Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief, ben er bijna...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• statief, ben er bijna...

... maar nog nie helemaal
    Ik had in gedachten, een manfrotto Magfiber 190 en 488 RC2 balhoofd. Die is heel licht om overal mee te nemen. Eerst toch wat advies gevraagd bij Corné ivm met max te dragen gewicht, wat voldoende zou zijn voor mijn zwaarste uitrusting. Maar nu schijnt de manfrotto Neotec ook een aanrader te zijn. Op de site zelf eens gekeken, en ja hoor nu ben ik weer gaan twijfelen. Die neotec zou supersnel op te stellen zijn en steviger denk ik dan magfiber. Ze kosten wel meer, maar dat neem ik er wel bij indien het gebruiksgemak en stabiliteit er op vooruitgaan. Enkel het gewicht houdt mij nog tegen, 2,40kg en de Magfiber 1,60kg. Zou je dat nu echt voelen, na een paar uur stappen mss wel
    Heb hier al in de zoekfunctie geprobeerd maar blijkbaar nog niemand met zo'n Neotec statief?
    Zucht, ik lig er al weken wakker van, het einde lijkt in zicht
    KM5D - kitlens 18-70mm/ 3,5-5,6 - Tamron 90mm/ 2,8 macro - Sigma 70-200 APO DG/2,8 +2x converter

Re: statief, ben er bijna...

ik heb de manfrotto 055 pro en ook de 488 RC4 geloof ik en ik ben er absoluut heel tevreden over Katje
    Groetjes DD
    Fronstages

Comment

2,40kg en de Magfiber 1,60kg
      Dat is een verschil dat toch wel voelbaar is, zoveel is zeker. Of dat verschil voor u de meerprijs waard is dat kan ik niet beslissen....

Comment

Heb vandaag de magfiber 190 gekocht, en 't is toch geen "makkelijk" ding voor op te zetten, duurt efkens.

Dus als je dingen zoals veldritten etc wilt fotograferen zal een "sneller" statief wel interessant zijn.

Comment

't zal de neotec worden denk ik, dat bijna kilootje er maar bij nemen. Ik kan wel wat dragen, ben dat gewend van op twerk.
          Thanks voor de hulp, kiezen wordt toch iets makkelijker als je wat ervaringen van anderen hoort
          Groeten
          KM5D - kitlens 18-70mm/ 3,5-5,6 - Tamron 90mm/ 2,8 macro - Sigma 70-200 APO DG/2,8 +2x converter

Comment

Ik zat zowat in het zelfde straatje en heb uiteindelijk gekozen voor de 055MF4. Deze weegt 2 kg.
            Gewicht was voor mij een belangrijk criterium.
            Gezien een goed statief meegaat voor het leven, was dit mij het extra geld waard. Naar magnesium fiber gaan spaart me levenslang
            het zeulen van een halve kilo extra (+ steviger en plakt niet aan de handen in de winter )

Ik ben gegaan voor een 055 ipv een 190 omdat die tot op ooghoogte kan zonder de middenkolom extreem te moeten gebruiken.

Ik heb ook wat aan de neotec gedacht maar trek vooral statische onderwerpen dus een relatieve snelheid was goed genoeg. Ik vond de neotec te zwaar (persoonlijke afweging).
            Ik heb er nu een 486rc2 kop op staan. Deze weegt 0.46 kg. De 488rc4 weegt 0.8 kg. De 486rc2 vertoont wel wat creep dus voor studiowerk ga ik op termijn wel een steviger kop bijkopen. 488rc4 of een 468MG of magicball?

IK ZOU JE ZEKER AANRADEN eens naar een fotoboer te gaan en de statieven eens in uw handen te nemen en er eens mee rond te lopen. Deze feedback kunnen de reviews op internet je nooit geven.
            Last edited by PSG; 19 februari 2006, 21:31.

Comment

Stefken, wil je er ook wat prijzen bij vermelden en evt links om ze te bekijken?

Bedankt

Gr kees
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Prijzen :
                Ongeveer

055 proB : 140 euro
                055MF4 : 270 euro
                055mf3 : 250

190prob : 100-115
                190mf4 : 209
                190mf3 : 280

koppen:

486rc2 : 65 euro
                488rc2 : 93
                488 rc4 : 99
                468MG : 280
                magicball: duur regio 400 en meer

Linken

Manfrotto - Quality photography & video camera tripods, heads, lighting, iPhone camera accessories and bags. Shop Manfrotto Today!

Shop eens rond op de verschillende linken. Het wisselt en varieert wat.
                Het schilt soms al 20% bij de een of de ander.

Voila, nu is 't aan u.

Comment

Is de 055prob mer de 486rc2 dan een mooie en goede combinatie?
                  Of heb je dan echt beginners spul?

Gr kees
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP
                    Is de 055prob mer de 486rc2 dan een mooie en goede combinatie?
                    Of heb je dan echt beginners spul?

Gr kees
                    Ik heb de Manfrotto 055ProB met de 488RC0. De kop heb ik tweedehands in zeer goede staat gekocht van een mede BD-er, het statief heb ik bij corné besteld. Ik ben zeer tevreden van de combinatie, maar moet wel eerlijk toegeven dat ik het nog niet kunnen testen heb met zware lenzen erop. Maar ik denk dat je wel zowiezo kan besluiten dat je niet meer te maken hebt met echt beginners spul... Ik vind dit een degelijke combinatie!! (natuurlijk zijn er veel betere en duurdere alternatieven)

Groeten,
                    Andries
                    https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

Comment

Werkt zo'n kogel kop fijner dan bv de 141rc.

wel sneller denk ik .

wat zijn de voordelen en nadelen van een kogelkop tov een kop met van die hendels?

Gr kees

Comment

zo'n balhoofd werkt sneller maar bij het lichte kop heb je wel wat creep (verschuiven na vastzetten). Op de 486rc2 heb ik lichte creep met een D70 en een 50mm (heel licht lensje).

Een driewegs is accurater, stabieler maar trager.

Probeer er eens één uit bij de fotoboer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefken
                          zo'n balhoofd werkt sneller maar bij het lichte kop heb je wel wat creep (verschuiven na vastzetten). Op de 486rc2 heb ik lichte creep met een D70 en een 50mm (heel licht lensje).

Een driewegs is accurater, stabieler maar trager.

Probeer er eens één uit bij de fotoboer.
                          Goed dat ik dit weet.
                          bedankt

Comment

Iemand ervaring met creep op de Manfrotto 488(RC2) ballhead?
                            En hoe erg is het op de 486RC2?
                            Ik lees wel hier en daar dat de 486RC2 toch wel een beetje verschuift nadat je hem vast zet... daar zit ik toch niet echt op te wachten.

Heb:
                            - D70
                            - 18-70
                            - 70-210D

Bedankt
                            Last edited by Guest44; 28 april 2006, 11:40.

Comment

Met een D70 en een nikkor 80-200 beweegt mijn 488RC4 geen vin, met die andere kop heb ik geen ervaring
                              Groetjes DD
                              Fronstages

Comment

Working...
                              X