Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleurzweem Canon selphy CP400

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kleurzweem Canon selphy CP400

Voor de 10 x 15 afdrukken heb ik de canon selphy cp400. Handig printertje alleen hebben de afdrukken allemaal een blauwzweem. Iemand enig idee hoe ik dit bij deze printers kan verhelpen ?
    Ik had al een calibratiebedrijfje gevraagd, maar die vertelde dat je deze printers niet kan calibreren met een profiel.

Re: Kleurzweem Canon selphy CP400

Oorspronkelijk geplaatst door BartZ
    Voor de 10 x 15 afdrukken heb ik de canon selphy cp400. Handig printertje alleen hebben de afdrukken allemaal een blauwzweem. Iemand enig idee hoe ik dit bij deze printers kan verhelpen ?
    Ik had al een calibratiebedrijfje gevraagd, maar die vertelde dat je deze printers niet kan calibreren met een profiel.
    Zoek hier een op marc&ciel die man weet alles van color profiles en heeft een profiel voor deze printer gemaakt .
    Zoek daar is in downloads en je gaat hem zeker vinden .

Tubbs

Comment

Ah, dat geweldig.
      Alles is het mij niet geheel duidelijk hoe dit profiel te te passen. Moet ik deze bij de printereigenschappen bij kleurbeheer toevoegen, en klaar ? Of moet ik dit via photoshop toekennen ?
      De printerinstellingen hebben zeer weinig opties, dus vandaar dat ik me afvraag hoe dit het beste in te stellen.

Comment

Als je in Photoshop kiest voor Bestand > Afdrukken met afdrukvoorbeeld heb je de mogelijkheid om meer opties aan te klikken.

Je krijgt dan onder het afdrukvoorbeeld (kleine venstertje) een afrolmenu waarin je Kleurbeheer kan kiezen.

Als je dat gedaan hebt zie je wat lager de mogelijkheid staan om het kleurbeheer door Photoshop te laten uitvoeren.
        En daaronder kan je dan het printerprofiel kiezen.

Dit werkt prima!
        Ik kan alleen niet garanderen dat mijn profiel ook goed is voor jouw printer.
        Maar probeer het maar eens uit.

Groetjes
        aan mijn kleurbeheer mag je twijfelen, maar mijn pizza's zijn niet te evenaren!
        grtz
        marc-en-ciel

Comment

Ok, maar moet ik dan bij de eigenschappen van de printer bij de tab kleurbeheer, dit op automatisch laten staan, of moet ik dit op handmatig zetten en geen kleurprofiel in de lijst toevoegen ? Of moet het kleurprofiel daar ook nog eens staan ?

Comment

Working...
          X