Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

    Ben het helemaal eens met jullie reakties

    Zou ook naar Sint Truiden willen rijden om er bij te zijn, maar had reeds een afspraak staan

    Wilde alleen maar aangeven dat de afstand voor sommigen een probleem zou kunnen zijn, zoals door JaJa ook verder verhelderd.

    Voor degene die gaan, goede reis toegwenst en rij voorzichtig
    Nikon D70 + Tamron 28-300

    http://photobucket.com/albums/f308/RimD70/

    Comment


    • #47
      Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

      En als er mensen zijn die uit regio Heerlen-Maastricht mee willen rijden dan mail me maar.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

      Comment


      • #48
        Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

        Alléée.. Vanuit Brugge naar St-Truiden. Dat is een gelegenheid om nog eens buiten te komen hé. Een beetje muziek in de auto en we zijn er voor we het weten.
        Misschien komt purlut mee : dan zijn we helemaal nog niet bijgepraat voordat we in St-Truiden zijn.
        Die BD dagen zijn wel altijd de moeite waard om te beleven.
        En het is niet zo ver als een winkeluitstapje naar Parijs. (vanuit Brugge hé..)
        Ik kijk uit naar die mooie dag.

        Groetjes

        Skitch
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #49
          Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

          Anything over 20mins driving seems too far for many people.. :/
          Belgium is SMALL ! We are lucky. Try organising this in the UK when someone live in Devon and the meeting is in York.. Only ~6 hours drive.

          Amazing really when I read that people will drive to Topfoto in Germany to save 5 euro on a lens, but when it's a meeting concerning the core structure of this whole site and community, suddenly somewhere within .be is too far.

          Will I be there? Probably, but then I might be in Cologne, London or Eindhoven. Not sure yet, but I'll not let 2 hours in the plane/train/automobile stop me from being somewhere I want or need to be.

          Comment


          • #50
            Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

            That's the spirit!

            seppuku.

