeeeeeeeeeeeergend trageoplossing te zijn.

    Mij lijkt momenteel het verschil tussen beide Vosonics enerzijds de mogelijke opslagcapaciteit (tot 100 Gb bij de VP6230, en maar max. 30 Gb bij de VP8350) en de schermgrootte. Gezien de opslagcapaciteit voor mij belangrijker is, overweeg ik dus de VP6230. Iemand ervaring met dit toestel ?

    Een bijkomende vraag: gezien beide toestellen eveneens een MP3-speler bevatten wil ik het ding aan m'n hi-fi-unit koppelen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, en zo ja: wat is de geluidskwaliteit ? (zou het verkopen aan 't vrouwtje vergemakkelijken ...)

    Alvast bedankt !

    Luc

  • #2
    Re: Vosonic VP6230 of Vosonic VP8350 ?

    Ik heb een Vosonic VP3320.
    Meestal koop ik goed merkmateriaal maar in dit geval -gezien ik het maar gebruik op vakantie - iets goedkoper.
    Ik ben niet wild enthousiast van dit machientje.
    Ik heb enorm veel moeite gehad om de harde schijf te formatteren onder win xp. Het bijgeleverde tooltje werkt niet. Bleek niet de enige met dit probleem.
    Ik heb het uiteindelijk onder XP professional geformatteerd gekregen - onder xp home niet. Het is ook enorm gevoel voor verschillen in operating systems.
    Wanneer ik files overkopieerde van computers met verschillende operating systems bleek alles ineens corrupt. Terug maar formatteren dan.
    Dus als externe harde schijf of als rechtstreekse toegang nr een computer een complete ramp.

    Om te vermijden dat ik bij terugkeer van mijn vakantie al mijn foto's kwijt zou zijn, heb ik gewoon via mijn kaartjes (omgekeerde weg) alles nr mijn computer overgekopieerd. Liever dat dan alles corrupt. Maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. Hiermee heb ik niet gezegd dat het effectief niet kon werken, maar mijn boodschap is : vreselijk onstabiel. Moest ik het vaak gebruiken, zou ik deze nooit meer kopen.

    Los van de computer werkt het OK en doet het zijn ding.
    Als mp3-player werkt het OK maar basic. Vb geen playlists.
    De geluidskwaliteit is niet slecht.

    Comment


    • #3
      Re: Vosonic VP6230 of Vosonic VP8350 ?

      Bedankt Stefken. Ik ken dus ook niemand met een Vosonic, vandaar mijn oproep.

      Gezien jij een ander type hebt, hoop ik dat de nieuwere versies wel iets stabieler zijn ...
      Hopelijk vind ik hier iemand met één van beide toestellen ...

      Luc

      Comment


      • #4
        Re: Vosonic VP6230 of Vosonic VP8350 ?

        Moest ik iets kiezen ik zou voor dit gaan


        Groeten
        Erwin
        Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
        http://album.zoom.nl/user/lindberg/

        Comment


        • #5
          Re: Vosonic VP6230 of Vosonic VP8350 ?

          Ik heb een vosonic 6230 (van topfoto.de). Nog niet zo veel gebruikt eigenlijk, enkel tijdens de laatste vakantie. Mijn versie heeft dacht ik 40gb harde schijf. Het schermpje valt mee, al is de kijkhoek soms nogal eigenaardig. Je kan het gebruiken voor compo te controleren en om eens te kijken of het kopieren geslaagd is. Als je op 3x2 of 2x3 schiet moet je er rekening mee houden dat je niet je volledige foto op het scherm te zien krijgt, ook al beweren de mogelijke instellingen het tegendeel. Voor bijv. scherpte controle : dan is je display van de camera vaak beter aangewezen.

