Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil Canon IP5200R en IP8500

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verschil Canon IP5200R en IP8500

Aangezien mijn canon I965 defect is, en de herstelling van de printkop enorm duur is, zal ik maar beginnen uitkijken voor een nieuwe.

Nu is mijn vraag: Weten jullie welke van de twee printers de beste zou zijn en waarom:
    1. Canon Pixma IP5200R
    2. Canon Pixma IP8500

1. Prijs rond de 200 euro.
    Max. 9600 x 2400 dpi ¹
    Max 4.800 x 1.200 dpi ¹
    Print Engine : 5-inktsysteem FINE printkop met 1 pl Micro-Nozzles
    Max. 30 ppm, 15 ppm

2. Prijs rond de 300 euro.
    Max. 4800 x 2400 dpi
    Printer engine : 8-inktsysteem, ChromaPLUS, FINE en Micro-Nozzles met permanente 2 pl inktdruppels
    A4: max. 1,78 ppm

Wat mij opvalt is dat de resolutie van de goedkoopste (1) printer hoger is dan van de duurste (2) ?

Iemand die me duidelijk kan zeggen waarvoor ik het beste kies en waarom?

Ik had de canon i965 en deze vond/vind ik al super van kwaliteit.

Alvast bedankt,
    Sofie
    Nikon D7000 - Nikkor Zoom lens AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6G

Re: Verschil Canon IP5200R en IP8500

Mis.. de 5200 heeft 3 kleuren en de 8500 heeft er 7.. dit zijn de effectieve kleuren (dus geen zwart of zo)
    om aan een echte fotorpinter te voldoen moet je toch véél verschillende kleuren hebben om een groter bereik te kunnen behalen.

Vooral de 8500 heeft hier al veel verhalen achtergelaten op het forum, eens zoeken is zeker de moeite waard!!!!

ene.... de 5200 gebruikt de nieuwere inkt cartridges met chip... nog niet in namaak verkrijgbaar!! wel voor de 8500.. (gebruik de oudere) en waarschijnlijk toch maar dezelfde inkt... Het is allemaal commercieel.... en dit is trouwens de grootste kost...

Heb zelf de 8500 en nog geen sec spijt van... en inktpotteke voor minder dan 0.50€!!!!!
    -=- Light is the key...

Comment

en je i965 gebruik 5 kleuren effectief en het zijn dezelfde inkt pottekes... (dus als je er nog liggen hebt.. die kan je verder gebruiken in de 8500 !!!
      -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
        Heb zelf de 8500 en nog geen sec spijt van... en inktpotteke voor minder dan 0.50€!!!!!
        Voor minder dan 0.50€ . Amai, da's wel heel weinig. Ik betaal toch iets meer. Ik koop ze online bij MVCD

Dat is dus wel 1 goed argument. De prijs van de inkt nadien!

Nog mensen een goede reden waarom toch voor de duurdere printer te gaan?

Comment

ene.... de 5200 gebruikt de nieuwere inkt cartridges met chip... nog niet in namaak verkrijgbaar!! wel voor de 8500.. (gebruik de oudere) en waarschijnlijk toch maar dezelfde inkt... Het is allemaal commercieel.... en dit is trouwens de grootste kost...
          Er is wel een groot verschil in inkt.
          De nieuwe printers gebruiken ChromaLife die langer zou meegaan.
          Oorspronkelijk geplaatst door www.canon.be
          Canons ChromaLife100 systeem - bestaande uit printkop, nieuw samengestelde inkten en origineel Canon fotopapier - staat garant voor kleurvaste foto's, zodat uw herinneringen nog langer bewaard blijven**.

hesy.be
          BD0319BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hesy
            Er is wel een groot verschil in inkt.
            De nieuwe printers gebruiken ChromaLife die langer zou meegaan.
            Je zegt het zelf.... is het echt zo... ga jij 100 jaar op je fotos wachten... Voor die 5 a 10jaar dat je je foto bijhoud... verschil zal er niet echt zijn zene... (commercieel hé)
            -=- Light is the key...

Comment

Ik heb van Canon nu een testfoto van mezelf opgestuurd gekregen van de IP5200 en de IP8500.
              Ikzelf vind persoonlijk de kwaliteit beter van de IP5200.
              Wel bizar, want de printer kost veel minder???