            Comment


            • #51
              Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

              @trebs

              Sorry man, maar je slaat hier wel de bal verkeerd.
              Er zijn inderdaad mensen die voor 5 Euro naar Duitsland toeren en er zijn er ook die voor meer naar Duistland toeren. Dit heeft helemaal NIETS met afstand te maken.
              Mocht ik op 5 km van de Duitse grens wonen, dan zou ik waarschijnlijk regelmatig per fiets in Duitsland mijn aankopen doen.
              Ikzelf heb mijn toestel in een winkel nabij mijn dorp gekocht, omdat Duitsland voor veel te ver is.
              Nu, we dan toch bezig zijn over afstand. Sint-Truiden ligt voor mijn inderdaad op een onmogelijke plaats. Dit is nu de vierde maal dat er een plaats op een bijna grens wordt gezocht. Dat indertijd eens een vergadering doorging in Antwerpen en één in Gent, is juist, maar die twee steden liggen, met alle excuses voor de Limburges, ... wel iets meer centraal en zijn stukken makkelijker bereikbaar met de wagen en zeker met het openbaar vervoer.
              Gelukkig is er Skitch, een warme, simpathieke knul, die bereid is om meer dan 100km om te rijden om me op te pikken. Nu, of ik inderdaad kom, weet ik nog niet helemaal zeker., Skitch moet spijtig genoeg tegen 20 uur terug in Brugge zijn en ik wil hem dan ook nog niet 45minuten afsnoepen van de korte namiddag om me terug naar huis te brengen.
              Met het openbaar vervoer, en houd er dan ook effen rekening mee dat het weekend-regeling is, moet ik in het totaal meer dan 4 uur treinen en moet ik 4 overstappen maken (2 heen en 2 terug). Wie dagelijks gebruik maakt van de trein, zoals ik, weet best dat dit onvermijdelijk vertragingen met zich teweeg brengt en ik dus zeker op 5 ŕ 6 uur moet rekenen en dan zeg ik, neen te ver.
              ooit ben ik naar Bokrijk getrokken en vertrok ik om 6 uur 's morgens om er tegen 11 aan te komen en om 17 uur terug naar huis om tegen 22 uur de voordeur te zien, dit om alleen te duiden.
              Niet iedereen heeft het privilege een wagen te hebben, of een bedrijfswagen, of een tweede wagen, of een motor... Niet iedereen heeft het privilege een rijbewijs te hebben. Niet iedereen mag met een wagen rijden om welke reden ook. BD moet daar nu toch ook eens dringend werk van maken en ook daar eens leren rekening mee te houden. Ikzelf mag enkel met de wagen in het dorp rijden en dan nog op eigen risico. Mijn gezondheidslot heeft daar zo over bepaald en daarmoet ik me bij neer leggen. Dus, ik ben afhankelijk van de goede wil van mensen, waarbij ik me vaak een bedelaar voel, om mee te rrijden, of ik ben afhankelijk van mensen die rekening houden met eventuele probleemsituaties.
              Carpooling is hier een leuke oplossing, helaas, zijn er echter niet zoveel betalende leden en dus is het aanbod carpooling ook stukken minder dan voor bv een gewone SD.
              Of ik nu de verplaatsing de moeite waard vind ? Ik weet het niet. Indien het is om een hele namiddag door het raam te zitten turen naar die aardige regen, dan passeer ik. Ik kan me best voorstellen dat mensen 3 uur rijden het inderdaad iets te ver vinden, en dat is hun volste recht en daar zullen zij wel beter over kunnen oordelen dan ik of jij.
              Ja, ik weet wel wat nu volgen zal. Ik ben me dat ook heel bewust. Bij velen zal het lampke opnieuw branden en zal de zin "Purlut is daar nu weer" over hun lippen rollen. Geef ik nu kritiek ? Ja en neen. Ja, omdat BD geworden is dank zij de medewerking van iedereen, groot en klein, en er met velen geen rekening wordt gehouden en neen, omdat we hier vrij kunnen beslissen war we doen. Meegaan of niet, ermee stoppen of niet.
              Nu we dan toch bezig zijn, stel ik me de vraag wie er allemaal betrokken is geweest om de plaats van de vergadering(en) te duiden ?
              Het dagelijkse bestuur ? de crew ? de mod's ? of alle drie of twee ? Ik heb de indruk dat het zeker niet drie was.
              Wees gerust, op de algemene vergadering heb ik nog een paar zaken ter verduidelijking te stellen en ja ik weet het, de beste stuurlui staan altijd aan wal. Tevens kan ik daarop antwoorden dat de ja-knikkers het ook altijd bij het juiste einde hebben en gedogen worden. Helaas, ik knik maar ja als ik dat wil en neen als ik denk dat het verkeerd is. Ik wil wel discusiëren, maar niet blindelings na volgen. Ik schud eens graag aan de boom, al was het maar om mijn eigen dorre bladeren te verliezen...
              En nu, ja, 't moet er nu toch uit, gezien ik nu toch bezig ben. Ik had nu effen graag geweten wat het dagelijkse bestuur juist is. Mooi te zien dat het dagelijkse bestuur dit, dat, zus, zo, maar wie zijn nu de mensen van dat dagelijkse bestuur ? Normaal moeten die bij de oprichtingsstatuten van de vereniging zitten met de eventueel aanvullende correcties ...
              Ik heb nog een paar vraagskes, maar das voor op de vergadering als ik er geraak en als ik het niet "te ver" vind.
              Pee is: ik ben terug uit loopbaanonderbreking, maar ja, dat zullen anderen wel al gemerkt hebben.
              Desalnietemin, BD is leuk en tof. Ik heb er enorm bij geleerd en ik hoop dat velen ook iets hebben aan de zeldzame postings die ik op fotografisch vlak breng...
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’ętre heureux

              Comment


              • #52
                Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

                maw. je kan nooit voor iedereen goed doen, hoe goed je ook probeert, geklaag heb je altijd.....
                Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                Comment