          Voordien had ik een archos gmini 400, die was stukken kleiner (ook 'maar' 20 gb harddisk) Die zijn scherm is groter en is volgens mij ook iets sneller in het backuppen van je CF kaart, nadeel ervan is dan ook dat die enkel CF kaartjes leest, terwijl de vosonic haast alle media aankan, en je kan hem ook als kaartlezer gewoon op je pc aansluiten, wat ook leuk is. De batterij gaat m.i. iets minder lang mee dan die van de gmini. Via de usb aansluiting wordt die batterij trouwens herladen, al gaat dit niet zo snel langs usb dan via netstroom.

          De reden waarvoor ik toch de vosonic gekocht heb is simpel: je kan raw previewen op de display, wat niet lukt met die gmini. Verder vind ik het bakske nogal lomp, groot uitgevallen.

          In principe kan je je audio uitgang (van de hoofdtelefoon) gebruiken om die aan je hi-fi keten te hangen. Zou doe ik dat ook in de wagen, audio-out aan de aux-in in de auto. Geluidskwaliteit is ok, maar dat hangt meer af van de bitrate van je mp3's of wma's of wat dan ook.

          Hope this helped

          Comment


          • #6
            Re: Vosonic VP6230 of Vosonic VP8350 ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Vino
            Bedankt Stefken. Ik ken dus ook niemand met een Vosonic, vandaar mijn oproep.

            Gezien jij een ander type hebt, hoop ik dat de nieuwere versies wel iets stabieler zijn ...
            Hopelijk vind ik hier iemand met één van beide toestellen ...

            Luc

            Ik heb een Vosonic 6320 en ben daar zeer tevreden over. Alleen vond ik het spijtig dat hij geen RAW kon weergeven. Na een upgrade van de firmware kon hij dat wél. Over stabiliteit heb ik nooit te klagen gehad: dit is een betrouwbaar apparaat.

            Voor Stefken: al een firmware upgrade gedaan? Dit fixt meerdere problemen bij oudere types (op hun website)
            Fullator
            Fotostudio Candela Zone
            website: http://www.chronax.be
            website: http://www.marquisemodels.eu

            Comment


            • #7
              Re: Vosonic VP6230 of Vosonic VP8350 ?

              Thanks guys ! Ben ik weeral wat wijzer ...
              Helaas heeft er nog blijkbaar niemand VP8350 ...

              Groeten,

              Luc

              Comment


              • #8
                Re: Vosonic VP6230 of Vosonic VP8350 ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
                Voor Stefken: al een firmware upgrade gedaan? Dit fixt meerdere problemen bij oudere types (op hun website)
                Neen, bedankt. I'll check it out.

                Comment


                • #9
                  Re: Vosonic VP6230 of Vosonic VP8350 ?

                  Op vakantie kwam ik vorige week een Duitser met de VP8350 tegen. Mijn duits is niet schitterend maar heb toch geprobeerd te polsen naar zijn ervaring met het toestel. Hij had het echter zelf nog maar 2 dagen. Hij had het voornamelijk gekocht vanwege het grote scherm (zo konden zijn kinderen in de auto naar een film kijken die hij erop had gezet).
                  Vond de harde schijf redelijk klein, 100GB zou stuk beter zijn, maar dat zou blijkbaar nog niet bestaan (dat compatibel is).
                  Batterijduur viel goed mee (hij had nog niet moeten herladen na bekijken van 2 films, luisteren naar enkele mp3's en 2X CF (1GB) over te zetten.
                  Kopiëren gaat snel. Hij trok alleen in Raw, en het browsen tussen foto's vond ik toch redelijk langzaam gaan.
                  Over kwaliteit scherm kan ik moeilijk oordelen, kan het niet vergelijken met iets anders. Het zag er in ieder geval redelijk goed uit.

                  Anyway, ik ben ook van plan een image tank te kopen. Die VP8350 sprak mij eerst ook het meest aan, maar gezien de beperkte harde schijf denk ik toch de VP6230 te kopen. Opslagcapaciteit is voor mij van het grootste belang, andere multimediale snufjes komen pas op de tweede plaats.
                  Stijn Swinnen
                  Dank u om mijn website te bezoeken - Lenske Boortmeerbeek
                  I am not a gear whore showing off my glass collection

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vosonic VP6230 of Vosonic VP8350 ?