Qua scherpte is die veel beter, ook qua kleur vind ik persoonlijk. Bij de IP8500 is alles veel roder.
              Last edited by kwakkwak; 21 januari 2006, 17:25.

Comment

Nog iemand die me kan overtuigen welke van de 2 te nemen?

'k Ben er nog steeds niet uit....

Comment

Ik heb me de IP4200 gekocht om occasioneel eens een foto af te drukken van zéér behoorlijke kwaliteit. De resolutie is dezelfde als deze van de IP5200.
                  Wanneer ik meer foto's moet afdrukken dan zal ik het zeker niet via inkjet doen maar via labo.

Comment

Het is toch wel logsich... meer kleuren=meer kleurbereik en minder pixelvorming op print...
                    de 5200 heeft 3 kleuren en de 8500 heeft er 7.. dit zijn de effectieve kleuren (dus geen zwart of zo)
                    om aan een echte fotorpinter te voldoen moet je toch véél verschillende kleuren hebben om een groter bereik te kunnen behalen.
                    -=- Light is the key...

Comment

Het is toch wel logsich... meer kleuren=meer kleurbereik en minder pixelvorming op print...
                      In die redenering kan ik inkomen... doch de prints beweren precies het tegenovergestelde.
                      Canon drukt deze nu allebei af op hetzelfde fotopapier, en ik heb de indruk dat die van de IP5200 scherper is.
                      Zijn er nog mensen met dezelfde mening?

Ik zou me dringend eentje moeten kopen, echter de twijfel is er enorm :-)

Comment

Waarom blijf je twijfelen?
                        Als de print uit de IP5200 voor jou beter van kwaliteit is dan de IP8500, dan koop je toch de IP5200. Er zijn hier tientallen forumleden die zeer tevreden zijn van de IP5200 of zijn voorganger IP5000. Ikzelf heb de IP4200 en ik ben hier ook uiterst tevreden van. Mijn A4 prints zijn NIET te onderscheiden van de A4 prints die ik laat afdrukken bij Photobox, en deze is op dit forum gekend voor zijn uitstekende afdrukkwaliteit.

Gr's, Wim
                        Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
                        Fujifilm X100V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo
                          Waarom blijf je twijfelen?
                          Als de print uit de IP5200 voor jou beter van kwaliteit is dan de IP8500, dan koop je toch de IP5200. Er zijn hier tientallen forumleden die zeer tevreden zijn van de IP5200 of zijn voorganger IP5000. Ikzelf heb de IP4200 en ik ben hier ook uiterst tevreden van. Mijn A4 prints zijn NIET te onderscheiden van de A4 prints die ik laat afdrukken bij Photobox, en deze is op dit forum gekend voor zijn uitstekende afdrukkwaliteit.

Gr's, Wim
                          Waarom ik blijf twijfelen?

1. Omdat het prijsverschil tussen de 2 enorm groot is
                          2. Prijzen inkt nadien. Nu kocht ik bij MVCD namaak inkt, maar blijkbaar kan dit nog niet voor de IP5200. Van zodra dit kan weet ik ook nog niet de prijs ervan.

Comment

Ik heb bij MVCD reeds enkele weken geleden prijs gevraagd voor de inkten voor deze beide printers.
                            Tot op vandaag had ik nog geen antwoord gekregen.
                            Ik heb nogmaals een mailtje gestuurd of hij als iets wist over de kostprijs en nu krijg ik een antwoord terug: "Helaas ook niet".
                            Ik snap er niets van. Normaal krijg ik steeds netjes mijn verzending en zo (wel altijd redelijk lang wachten) en nu krijg is zo'n raar antwoord.

Iemand anders die me de prijs kan geven van de inkt van bij MVCD voor deze printers?

Comment

Ik heb eindelijk besloten welke printer ik ga kopen.

De IP8500 zal het worden. Reden: inktpatronen die nadien toch goedkoper zullen zijn, en de snelheid van de printer.

Nu nog eens uitvissen waar ik die het beste koop. Iemand een suggestie waar ze dit goed en snel verkopen?

Comment

Working...
                              X