Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

smalle studio: jullie advies

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• smalle studio: jullie advies

Collega's,

Ik kan beschikken over een studio van 3x6 meter. Ik weet het, te smal, maar het is dit of niets. Dit dus.
    Het papier is 2,7m breed, en de flitsers staan op statieven. Omdat de studio te smal is, zoek ik naar alternatieven om de lichten op te hangen met een soort arm, bevestigd tegen de muren (plafond?). Het plafond is zo'n 2,5 meter hoog.
    Nog niet ideaal, maar het bespaart me plaats. Is er een betaalbare manier om dit te doen en waar kan ik zoiets vinden?

Iemand ervaring?

gr.

York

Re: smalle studio: jullie advies

mijn eerste studio was de garage (1 wagen) 3x7 .. en dat was te klein, heb dan een tijdje gewerkt in de living, 4x11 .. en nog te klein (doek is bij mij 280 tot 330 cm naargelang de kleur)

je hebt je doek van circa 3 meter, je softbox wil je links of rechts opzetten, of je wilt met 2 paraplus links en rechts werken, en dan nog een haarlicht achter je model zetten .. dus minstens een meter breder dan je doek, maar reken liever anderhalve meter breder dan doek aan elke kant

je doek staat best 2 meter achter je model omdat je anders teveel photoshop werk hebt om de achtergrond te blurren, en 't mooiste boukeh heb je met lichte telelenzen .. en als je dan foto's wilt met meer dan enkel het gezicht met schouders, mag je wat afstand nemen

ik denk dus dat 6m een minimale breedte is .. en de lengte zou toch 9 meter mogen zijn, of je wilt "pasfoto's" maken, desnoods artistieke "pasfoto's" want dan kan je wel kleiner .. of je zet je model tegen de achtergronddoek .. maar dat gaat photoshoppen worden om de "harde" schaduwen weg te werken en te blurren

Comment

Mijn studio is op het smalle stuk net geen 3 meter (maar in totaal wel wat dieper). Ik gebruik stempels die tussen het plafond en de vloer klemmen; dat kan heel dicht tegen de muur waardoor je nauwelijks ruimte verliest. Goedkoop, maar effectief en je kunt eventueel tussen twee stempels nog een horizontale paal bevestigen waar je een en ander aan kunt hangen. Last but not least is het nog portable ook .

Comment

Manfrotto heeft een boom arm die op de muur kan gemonteerd worden. (http://www.manfrotto.com/Jahia/cache...1|31|38&idx=38.
        Misschien is dit een oplossing. (prijs +- 150€)

Comment

Working...
        X