Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een aantal CF vraagjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een aantal CF vraagjes

Beste mensen,

Ik heb afgelopen weekeinde een nieuwe camera gekocht (een canon powershot a95). Ergens op een site heb ik gevonden dat de schrijfsnelheid van de camera ongeveer 740KB/s is (dit staat niet in de handleiding).

Heeft het zin om een snelle CF kaart te kopen, of is de schrijfsnelheid van een normale kaart ook al hoog genoeg?

Ik wil een 1GB kaart kopen, maar een collega van me die nog al erg een computer freak is heeft gezecht dat 1GB kaarten vrij vaak crashen. Hebben jullie deze ervaring ook, of hebben jullie er nog nooit last van gehad?

Zelf heb ik een goede aanbieding voor een lexar kaart gezien en ook een paar goede aanbiedingen van kingston en sandisk. Zijn er bepaalde merken die jullie aanraden?

Met vriendelijke groet,

Pim

Re: Een aantal CF vraagjes

een snelle kaart zal je vooral helpen bij het overzetten van de foto's van de cam naar de computer

Comment

De snelheid van wegschrijven zal niets uitmaken met dergelijk camera. En om je beelden over te zetten op je PC gebruik je best een kaartlezer. Ik heb nog nooit een kaartje van om het even hoeveel MB weten crashen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pim
        Ik wil een 1GB kaart kopen, maar een collega van me die nog al erg een computer freak is heeft gezecht dat 1GB kaarten vrij vaak crashen. Hebben jullie deze ervaring ook, of hebben jullie er nog nooit last van gehad?
        Freaks kunnen zoveel zechen. Dit geeft maar aan dat een freak niet ook deskundig hoeft te zijn.

Comment

Wat sommige mensen wel toepassen als backup is ipv 1 kaartje van 1GB 2x 512MB kopen. Als er dan eentje crasht heb je nog eentje om op over te schakelen. Zo schakel je dus die minieme kans dat je geheugen crasht volledig uit, want de kans dat ze alle2 crashen op 't zelfde moment is wel nihil.
          Maar ik heb nog niet veel gevallen gelezen van CF-geheugens die crashen, zelfs niet na een ritje in de wasmachine blijkbaar

Comment

Freaks kunnen zoveel zechen. Dit geeft maar aan dat een freak niet ook deskundig hoeft te zijn.
            Dat is ook de reden waarom ik het hier nog eens even nagevraagd heb

Bedankt voor jullie hulp en info.

Ik kan nu best wel wat besparen door met een gerust hart een langzame flash card te kopen, en 1 grote ipv twee kleinere.

Comment

Twee kaartjes van 512 i.p.v. 1 van 1024 is een oplossing voor verlies van data in geval van crash maar ... het risico dat je een kaartje verliest is dan 1000 keer groter dan dat er eentje crasht

Ik heb er al veel geweten zelle ... kaartje wisselen, laten vallen en oeps ... ergens een riool in, in een put, in de bergen van een rots, in een plas water ...

Of gewoon thuis komen en het niet meer vinden ...
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                Ik heb er al veel geweten zelle ... kaartje wisselen, laten vallen en oeps ... ergens een riool in, in een put, in de bergen van een rots, in een plas water ...

Of gewoon thuis komen en het niet meer vinden ...
                of zoals ik ... 10h10 ding dong dag facteur post voor mij..ah mijn 2gb extreme3 direct proberen, klik foto foto (x10).... 10u20 crash.... tja.... pech hebben zeker

Comment

altijd navragen vanwaar mensen hun info halen
                  foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kerel
                    of zoals ik ... 10h10 ding dong dag facteur post voor mij..ah mijn 2gb extreme3 direct proberen, klik foto foto (x10).... 10u20 crash.... tja.... pech hebben zeker
                    Slechte facteur hé ...
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                      Slechte facteur hé ...
                      ja hij heeft het terug moge meepakke , sandisk 10jaar garantie geheugekaart.be goeie service, terug gestuurd weekend erachter nieuwe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kerel
                        ja hij heeft het terug moge meepakke , sandisk 10jaar garantie geheugekaart.be goeie service, terug gestuurd weekend erachter nieuwe
                        Dus toch goeie facteur want het is aangekomen
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Staat ergens geschreven dat je elk nieuw kaartje moet formatteren in het toestel dat je gaat gebruiken..
                          t 'is maar van horen zeggen..

Greetz!

Comment

Kaartje van de Carefour van 2 jaar oud,deed het plots niet meer,ik heb in de carefour gewoon een nieuw gekregen (10 jaar garantie ),niets moeten opsturen.
                            Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                            Web-Albums

Comment

Working...
                            X