Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omtrent het nieuwe forumreglement

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

    Je kan toch meerdere foto's van een shoot plaatsen, ik heb nergens gelezen dat je maar 1 foto per shoot mag zetten of heb iets verkeerd geïnterpreteerd? Misschien omslachtiger maar maandag plaats je foto 1, dinsdag foto 2. Ook is er nog altijd de mogelijkheid om foto's per 3 in fotobeoordeling te plaatsen en zelfs tot max. 10 in fotoverhalen. Of 1 in mensen en modellen en 1 in ZW, op dezelfde dag.

    Comment


    • #92
      Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

      Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
      Je kan dat wel zeggen Willy, maar dat is niet hoe er hier mee wordt omgegaan, als je ziet hoe hier soms met de HOF wordt geschermd enzo.
      Zoals ik al aangaf is het maar de vraag of je dit nog kan omdraaien. Een sticky met de melding "In dit afgesloten forumonderdeel worden wekelijks enkele van de betere foto's onder de aandacht geplaatst" gaat daar niets aan veranderen.
      Ach, ik zie er weinig problemen in. Als je eens zoekt op het woord "hof" zal je merken dat het heel vaak gaat om iemand te feliciteren met zijn of haar HoF selectie. Nu en dan merk je wel eens dat iemand "HoF!" roept, gewoon om mee te geven dat het een uitstekende plaat betreft. Niet dat HoF! roepen iets zal uitmaken voor een nominatie trouwens. Verder is het toch interessant dat er over foto's wordt gesproken en gediscussieerd (in de positieve betekenis van het woord) zo leren we met z'n allen nog wat bij. Natuurlijk zal je altijd voor- en tegenstanders hebben, dat heb je met alles.
      En wat schermen betreft, hoe vaak wordt 1x nu dezer dagen aangehaald? Alsof dat het mekka van de fotografie is geworden. Onlangs nog gelezen als reply in een topic: "ik dacht hier geen commentaar te geven maar nu ik zie dat deze foto op 1x staat..." tja...
      Het is niet dat men daar wel de zelfkritiek heeft om enkel topfoto's te posten, niemand weet hoeveel er afgewezen worden. Met een wereldwijde markt is het natuurlijk wel eenvoudiger, op Nederlandstalig gebied zie ik zo'n project niet levensvatbaar maar ik zou het wel dolgraag introduceren op BD.

      Willy
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #93
        Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

        Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
        Je kan toch meerdere foto's van een shoot plaatsen, ik heb nergens gelezen dat je maar 1 foto per shoot mag zetten of heb iets verkeerd geïnterpreteerd? Misschien omslachtiger maar maandag plaats je foto 1, dinsdag foto 2. Ook is er nog altijd de mogelijkheid om foto's per 3 in fotobeoordeling te plaatsen en zelfs tot max. 10 in fotoverhalen. Of 1 in mensen en modellen en 1 in ZW, op dezelfde dag.
        Als je zo'n bokkesprongen moet uithalen om ermee om te gaan, dan schort er wel iets aan het algemeen concept, Sannepoes !

        Comment


        • #94
          Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          Ach, ik zie er weinig problemen in. Als je eens zoekt op het woord "hof" zal je merken dat het heel vaak gaat om iemand te feliciteren met zijn of haar HoF selectie. Nu en dan merk je wel eens dat iemand "HoF!" roept, gewoon om mee te geven dat het een uitstekende plaat betreft. Niet dat HoF! roepen iets zal uitmaken voor een nominatie trouwens. Verder is het toch interessant dat er over foto's wordt gesproken en gediscussieerd (in de positieve betekenis van het woord) zo leren we met z'n allen nog wat bij. Natuurlijk zal je altijd voor- en tegenstanders hebben, dat heb je met alles.
          En wat schermen betreft, hoe vaak wordt 1x nu dezer dagen aangehaald? Alsof dat het mekka van de fotografie is geworden. Onlangs nog gelezen als reply in een topic: "ik dacht hier geen commentaar te geven maar nu ik zie dat deze foto op 1x staat..." tja...
          Het is niet dat men daar wel de zelfkritiek heeft om enkel topfoto's te posten, niemand weet hoeveel er afgewezen worden. Met een wereldwijde markt is het natuurlijk wel eenvoudiger, op Nederlandstalig gebied zie ik zo'n project niet levensvatbaar maar ik zou het wel dolgraag introduceren op BD.

          Willy
          Wat je hier aanbrengt Willy, zijn de positieve ervaringen rond de HOF. De negatieve bestaan evenzeer.

          Wat 1x.com betreft: ik ben absoluut geen kuddebeest; net andersom eigenlijk.
          1x.com vermeld ik enkel omdat ze voor mij een erg goed voorbeeld is van hoe het aan te pakken. Maar als het u een troost mag wezen: modelmayhem en POTN heb ik ook vermeld.

