Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's naar iPod --> VEEL te traag...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's naar iPod --> VEEL te traag...

Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort een week naar Israel - 45 minuten spreken op een conferentie en de rest van de tijd ga ik lekker fotograferen. Nu had ik geen zin om mijn PC mee te nemen en dus heb ik een Apple Photo-adapter gekocht voor mijn iPod (vijfde generatie - 60 GB Video iPod). Dat ding is een USB2 apparaat en mijn Nikon D2X is dat ook. Maar het overpompen van 1GB aan foto's kost 32 minuten en dat kan (denk ik) alleen maar betekenen dat de Photo-adapter een USB 1.1 apparaat is. Dat moet toch sneller kunnen?

Heeft iemand een tip hoe ik foto's zo snel mogelijk van een CF-kaartje op mijn iPod krijg (of voor mij part op mijn losse USB-harddiskje)? En dan uiteraard zonder dat ik mijn computer hoef mee te nemen...

Alvast bedankt, groeten, Miriam

Re: Foto's naar iPod --> VEEL te traag...

Belkin heeft ook een medialezer voor de ipod, waarbij je enkel je CF rechtstreeks aan je ipod kan hangen en kopieren. Misschien is dit wel sneller, het spaart in ieder geval de batterij van je camera, maar je hebt wel extra batterijtjes voor die adapter nodig dacht ik.
    G1 en D70 broederlijk naast elkaar - http://www.fotonen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
      Dat ding is een USB2 apparaat en mijn Nikon D2X is dat ook. Maar het overpompen van 1GB aan foto's kost 32 minuten en dat kan (denk ik) alleen maar betekenen dat de Photo-adapter een USB 1.1 apparaat is. Dat moet toch sneller kunnen?
      Als pure USB slaves zijn beide apparaten weliswaar USB 2, maar dit is hoogstwaarschijnlijk een USB-OTG verschijnsel waarbij tussen twee gelijkwaardige apparaten een master en slave uitonderhandeld worden. Dat valt dan terug naar full speed (i.p.v. high speed), en dat is inderdaad maar 11 MBit/s. Helaas pindakaas dus, niets aan te doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
        Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort een week naar Israel - 45 minuten spreken op een conferentie en de rest van de tijd ga ik lekker fotograferen. Nu had ik geen zin om mijn PC mee te nemen en dus heb ik een Apple Photo-adapter gekocht voor mijn iPod (vijfde generatie - 60 GB Video iPod). Dat ding is een USB2 apparaat en mijn Nikon D2X is dat ook. Maar het overpompen van 1GB aan foto's kost 32 minuten en dat kan (denk ik) alleen maar betekenen dat de Photo-adapter een USB 1.1 apparaat is. Dat moet toch sneller kunnen?

Heeft iemand een tip hoe ik foto's zo snel mogelijk van een CF-kaartje op mijn iPod krijg (of voor mij part op mijn losse USB-harddiskje)? En dan uiteraard zonder dat ik mijn computer hoef mee te nemen...

Alvast bedankt, groeten, Miriam

Ik ken het verhaal: ik heb ook een iPod. De Belkin adapter heb ik verkocht aan iemand met meer geduld dan ik, en ik heb me een Vosonic aangeschaft. Die doet 2 GB op ongeveer 10 minuten. Het grote voordeel van een X-drive is dat hij niet USB-afhankelijk is en rechtstreeks naar de harde schijf gaat. Pas als je naar de PC moet, zit je weer vast aan USB. Maar dan heb je gewoonlijk zeeën van tijd .

Als je een aparte USB-bus gebruikt op je PC, heb je nog wat snelheidswinst. Zodra de USB-aansluiting gedeeld wordt met meerdere apparaten (via een hub bv.) gaat alles trager.
        Fullator
        Fotostudio Candela Zone
        website: http://www.chronax.be
        website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
          Ik ken het verhaal: ik heb ook een iPod. De Belkin adapter heb ik verkocht aan iemand met meer geduld dan ik, en ik heb me een Vosonic aangeschaft. Die doet 2 GB op ongeveer 10 minuten. Het grote voordeel van een X-drive is dat hij niet USB-afhankelijk is en rechtstreeks naar de harde schijf gaat. Pas als je naar de PC moet, zit je weer vast aan USB. Maar dan heb je gewoonlijk zeeën van tijd .

Als je een aparte USB-bus gebruikt op je PC, heb je nog wat snelheidswinst. Zodra de USB-aansluiting gedeeld wordt met meerdere apparaten (via een hub bv.) gaat alles trager.
          Het snelste zijn de PD70X en de Nexto CF. Allebei halen ze met snelle CF card tot 15MB/s. Ik haalde met mijn Nexto CF een datatransfer van 2GB op 5 minuten. Nexto via USB koppelen aan PC geeft 25MB/s

sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Compactdrive PD70X -> 1.30min / GB .....

Comment

Working...
            X