Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kenko MC 1,5x Converter Nikon/AF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kenko MC 1,5x Converter Nikon/AF

Zou graag de Kenko MC 1,5x Converter N/AF (98 euro Konijnenberg) of de Soligor converter 1,7x, voor Nikon AF, 4 aanschaffen voor te gebruiken bij mijn Nikon 80-200 2.8 D (schuifzoom) en ook voor op mijn Tamron 200-400 f5,6-6 (Converter zou meestal wel gebruikt worden op de Nikon 80-200 2,8 D)
    Geeft dit een bevredigend resultaat of moet ik voor een ander en duurder Converter kiezen.
    Of wat is het beste merk daarvoor.
    Maar weet niet of de Kenko de VR functie ondersteund van Nikon, moest ik later de 70-200 2.8 VR aanschaffen?
    Wie geeft mij hier wat raad.
    Of wie gebruikt de Nikon 80-200 2.8 D met converter en hoe zijn de bevindingen daarmee?
    Last edited by jan van ginkel; 23 januari 2006, 15:21.
    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
    Hier op dit forum.

Re: Kenko MC 1,5x Converter Nikon/AF

Als ik mij niet vergis bestaan er twee versies van de Kenko 1.4 convertor, de gewone en de Pro.
    Te merken naar de prijs die jij vermeldt, zal het wschl. de gewone zijn (met minder glaselementen).
    Ik meen te weten dat de Pro versie kwalitatief een stuk beter is, maar wél ca. het dubbele kost?...
    De AF-ondersteuning zou je best in situ uitproberen met de betreffende lenzen.
    Hangt ook af van hun basislichtsterkte. In principe zouden goede f2.8 lenzen geen probleem mogen geven. Met f5.6 echter moet je er niet veel meer van verwachten...
    Over VR kan ik niets zeggen omdat ik er geen ervaring mee heb...

Comment

Eigenlijk wil ik een goede converter 1.4 of 1.7 die optisch goed is en waar de AF en VR goed bij blijft werken en die niet te duur is.
      Maar welk merk???? Tamron....sigma......Soligor...kenko....Nikon..je hebt er zo veel..en allemaal hebben ze voor en nadelen.
      Maar welke werkt het beste...Ik zie door het bos de bomen niet meer hoor.
      Beste is het van iemand zijn eigen ervaring te horen, ook al is het een slechte ervaring ermee.
      De zoekfunctie heb ik hier al gebruikt. Maar dat levert voor mij geen bevredigend resultaat op dus...
      Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
      Hier op dit forum.

Comment

De zoekfunctie levert geen bevredigend resultaat op, de converter misschien ook niet.
        De schuifzoom is zonder converter goed te gebruiken, maar vergeet niet dat die is ontwikkeld voor 24x36 dus de crop van je camera IS al een soort 1,4 converter.
        Daarnaast krijg je problemen met stilhouden, tenzij je vanaf statief werkt.
        De meest aanvaardbare 1,4 converter is de Kenko Pro, want die werkt ook met AF lenzen.
        Trebs heeft de zijne te koop staan, kijk eens op AANGEBODEN
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Ik heb anderhalf jaar geleden een Tamron 2X Pro gekocht, die trouwens dezelfde is als de Kenko of de Soligor(allen oem versies van elkaar )en die werkt op mijn AFS 18-70 kitlens, AF50/14, een Tamron 30-105/2.8, sigma 28-200, sigma 170-500 maar NIET op mijn sigma 70-200/2.8 en sigma 180/3.5 Makro(beide HSM lenzen). Voor HSM lenzen werken enkel sigma TC's

Hubert
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
            Ik heb anderhalf jaar geleden een Tamron 2X Pro gekocht, die trouwens dezelfde is als de Kenko of de Soligor(allen oem versies van elkaar )en die werkt op mijn AFS 18-70 kitlens, AF50/14, een Tamron 30-105/2.8, sigma 28-200, sigma 170-500 maar NIET op mijn sigma 70-200/2.8 en sigma 180/3.5 Makro(beide HSM lenzen). Voor HSM lenzen werken enkel sigma TC's

Hubert
            Klopt als een bus. De Tamron 2X werkt zelfs in autofocus op mijn 50-500, maar niet op mijn 70-200 EX. Voor Sigma EX lenzen 70-200 en 120-300 (en ook 300-800) werken alleen Sigma EX converters. De tamron werkt idd op al mijn lenzen. Opletten idd ook met Kenko : de Kenko Pro is goed, de goedkope versie is gewoon brol.
            fotosite

Comment

Dus het zal zeker niet online bestellen zijn.
              zal maar naar Grobet(Antwerpen) rijden en daar de converters maar uittesten voor ik er éne koop.
              Aankoop is toch precies zo simpel niet.
              Hier op dit forum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                Klopt als een bus. De Tamron 2X werkt zelfs in autofocus op mijn 50-500, maar niet op mijn 70-200 EX. Voor Sigma EX lenzen 70-200 en 120-300 (en ook 300-800) werken alleen Sigma EX converters. De tamron werkt idd op al mijn lenzen. Opletten idd ook met Kenko : de Kenko Pro is goed, de goedkope versie is gewoon brol.
                ... maar de 50-500 is toch ook een Sigma EX HSM-type lens?...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel
                  Dus het zal zeker niet online bestellen zijn.
                  zal maar naar Grobet(Antwerpen) rijden en daar de converters maar uittesten voor ik er éne koop.
                  Aankoop is toch precies zo simpel niet.
                  Mijne kwam ook van Grobet maar heb er wel enkele maanden op moeten wachten. In ieder geval altijd de pro of hoe ze ze ook in bij de andere merken noemen nemen.(Die met 7 elementen, niet die met 5)

Hubert
                  Hubert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                    ... maar de 50-500 is toch ook een Sigma EX HSM-type lens?...
                    Dacht ik ook en het verbaast me dat die combinatie werkt.

Hubert
                    Hubert

Comment

Working...
                    X