Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BelgiumdigitalLive 2010

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: BelgiumdigitalLive 2010

    Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    Ik werd direct herkend haha.
    Hoe zou dat komen?
    (Bouk verwarde jou wel met een befaamde Vlaamse schrijver )

    Zelf meer gewerkt dan wat anders, en daarom wel moe achteraf. Veel te lang rechtgestaan. Geen enkele foto gemaakt. G9 is enkel uit de tas gehaald om 'm met een G11 te vergelijken.
    Blij een aantal mensen gezien te hebben, maar sneu een aantal gemist te hebben. Heb zeker aan drie "vreemde dames" gevraagd of zij niet Monica was.

    Goeie spreekbeurt van Bart Heirweg; toch hadden misschien iets meer technische details de voorstelling nog kunnen verbeteren. Foto's van mooie landschappen, maar misschien wijzen op de lokale "problemen" en hoe die op te lossen. Je leverde wel mooi het bewijs dat je geduldig het JUISTE tijdstip moet afwachten.
    Boeiende voordracht ook van krisdg (Aperture), en blij een zaaltje vol "Mac-kers" te zien.

    BDLive is geen commercieel opzet (zeker niet in die zin dat je er zaken kunt kopen), en dat mag het ook niet worden. Toch een paar interessante gesprekken gevoerd met standhouders (en natuurlijk ook bekende, en onbekende bezoekers).
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • Re: BelgiumdigitalLive 2010

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Goeie spreekbeurt van Bart Heirweg; toch hadden misschien iets meer technische details de voorstelling nog kunnen verbeteren. Foto's van mooie landschappen, maar misschien wijzen op de lokale "problemen" en hoe die op te lossen. Je leverde wel mooi het bewijs dat je geduldig het JUISTE tijdstip moet afwachten.
      Kan ik mij bij aanvoegen.
      @ Bart: goede reis

      Ook bij macro had ik graag wat meer (technische) info gekregen ipv alleen mooie foto's te mogen aanschouwen.

      groetjes pieter
      Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

      Comment


      • Re: BelgiumdigitalLive 2010

        Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
        Ik zou het niet weten, ik was er niet bij.
        Vorig jaar werd er ook topic geopend, vandaar mijn vraag
        Kijk eens hier: http://forum.belgiumdigital.com/f105/
        en hier http://forum.belgiumdigital.com/f106/
        gr linda16093

        Comment


        • Re: BelgiumdigitalLive 2010

          Ook ik blik met volle tevredenheid terug op BD Live 2010.
          Drie workshops gevolgd, vele bekende gezichten teruggezien, blabla hier, blabla daar. Gevolg, ik was daar iets na negen uur, en om halftwee had ik mijn camera zelfs nog niet bovengehaald .
          En zoals meestal, was ik één van de laatste om huiswaarts te keren (), en toch had ik het gevoel dat deze dag voorbij is gevlogen.
          Hierbij een dikke pluim voor de organisatie, en alle medewerkers.

          En nu aftellen naar 20 november
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

          Comment


          • Re: BelgiumdigitalLive 2010

            Die zondag is idd voorbij gevlogen, een echte hoogdag voor fotoliefhebber, al heb ik zelf maar een twintigtal opnamen gemaakt waarvan de helft op de workshop strobist. Redelijk wat BD'ers leren kennen, altijd leuk om de persoon achter de nick te ontmoeten.
            Rudy,

            Hier vind je meer Astrofotografie werk.

            Comment


            • Re: BelgiumdigitalLive 2010

              Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
              Ik krijg nogal wat mailtjes met de vraag waar de presentatie voor de workshops landschapsfotografie te downloaden is.
              Deze vind je dus hier: http://public.bartheirweg.com/landsc...grafie_BDL.pdf

              Ik vertrek zelf nu op reis, dus de opvolging van mails en BD zal slechts sporadisch kunnen gebeuren.