          Comment


          • #95
            Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

            Net nu het interesant word ben ik niet meer mee .
            lees ik het goed : de hof krijgt een aparte sub ,
            of is het de zoekfunctie die opzoeken te moeilijk maakt .
            Lees het niet negatief is een vraag om verduidelijking , kwestie dat ik wil weten waar ik de mist in ga .
            Sannepoes , ik krijg de indruk dat het U ook niet meer duidelijk is .
            Het door jou opgesomde oplossing is de discussie die hier omtrent woed .
            Het is te omslachtig en waarop geef je dan nog commentaar :foto 1 of de update en de dag nadien nog een update enz.
            Of zie ik de gans week 7 foto's van dezelfde shoot .
            Het aantal topic's zal alleen toenemen , wat nu net het heikele punt is .vb. 1 shoot zw/w en 1 in kleur = 2 topic's :1 zw en 1 in kleur .
            Huidige 1 topic met twee SC foto's .

            Comment


            • #96
              Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

              Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
              Net nu het interesant word ben ik niet meer mee .
              lees ik het goed : de hof krijgt een aparte sub ,
              of is het de zoekfunctie die opzoeken te moeilijk maakt .
              Lees het niet negatief is een vraag om verduidelijking , kwestie dat ik wil weten waar ik de mist in ga .
              Ik begrijp niet goed waar je ergens de mist bent ingegaan, maar er is geen sprake van een aparte subforum in de HoF. Met de zoekfunctie zijn er geen problemen.

              Willy
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #97
                Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                Het is mij allemaal perfect duidelijk en ik ben perfect mee.

                Je plaatst per dag 1 foto in 1 topic in SC, geen update in hetzelfde topic de dag nadien. Als je meerdere foto's wil laten zien open je de volgende dag een nieuw topic met 1 nieuwe foto. Ik heb trouwens nooit gezegd of ik dit beter of slechter vind dan het huidige systeem. En ik ben mij er helemaal van bewust dat er potentiëel meer topics gaan zijn dan voorheen.

                De opsomming die ik maakte, of bokkesprongen zoals hierboven genoemd, zijn manieren voor personen die echt geen genoegen kunnen nemen met 1 foto per dag in 1 forumonderdeel van SC.

                Comment


                • #98
                  Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                  hombre en sannepoes bedankt voor de uitleg .

                  Comment


                  • #99
                    Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                    Ik weet niet of het al gemeld is maar er staat een foute verwijzing in 4.3.1
                    Alle foto’s moeten voldoen aan de gebruikelijke regels voor het forum; let in het bijzonder op
                    de bepalingen voor ongepaste afbeeldingen (5.2)
                    moet 7.2 zijn

                    Ik lees dat dus ook
                    Flickr één
                    Flickr two

                    Comment


                    • Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                      Ps. net opgevallen maar de splitsing van mensen en modellen naar straatfotografie en mensen , je maakt de grens wel erg dun naar journalistiek .....

                      Comment


                      • Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                        De topics die intussen verplaatst zijn komen allen uit het vorige topic van Mensen en Modellen.
                        Daar waar de grens dun wordt, is het aan de TS om zijn keuze te maken.

                        Comment


                        • Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                          t' verduidelijkt er niet op , jammer .

                          Comment


                          • Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                            Stel vast dat splising van modellen en mensen nu doorgevoerd werd, maar er zijn geen reglementstickies aanwezig tenzij bij Model, Studio & Glamour, maar daar is nog het oude sticky vermeld met verwijzingen naar reglement van 2007.
                            Splitsing ware ook beter aangepast bij begin van nieuwe jaar en samen met herintroprocedure van lidmaadschap.
                            Aanpassing graag.

                            Henri
                            lidnummer: BD0435BE

                            Comment


                            • Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                              Het kan niet allemaal tegelijk en we willen het op 1 januari in orde hebben, zonder dat iemand zijn feestmenu moet laten staan.
                              Dus nog even geduld.

                              Comment


                              • Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                                Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                                Het kan niet allemaal tegelijk en we willen het op 1 januari in orde hebben, zonder dat iemand zijn feestmenu moet laten staan.
                                Dus nog even geduld.
                                Wou niet als slavendrijver overkomen, wel integendeel. Daarom had ik gedacht dat vernieuwing pas na de eindejaarsfeesten zou doorgevoerd worden.
                                Laat het jullie appetijt niet vergallen en profiteer volop van de overgang naar 2010.
                                Hierbij mijn beste wensen aan de mensen achter de schermen en mijn symphatie voor hun onbegrensde inzet.
                                Een jaar sterft; leve het nieuwe jaar.

                                Henri
                                Last edited by kodachrome; 30 december 2009, 15:03.
                                lidnummer: BD0435BE

                                Comment

                                Working...
                                X