                    Voor de belangstellenden ik heb er eentje te koop !

                    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=104743

                    MVG, Jeff
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vosonic VP6230 of Vosonic VP8350 ?

                      Morgen (dinsdag) een dagje naar Cebit in Hannover . Eens kijken wat er zoal in de aanbieding is en wat er op ons afkomt in de nabije toekomst.

                      Heb onlangs de Creatvie Zen Vision gezien en vond wel dat het ding iets heeft. Helaas geen Raw, maar wel compact.

                      Vino

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vosonic VP6230 of Vosonic VP8350 ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                        Voor de belangstellenden ik heb er eentje te koop !
                        MVG, Jeff
                        Goddamned, wéér te laat gezien Ik wou die hebben...

                        Vino, laat iets weten over Cebit en specifiek over image tanks. Kan dit jaar spijtig genoeg niet gaan.
                        Stijn Swinnen
                        Dank u om mijn website te bezoeken - Lenske Boortmeerbeek
                        I am not a gear whore showing off my glass collection

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vosonic VP6230 of Vosonic VP8350 ?

                          Ik heb net de Epson P-4000 aangeschaft. Heeft een 80 GB harde schijf en het beeld is echt super vind ik en het is 3.8 inch

                          Naar mijn idee een goed (als ik eerlijk ben zelfs beter) alternatief voor de Vosonic

                          Succes met je beslissing

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vosonic VP6230 of Vosonic VP8350 ?

                            In de 2e helft van april zou er een nieuwe uitvoering komen van de
                            VP 8350 met 40, 60, 80 en 100GB.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vosonic VP6230 of Vosonic VP8350 ?

                              Ben dus naar Cebit geweest ... en zag dat er heeeeeeeeeel wat aan het bewegen is op de 'image-tank'-markt. Het lijkt alsof ze in Taiwan en China niks anders doen dan nieuwe 'image-tanks' ontwerpen . Ze noemen het echter niet meer 'image-tank' maar wel een 'multi-media-player'. Eigenlijk wordt heel de handel niet meer dan zwaar uitgebouwde mp3-player, waarmee je ook foto's kunt bekijken op een vrij groot scherm. Sommige hebben nog een ingebouwd slot voor één of meerdere geheugenkaarten, andere enkel USB. Het woordje RAW kennen de meeste niet ... Serieus minpunt blijft echter ook de beprekte HD: meestal 20 of 30 GB. Dus ik overal gaan horen of er ook zwaardere versies gaan uitkomen: zou kunnen ... (ze wisten het dus niet)

                              Vosonic gaat inderdaad een zwaarder type van de VP8360 uitbrengen, nl. 100 Gb. Leuk ding, al voelt het enorm 'plastic' aan. Het kraakt zelfs als je er wat harder op nijpt ... Ben dus niet van plan het te kopen ...

                              Andere leuke dingen: de Samsung YP-P1 (die namen toch ... ) en de Creative Zen Vision. Vooral die laatste is leuk: 30 Gb + CF-slot + (vrij) goed scherm + voelt ook degelijk aan. Hang hem via de docking-station en remote-control aan je hifi en je hebt meteen een mp3-jukebox. Mocht die in een zwaardere versie te krijgen zijn, dan kocht ik hem). Bij Epson geen nieuws.

                              Voor de rest nog enorm veel Taiwan, Korea en China-producten ... die hier wellicht nooit te koop gaan zijn. Toch allemaal wel een beetje 'kitcherig'

                              Enfin, de hostessen zagen er beeldig uit , the sky leek weer de limit in IT-land en ik weet weeral waar mijn spaarcenten naar toe zullen gaan ...

                              Luc

                              Comment

                              Working...
                              X