              Bedankt voor de talrijke opkomst.
              Bart Heirweg.
              De link werkt niet....
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • Re: BelgiumdigitalLive 2010

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                De link werkt niet....
                Hier wel hoor.
                Probeer aan 't eind van de week eens opnieuw met je nieuwe PC.
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment


                • Re: BelgiumdigitalLive 2010

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                  Hier wel hoor.
                  hier ook!
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • Re: BelgiumdigitalLive 2010

                    Theo, hier ook geen enkel probleem. Misschien was die link enkel voor de deelnemers aan de workshop?
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • Re: BelgiumdigitalLive 2010

                      Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
                      Ik krijg nogal wat mailtjes met de vraag waar de presentatie voor de workshops landschapsfotografie te downloaden is.
                      Deze vind je dus hier: http://public.bartheirweg.com/landsc...grafie_BDL.pdf

                      Ik vertrek zelf nu op reis, dus de opvolging van mails en BD zal slechts sporadisch kunnen gebeuren.

                      Bedankt voor de talrijke opkomst.
                      Bart Heirweg.
                      Bart het was een prima Workshop en goed uitgelegd..aangezien de technische problemen met de micro..
                      Ik miste toch wat technische belichtings uitleg van jou wat zeer interessant kon zijn voor de meeste mensen in de zaal..
                      Voorbeelden waren mooi afgewogen maar vragen zoals..wat met sterk tegenlicht en de camera instellingen,of hoe om gaan met meervoudige belichtingen en ook waar licht te meten vooral wat voor vele mensen een raadsel is bij goede landschapsfotografie..Niet iedereen neemt de tijd om s'morgens de ideale foto te maken..
                      Ik heb de PDF ondertussen gedownload. Dank je voor de workshop.
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • Re: BelgiumdigitalLive 2010

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Theo, hier ook geen enkel probleem. Misschien was die link enkel voor de deelnemers aan de workshop?
                        Ik was niet in de WS maar heb toch de slideshow bekeken, waarvoor - bij deze - dank om hem dus ter beschikking te stellen!

                        Er waren veel WS en dan is het kiezen en zoals ze in de economie zeggen: "Kiezen is verliezen"

                        Comment


                        • Re: BelgiumdigitalLive 2010

                          Ja de technische problemen tijdens mijn workshop vond ik ook vervelend, want iedere keer mijn draad terug oppikken... Ik kon er zelf helaas niets aan doen.
                          Wat het technische aspect van de workshop betreft heb ik er eigenlijk zelf voor gekozen (in overleg met organisatoren) het niet al te technisch te maken, omdat iedereen er iets moest aan hebben, zowel beginner als gevorderde. Technische uitleg over scherptediepte, hyperfocale afstand, hoeveel filtering, ... leek me nogal moeilijk voor zij die eigenlijk nog maar weinig afkennen van al die zaken.
                          Iedereen heeft soieso wel iets aan compositie, gebruik van licht, voorbereiding, locaties,... Daar ben je iets mee of je nu gevorderde of beginner bent.
                          Ik heb ook beetje mijn werkwijze proberen te illusteren, ik werk bvb niet met HDR of exposure blending, ik ken er ook te weinig van om daarover een uiteenzetting te geven.

                          En nu ga ik slapen. Net aangekomen in Schotland en ik wil er morgen eens vollenbak invliegen!
                          Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                          Comment


                          • Re: BelgiumdigitalLive 2010

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            jammer dat ik je niet gezien heb Pascal, volgende keer dan maar)(.
                            grt,bouk.
                            k heb een 20 tal foto's gemaakt wat naar mijn normen een record is...
                            Bouk,Corine,Dama,fototravel,Sannepoes,Linda,Les,Fa lcon,Chrit en Monica....Leuk weer eens met jullie gepraat te hebben....En ben zeker dat ik verschillende mensen voorbij gelopen ben waar ik ook een praatje heb willen mee slaan mar dat is niet mogelijk op zo een korte tijd.

                            een quote van Schoonspikke, hebben jullie nu elkaar gezien of niet

                            Comment


                            • Re: BelgiumdigitalLive 2010

                              Vraagje: ik was op zoek naar de WS food fotografie(sessie 44) en belandde foutief
                              in de zaal van de 3 fotografen Bert, Pieter en Tom(sessie 41). Het was wel zeer
                              tof die mannen bezig te zien, maar heeft de sessie food fotografie nu
                              plaatsgevonden ??

                              Comment


                              • Re: BelgiumdigitalLive 2010

                                Oorspronkelijk geplaatst door primaatje Bekijk bericht
                                maar heeft de sessie food fotografie nu
                                plaatsgevonden ??
                                Zeker en vast, aan de overkant in Academia 2

                                Comment

                                Working...
                                X