Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dubbel accounts - gebruik/misbruik

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Technisch onmogelijk...de meesten hebben een variabel IP-adres en onder mijn naam zullen er wel een stuk of 3, 4 staan.
    Thuis, werk, ...
    Klopt ik log ook in op BD op verschillende plaatsen maar wel steeds onder dezelfde gebruikersnaam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      Neen, heb mijn oude account laten doodbloeden, naamsverandering werd in die tijd niet toegestaan (daar waren berichten over) en pas later een nieuwe aangemaakt.
      Maar ik heb in deze draad wel aangegeven in de maand mei dat er een oude account was.
      Waarom de forumleiding zomaar in de ban slaat, zeker omdat er geen misbruik was, en niet even communiceert is merkwaardig. (en ik gebruik merkwaardig, ik zou er andere bewoordingen kunnen aan geven).
      Is het niet ook "merkwaardig " dat je de forum leiding niet hebt verwittigd over je tweede account ? Terwijl je wel wist dat een tweede account niet was toegestaan.

Er zijn geen posten gewist uit deze draad , en heb niets kunnen vinden van deze mededeling.

Een dubbel account is een ban .....zo zijn nu eenmaal de regels. TENZIJ de forum leiding op de hoogte is.
      Ik krijg het gevoel dat de schuld bij de forum leiding wordt gelegd terwijl de fout is gemaakt door de gene die een tweede account heeft geopend. Hier draaien we de zaken wel om.
      En zo is dus een niet vóór aangekondigde ban niet merkwaardig, maar rechtvaardig. En het weer herstellen van het tweede account een beleefde nette vorm van omgaan met dit soort gevallen. Dat dit hele proces een paar dagen in beslag neemt omdat we hier met vrijwilligers te maken hebben.......ja sorry dat is nu eenmaal zo
      Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
      Canon eos 7D Mijn site

Comment

Er is één regel die bovenal alle andere regels komt: doe niet bij een ander wat je zelf niet wil, en heb een minimum aan respect.

Verwijs maar mooi naar forumreglementen of andere wetteksten, maar als je deze basisregel nog niet eens kan hanteren en het gebrek eraan zelfs probeert goed te praten, zegt genoeg over de mentaliteit.

Je mag zeggen wat je wil hierop, maar volgens mij is bovenstaande regel de maatschappelijk gezien meest te hanteren regel. Het zou veel ellende besparen mocht iedereen die dan ook in acht nemen.

ps: Wim, als je goed zou lezen, lees je ook dat de bewuste post van Zappa niet in dit topic staat, maar in een ander. Je vindt het vanzelf...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
          Is het niet ook "merkwaardig " dat je de forum leiding niet hebt verwittigd over je tweede account ? Terwijl je wel wist dat een tweede account niet was toegestaan.
          Waarom zou ik, ik gebruikte de oude account niet meer. Trouwens,er staat nergens dat een account KAN afgesloten worden, en naamsverandering werd alleen in zeer uitzonderlijke gevallen toegestaan (moest ik niet proberen dus, ontmoediging vooraf)niet bijster veel keuze hé.
          Dat er geen onderscheid gemaakt werd tussen iemand die niet misbruikt en een misbruiker, daar heb ik nog niemand van de admins iets over horen zeggen.

En wees gerust Wim, ik blijf ook lachen.

En wat communicatie betreft, hoe groter de groep hoe moeilijker, dat onderken ik zeker. Maar dat is nog geen reden om niet te communiceren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
            Wist dit ook niet ... dacht net dat die soort bedankjes "not done" waren.
            Soms wel soms niet. 't Hangt er vanaf wie. (mijn gedacht)

Comment

Wat een gedoe voor wat accounts zeg... regeltje hier dat niet strikt gevolgd werd, regeltje daar...

Precies terug op school zo...
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Bij een online game waarbij ik ingeschreven ben is het zo: zeven weken niet inloggen en je account wordt automatisch verwijderd. Is zoiets hier niet mogelijk?
                Dubbel accounts worden daar eveneens onmiddellijk geband.
                "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freewillie Bekijk bericht
                  Bij een online game waarbij ik ingeschreven ben is het zo: zeven weken niet inloggen en je account wordt automatisch verwijderd. Is zoiets hier niet mogelijk?
                  denk het wel, maar niet verstandig voor het leden aantal commercieel gezien.
                  maar das weer een heel ander verhaal.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Maar ik heb in deze draad wel aangegeven in de maand mei dat er een oude account was.
                    Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                    Er is één regel die bovenal alle andere regels komt: doe niet bij een ander wat je zelf niet wil, en heb een minimum aan respect.

