Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe CF flash kaart volledig formateren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe CF flash kaart volledig formateren

Hey,

Heb een vraagje,

Heb enkele van mijn Cf-kaartjes verkocht maar hoe kan ik deze nu volledig formateren.
    Als je namelijk een recovery tool gebruikt kan je nog altijd foto's ophalen.

Optie 1:
    Formateren in camera

Optie 2:
    Format met de computer (via cardreader)

Optie 3:
    Eerst kaartje vol trekken met niets zeggende beelden dan optie 1 of optie 2?

Nog andere ideeen?

Risto
    Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

Re: Hoe CF flash kaart volledig formateren

Via je camaera, er blijft altijd wel wat opstaan.
    Als je op een andere wijze dan je camera formatteert kan je problemen krijgen.
    Optie 3 is een zinloos gebeuren.
    http://www.fotohans.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansel
      Via je camaera, er blijft altijd wel wat opstaan.
      Als je op een andere wijze dan je camera formatteert kan je problemen krijgen.
      Optie 3 is een zinloos gebeuren.
      Daar ben ik het niet mee eens. Als je de kaart eerst in de PC formatteert en eventueel bij problemen daarna weer in de camera dan is er niets aan de hand. Ik formatteer ze altijd op de PC. Maar voor het voorkomen van het terughalen van de foto's zal dat weinig uitmaken.

Optie 3 is helemaal geen 'zinloos gebeuren' want de kans dat de oudere foto's teruggehaald kunnen worden wordt daarmee wel degelijk kleiner. Liefst een aantal maal herhalen. Dat hoeven trouwens geen foto's te zijn, je kunt ook grotere bestanden van je PC even naar de kaart overzetten en vervolgens weer wissen.

Comment

Eens gelezen dat het best is dat je er eens vet wat mp3's over zet...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
          Eens gelezen dat het best is dat je er eens vet wat mp3's over zet...
          Ja, zoiets bedoel ik ook.

Comment

zou't niet effectiever zijn er hopen kleine zinloze bestanden op te zetten? en dat een aantal keer?

er bestaan daar trouwens programmas voor!
            foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
              zou't niet effectiever zijn er hopen kleine zinloze bestanden op te zetten? en dat een aantal keer?

er bestaan daar trouwens programmas voor!
              Effectiever niet want het gaat er slechts om dat telkens 1 byte op de kaart wordt overschreven door een andere waarde, en of dat nu uit een groot of klein bestand komt maakt niets uit. Met grotere bestanden maak je het jezelf alleen wat makkelijker.

Het lijkt mij inderdaad ook dat daar wel programmaatjes voor moeten bestaan maar als het een eenmalige actie is (voordat je je CF-kaarten verkoopt) waarvoor dan weer een programma installeren dat je waarschijnlijk niet snel meer zult gebruiken terwijl je het ook handmatig kan doen? Vervuilt alleen PC en eventueel registry. Iets anders is als je het aan de lopende band moet doen.

Comment

Formateren helpt niet de bestanden defenetief te wissen via recovery prog zijn zelfs bijna alle fotos terug te halen, overschrijven help ook, ofwel een extra tool zoals
                Card Wiper -
                De tool Card Wiper wist onherroepelijk alle foto's op je geheugenkaart. Zelfs software als PC Inspector smart recovery kan de gegevens niet meer herstellen.
                Je moet er wel zeker van zijn dat je de gegevens echt niet meer nodig hebt. Card Wiper werkt zeer grondig: klik je per ongeluk de verkeerde drive aan, dan zijn je gegevens verloren. (dus vergewis U wel degelijk welke drive de CF kaart is !!!!!! ) en instaleer het tijdelijk op de computer, indien mogelijk start het van CD of verwijderd het terug na gebruik indien geinstaleerd, zo kunnen er geen ongelukken gebeuren
                Is nog beter dan mister proper

Weblink: [url]http://www.datarescue.com/photorescue/download.htm[url]
                Met voorzichtige groeten Luc.
                Last edited by camouflage; 14 januari 2006, 19:47.
                BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

Comment

BEdankt voor de reaktie allemaal.

Zal dan de mister proper gebruiken
                  Moet alleen nog beslissen doe ik op de pc thuis of van het werk

Gelukkig dat vrijdag de 13de gisteren is gepasseerd.

Risto
                  Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

Comment

ik dacht aan kleine bestandjes omdat die dan ook nog eens elk een ander naampje hebben.

men pc kennis is beperkt, ik vermoed dat je zo snel veel info/labels/... vervangt
                    foto als spiegel of als venster?

Comment

't komt erop neer dat je je data 8x of meer overschrijft met nonsence.. speciale erase programma's zoals hoger omschreven doen dat automatisch voor je

ik had gehoord dat de CIA haar te vernietigen media meer dan 30x onverschrijft , versnippert die, en betoneerd de snippers die dan zeer diep begraven worden

Comment

Al de aangehaalde manieren van wissen zijn misschien wel goed maar loont het de moeite daar zoveel energie in te steken?

Staan er dan echt zo'n gevoelige gegevens op? Dat moet je natuurlijk voor jezelf uitmaken volgens het soort foto's dat je maakt.

Als ik een kaartje zou verkopen zou ik het inderdaad formatteren en eens overschrijven (met kleine bestanden) maar voor de rest zit ik er niet veel mee in dat die een foto van de verjaardagstaart van mijn schoonmoeder, de kerk van Winksele, Times Square of The Empire State Building zou kunnen recoveren ...

Wil je zekerder zijn ... gebruik dan inderdaad een speciaal tooltje ...
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                          ik dacht aan kleine bestandjes omdat die dan ook nog eens elk een ander naampje hebben.
                          men pc kennis is beperkt, ik vermoed dat je zo snel veel info/labels/... vervangt
                          De namen van bestanden zijn in een bepaalde tabel ergens op de kaart opgeslagen. Bij de namen staan verwijzingen naar de adressen van de lokaties waar de werkelijke data te vinden is. Het belangrijkste is dat je de data overschrijft. Ook zonder bestandsnamen is anders van de data weer een bestand te maken. Met namen maar zonder data heb je niets.

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                          Als ik een kaartje zou verkopen zou ik het inderdaad formatteren en eens overschrijven (met kleine bestanden)
                          Ja hoor.

Comment

Gebruik gewoon een hiervoor ontwikkeld tooltje.

Gratis, je kan het hier downloaden.

Een andere optie is een low-level format, dan blijft er ook niets meer over.
                            Maar waarom moeilijk maken als een simpel programmatje het werk voor je doet
                            "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cisco
                              Maar waarom moeilijk maken als een simpel programmatje het werk voor je doet
                              Als je de thread zou lezen hoef je je deze vraag niet te stellen.

Comment

Working...
                              X