                • #53
                  Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

                  Oorspronkelijk geplaatst door LJ Tom
                  maw. je kan nooit voor iedereen goed doen, hoe goed je ook probeert, geklaag heb je altijd.....
                  Ik denk (weet bijna zeker) dat het niet de intensie van Purlut is om zich te beklagen, maar als je de vergaderingen gaat spreiden dan zit het er in dat je een grote afstand moet overbruggen helaas. Zelf ben ik ook naar de vergadering geweest in Gent (met eigen auto) en dat was ook zo'n 200 kilometer hier vandaan. Maar ik denk dat men er wel eens over na moet gaan denken om in elk geval plaatsen te kiezen die met het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn zodat iedereen die WIL komen dat ook KAN doen.
                  Tot zaterdag.
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                  Comment


                  • #54
                    Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

                    ja begrijp het wel. Wil ook niet zeggen dat Purlut zich niet mag beklagen, want er is een deel juist.
                    Maar feit blijft dat het een heel georganiseer is en blijf, en dat je nooit iedereen tevrede zal kunnen maken.
                    En openbaar vervoer.... dat is een hel als je daar iets mee wil, zeker in een weekend. Dat hoeft niemand mij te zeggen.

                    Ik kan met de auto komen, helaas heb ik al ruime tijd iets anders op die zaterdag staan; anders zou ik er ook staan, al was het langs de deur, al was het ver weg, dat maakt me niet echt veel uit, al zal niet iedereen er zo over denken natuurlijk...
                    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                    Comment


                    • #55
                      Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

                      Purlut,
                      Als je tot in Mechelen kan komen, wat denk ik voor jou geen probleem is, kan je gerust met ons meekomen.
                      Ik heb nog niet ingeschreven, omdat ik de inschrijving kwijt ben en omdat ik nog niet weet of Herman mee kan.
                      We beschikken over een Mono-volume, dus kan er nog gerust volk meegaan.

                      Comment


                      • #56
                        Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

                        Hallo,

                        Deze reply is geenszins bedoeld als kritiek op wie of wat dan ook, enkel een verduidelijking ...

                        Ik, Jaja, heb de plaats van de Algemene vergadering (Sint-truiden) uitgekozen.
                        Waarom net daar? Heel eenvoudig: ik woon er en er was héél weinig tijd om de AV te organiseren. Ik heb geen tijd gehad om elders op verkenning te gaan en locaties, gidsen, vergaderzaal, restaurant en dergelijke uit te zoeken.
                        Daar is ook tijd ingekropen, wees zeker, maar als ik dat alles in Brussel had moeten uitzoeken ... Dan had ik geen datum op de AV kunnen plakken ...
                        BTW, wie nog AV's wil helpen organiseren, stuur me maar een mailtje.

                        Belgiumdigital VZW was op sterven na dood. Anders gesteld, de toekomst van BD heeft lang aan 1 zijden draadje gehangen. Het grootste gedeelte van de tijd en en de energie is gegaan naar het "redden" van BD. Daar is een groot gedeelte van mijn tijd en energie ingekropen. Niet enkel van mijn tijd en energie, ook van een aantal mensen die bereid zijn om BD te helpen verder te bestaan (gelukkig zijn er die ).
                        Nogmaals, zonder BD VZW helemaal geen BD meer, gedaan met forum en website ...
                        Heel weinig mensen schijnen te beseffen dat BD er effectief bijna niet meer was geweest ...

                        Ik kan me niet van de indruk ontdoen (correct me if I'm wrong) dat sommigen de rol van de RvB in een verkeerd daglicht zien.
                        In de eerste plaats is de RvB er om te zorgen dat BD verder kan blijven bestaan. In plaats van nu al te zorgen voor (correct me if I'm wrong again) "commotie" en argusogen zouden ze beter even afwachten tot de nieuwe RvB effectief aan het werk kan ... en de nieuwe RvB daar ook de nodige tijd voor geven. Of denkt iedereen dat dat zomaar kan van vandaag op morgen?
                        Wie is die RvB? Je kan de statuten steeds opvragen via het secretariaat (secretariaat@belgiumdigital.com) - daar staat alles in.
                        En de nieuwe bestuursleden? Die kunnen pas aangesteld worden na de AV ...

