Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

055MF3 statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 055MF3 statief

Ik ben een eeuwige twijfelaar .

De Manfrotto 055 PRO krijgt overal goede kritieken. Ik ben dan uiteindelijk eens naar de winkel geweest maar ik vond die toch wat te zwaar (2,4 kg) om overal mee rond te leuren.
    Daarom viel mij oog op de Gitzo G1227 Mountaineer series (carbon fibre) die maar 1,6 kg weegt. In de winkel raadden ze me die zowat af ; ze stuurden me eerder in de richting van de nieuwe Basalt series die toch wat goedkoper zijn. Deze basalts zijn wel iets zwaarder dan de carbon fibers.

Dus nam ik een boekje van digital photo nog eens te hand. Die stellen dat deze Gitzo Mountaineer en Basalt series technisch heel goed zijn maar niet altijd zo praktisch. Het opzetten duurt nogal lang.

Maar (ja 't is een heel verhaal) in dit boekje stond ook een Manfrotto 055MF3.
    Dit is een 055(PROB), maar in magnesium en weegt daardoor 2 kg. Dus toch 400 gr minder dan de 055PROB. Voor mij is dit het extra geld waard waard aangezien me dit iedere keer 400 gr minder sleurwerk oplevert.

Maar op een search op dit forum naar de 055MF3 kwam NIETS naar boven.
    Gebruikt dan niemand hier deze 055MF3?

Graag uw reacties.
    Last edited by PSG; 15 januari 2006, 22:13.

Re: 055MF3 statief

Ik heb de 055MF4, dezelfde maar dan met 4 segmenten, opdat-ie wat korter is bij transport. Als je er meer over wilt weten, o.a. deze foto is er mee genomen: http://www.pbase.com/lschell/image/54306756
    Last edited by Leonidas; 16 januari 2006, 08:07.

Comment

Working...
    X