Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help. Printer Canon I965 wil niets meer afdrukken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Help. Printer Canon I965 wil niets meer afdrukken

Ik heb alle inktpatronen net vervangen door nieuwe. (van bij VMCD)
    De printer doet het goed, tot ineens hij een foutboodschap gaf.

Bedieningsfout.
    Druk op de knop HERVATTEN op de printer.
    Als hiermee de fout niet wordt hersteld, annuleert u het afdrukken en schakelt u de printer uit en weer in.

Nu krijg ik dit de hele tijd, en kan ik totaal niets meer printen. Ik heb de patronen er al eens uitgehaald en terug ingestoken, doch niets helpt.

Het controlelampje op de printer heeft dit aan: lange tijd groen licht, dan 5x oranje lichtje, en dan terug lange tijd groen, enz...

Weet er iemand wat ik moet doen? Ik hoop dat de printer niet defect is nu?
    Nikon D7000 - Nikkor Zoom lens AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6G

Re: Help. Printer Canon I965 wil niets meer afdrukken

Een eerste wat je kan controleren, is of er documenten in de wachtrij staan om af te drukken. Desnoods deze eerst deleten. Daarna opnieuw afprinten.

Gebruik je de juiste inktcartridges? (juiste type, al dan niet van Canon zelf)

mvg,
    Carlo

Comment

Documenten staan er zeker niet in de wachtrij. Zoals de foutmelding aangeeft moet je de taken annuleren, wat ik gedaan heb.

Ik gebruik, zoals ikhiervoor al zei catridges van VMCD, welke normaal veel BD'ers gebruiken. Ik gebruik ze al vrij lang, en nog nooit zijn er problemen geweest.

Ik kon zonet ook onmiddelijk goed printen met de nieuwe, 5 minuten later was het gedaan

Comment

Ik heb nu alle cartridges terug vervangen door nieuwe, maar dit heeft geen resultaat.

Niemand die me kan helpen?

Comment

stekker insteken

je lacht maar heb je ALLE kabels van je printer al eens uitgetrokken en weer ingestoken. 't gebeurt veel dat er eentje half in zit.
          nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
          http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch
            stekker insteken

je lacht maar heb je ALLE kabels van je printer al eens uitgetrokken en weer ingestoken. 't gebeurt veel dat er eentje half in zit.
            Héhé, inderdaad, toen ik dit las moest ik wel es lachen. Het zou gekund hebben , inderdaad, maar ik heb reeds meerdere malen de kabels uitgetrokken en terug ingestoken

Comment

Ik heb antwoord gekregen van Canon.

De printkop is defect.
              Ik vind dit wel zeer snel dat die defect is. De printer is van 11/2003.
              Is dit normaal?

Nu kan ik hem laten herstellen. Ik heb hen nu de vraag gesteld hoeveel me dit gaat kosten, omdat de printer wellicht niet meer onder garantie valt?

Comment

Weet er soms iemand hoe je die printkop kan verwijderen? Misschien helpt het van die in water of alcohol nog eens te leggen?
                Ik lees dit hier op verschillende plaatsen....

Comment

Als je zo'n foutmelding krijgt, dan twijfel ik eraan of het de printkop is die voor de problemen zorgt. Als die defect is, dan krijg je meestal strepen in de foto, maar dan doet de printer verder wel alles normaal.

Je kan wel proberen om de printkop er eens uit te halen, en die er terug in te zetten. Het is mogelijk dat je misschien de printkop iets verschoven hebt tijdens het vervangen van de inktpatronen, en dat daardoor de kontaktjes niet meer helemaal op de juiste plaats zitten.
                  Dit geldt wel alleen maar voor de Canon-printers waarbij je de printkop zelf kan vervangen, bij sommige modellen is die vastgeschroefd. Bij mijn S500 kon ik die er zelf uithalen, en bij de IP5000 gaat dat ook zonder gereedschap, maar ik dacht dat ik ergens gelezen had dat ze die bij bepaalde modellen vast gemonteerd hadden (hopelijk heb je zo geen printer ).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                    Als je zo'n foutmelding krijgt, dan twijfel ik eraan of het de printkop is die voor de problemen zorgt. Als die defect is, dan krijg je meestal strepen in de foto, maar dan doet de printer verder wel alles normaal.

Je kan wel proberen om de printkop er eens uit te halen, en die er terug in te zetten. Het is mogelijk dat je misschien de printkop iets verschoven hebt tijdens het vervangen van de inktpatronen, en dat daardoor de kontaktjes niet meer helemaal op de juiste plaats zitten.
                    Dit geldt wel alleen maar voor de Canon-printers waarbij je de printkop zelf kan vervangen, bij sommige modellen is die vastgeschroefd. Bij mijn S500 kon ik die er zelf uithalen, en bij de IP5000 gaat dat ook zonder gereedschap, maar ik dacht dat ik ergens gelezen had dat ze die bij bepaalde modellen vast gemonteerd hadden (hopelijk heb je zo geen printer ).
                    Ikzelf vind het ook wel vreemd dat het de printkop zou zijn, aangezien ik perfect bezig was met printen, en opeens hij niets meer doet.
                    Ik heb de printkop er nu kunnen uithalen, en er terug ingestoken, maar nog altijd hetzelfde probleem.

Iemand nog suggesties?
                    Last edited by kwakkwak; 16 januari 2006, 20:29.

Comment

Kan je nog een testpagina afdrukken ? Dan bedoel ik niet de testpagina van windows maar een testpagina gemaakt door de printer zelf. Hiervoor dient de printer zelfs niet op een PC te zijn aangesloten.
                      Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

Bezoek mijn foto's online

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door karlito
                        Kan je nog een testpagina afdrukken ? Dan bedoel ik niet de testpagina van windows maar een testpagina gemaakt door de printer zelf. Hiervoor dient de printer zelfs niet op een PC te zijn aangesloten.
                        Hoe kan je dit doen? Bepaalde knoppen indrukken? Ik heb dit bij die printer nog nooit gedaan...

Comment

Het is inderdaad een kwestie van bepaalde knoppen indrukken maar dewelke dat weet ik helaas niet. Dat is specifiek voor elke printer. Normaal gezien staat dat wel in je handleiding beschreven hoe je dit kan doen.
                          Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

Bezoek mijn foto's online

Comment

Ik heb hier een handleiding gevonden op de cd-rom die er bijstak.
                            Dit staat er in:

Five flashes: Print head not installed / Print head not installed correctly / Defective print head

Install the print head. If the print head is already installed, remove the print head and check the electrical contacts for foreign matter, then reinstall.

After reinstalling the print head, you may need to realign it.

If this error still remains, the print head may be damaged. Contact a Canon service representative.

Met andere woorden... het ding zal defect zijn. Raar maar waar. Tenzij me nog iemand anders weet te vertellen wat ik aan die printkop kan doen?

Comment

Heb je al geprobeerd om de kontaktjes zuiver te maken met een wattenstaafje met een paar druppeltjes alkohol (Eclipse reinigingsvloeistof werkt ook) of een kontaktreiniger. Spuit zo'n kontaktreiniger nooit op de printkop zelf, want dat is heel agressief spul, spuit een beetje op een wattenstaafje en maak daarmee de kontakten schoon (op de printkop + de printer).

Als dat niet lukt, dan zal de printkop vervangen moeten worden, maar als je echt pech hebt zit de fout in de printer zelf en dan kan je meestal beter een nieuwe kopen.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X