                        Ja-knikkers, neen-knikkers, bomenschudders, allemaal goed en wel en geen enkel probleem mee, maar laat ons wel niet vergeten dat het wel degelijk om het voortbestaan van BD gaat.
                        Als die mensen die er zich nu willen voor inzetten op dit moment al geen credits meer krijgen, of met argusogen en wantrouwen worden bekeken, dan zijn we terug naar af ...

                        Ik vraag ik me soms af of ik er wel goed aan gedaan heb om te helpen BD terug leven in te blazen ...
                        Het lijkt er sterk op dat we zelden iets goed kunnen doen ...
                        En tjonge, dat werkt zo demoraliserend, je wordt er zo moe van ...
                        En ik denk dat dat niet enkel geldt voor mezelf ...
                        Sorry dat ik het hier zo scherp stel, maar al te vaak worden onze energie en geduld heel erg op de proef gesteld.
                        Liever hadden we een signaal van "vertrouwen" gehad ...
                        Uiteindelijk werkt iedereen binnen de RvB enkel en alleen voor "jullie", onze trouwe forumleden/VZW-leden. We doen nu ons uiterste best om BD te laten voortbestaan, het forum een nieuwe toekomst te geven, de SD's een "betere" toekomst te geven.
                        En is dat uiteindelijk toch niet het streven van ons allemaal?

                        Jaja
                        Last edited by jaja; 9 november 2005, 14:30.
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #57
                          Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

                          Jaja op 19 november krijg je van mij nen dikke knuffel.
                          Oké?
                          Verder zonder woorden

                          Comment


                          • #58
                            Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

                            Mijn post was gewoon bedoeld om aan te geven dat ik helaas niet kon komen

                            Het was geenzins mijn bedoeling om de locatie die gekozen was en de reistijd voor sommigen aan te vechten. Ik stelde alleen de vraag omdat ik niet meer wist waar de vorige vergaderingen waren.

                            Vind het erg jammer dat mensen er zo'n punt van maken. Als je zin en tijd hebt, dan kom je. Heb je geen zin, vind je de afstand te groot, dan kom je niet, verder niet zeuren.

                            Jaja, bedankt voor de verduidelijking en ik wens jullie alle goeds toe zaterdag op de vergadering.

                            PS Laat even weten waar en wanneer de volgende bijeenkomst is, zet ik hem alsvast in de agenda. Dan kom ik zeker!
                            Nikon D70 + Tamron 28-300

                            http://photobucket.com/albums/f308/RimD70/

                            Comment


                            • #59
                              Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

                              Tonto,

                              Mijn reply was niet aan iemand persoonlijk bedoeld
                              Wilde gewoon effe duidelijk stellen hoe de zaken ervoor staan en waar we nu mee bezig zijn. De locatie van de AV lijkt me dan ondergeschikt aan het voortbestaan van BD ...
                              Maar nogmaals, niet gericht aan iemand persoonlijk.

                              Groetjes,
                              Jaja

                              Oorspronkelijk geplaatst door tonto
                              Mijn post was gewoon bedoeld om aan te geven dat ik helaas niet kon komen

                              Het was geenzins mijn bedoeling om de locatie die gekozen was en de reistijd voor sommigen aan te vechten. Ik stelde alleen de vraag omdat ik niet meer wist waar de vorige vergaderingen waren.

                              Vind het erg jammer dat mensen er zo'n punt van maken. Als je zin en tijd hebt, dan kom je. Heb je geen zin, vind je de afstand te groot, dan kom je niet, verder niet zeuren.

                              Jaja, bedankt voor de verduidelijking en ik wens jullie alle goeds toe zaterdag op de vergadering.

                              PS Laat even weten waar en wanneer de volgende bijeenkomst is, zet ik hem alsvast in de agenda. Dan kom ik zeker!
                              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                              Comment


                              • #60
                                Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

                                Oorspronkelijk geplaatst door Act
                                Jaja op 19 november krijg je van mij nen dikke knuffel.
                                Oké?
                                Verder zonder woorden
                                als je toch bezig bent, doe er van Corien en mij ook maar een paar hoor.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X