Verwijs maar mooi naar forumreglementen of andere wetteksten, maar als je deze basisregel nog niet eens kan hanteren en het gebrek eraan zelfs probeert goed te praten, zegt genoeg over de mentaliteit.

Je mag zeggen wat je wil hierop, maar volgens mij is bovenstaande regel de maatschappelijk gezien meest te hanteren regel. Het zou veel ellende besparen mocht iedereen die dan ook in acht nemen.

ps: Wim, als je goed zou lezen, lees je ook dat de bewuste post van Zappa niet in dit topic staat, maar in een ander. Je vindt het vanzelf...
                    Als ik deze regel zou overtreden zo ik niet gek staan te kijken als ik daarvoor "gestraft" werd, dus daar is niets mis mee.
                    Als je volgens de wet iets fout doet.......zelfs al weet je niet eens dat je de fout maakt, ........ wordt je ook gestraft, je kan hierin tegen in beroep gaan, dan kan er vrij spraak volgen. Dat zijn toch elementaire vormen van respect. der is dit dit geval niemand bedreigd , beledigd, of anderszins iets aangedaan behalve dan dat hij een /zij een paar dagen niet op het forum kon.

Een vorm van respect is ook het naleven van de regels, bovendien was het nieuwe account redelijk snel weer hersteld, ook dat is een vorm van respect ik kan dus zeggen dat er best een minimale vorm van respect is getoond.

wat betreft je ps. zie de quote boven............had ik toch goed gelezen ?? ik kan er niets anders van maken dan DEZE DRAAD .
                    Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
                    Canon eos 7D Mijn site

Comment

Goed bezig hoor, fantastische uitleg...achteraf.
                      Ja Wim, ik lach nog altijd.

Comment

Goed bezig hoor, fantastische uitleg...achteraf.
                        Ja Wim, ik lach nog altijd.
                        fijn dat je er toch nog om kan lachen ...........en ja soms is er een misverstand , dan moet je iid achteraf iets uitleggen .......en dat is dan eigenlijk te laat, tis nie anders.
                        Canon eos 7D Mijn site

Comment

Ik wou eens vragen,mogen die Duindistel foto's er nu eindelijk af? In 't Antwerps zegt men : "Eieren of jong",bedoelende ,maak een keuze,ofwel ban je deze persoon en met hem zijn foto's voor onbepaalde tijd,ofwel niet.
                          Zijn foto's laten staan als thumbnail/teaser zonder de mogelijkheid deze terdege te kunnen bekijken,komt,tja,pervers over.
                          Een forumleiding/raad die naam waardig laat dit niet op zijn beloop.

Walter
                          D850

Comment

duindistel is geband op het forum.
                            Aangezien hij vzw lid is heeft hij nog andere voorrechten.
                            - hij kan een album aanmaken
                            - is verzekerd bij een erkende SD
                            - krijgt zijn gratis Shoot
                            - kan deelnemen aan de AV
                            - krijgt korting op gadgets, BOF en toegansprijs BD-Live
                            - ........

Omdat je gebanned wordt van het forum betekend niet dat je al je rechten verliest, enkel je forumaccount wordt opgeschort.
                            Iemand uit de vzw gooien is een andere kwestie

(sommige mensen hebben blijkbaar nog steeds problemen om te begrijpen dat Belgiumdigital vzw meer is dan enkel het forum alleen).
                            Last edited by zunoel; 7 september 2009, 08:19.
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                              - ........

Omdat je gebanned wordt van het forum betekend niet dat je al je rechten verliest, enkel je forumaccount wordt opgeschort.

(sommige mensen hebben blijkbaar nog steeds problemen om te begrijpen dat Belgiumdigital vzw meer is dan enkel het forum alleen).

Hoe kan iemand die niet meer kan inloggen een album aanmaken?
                              mvg
                              Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                                - ........

Maar,bij het aanklikken van Duindistels' zelf aangemaakte Album,krijg je te zien dat je niet het recht hebt deze pagina te openen.
                                Hier tracht het forum dan toch de desbetreffende persoon maximaal te treffen.
                                Dat is wat ik bedoel,moet die idiote situatie zo blijven?Als je hem dan toch niet helemaal kunt wegbannen uit het blikveld van de BD bezoeker,geef dan kijkrecht aan hen die de thumbnails aanklikken.
                                Nu is het een halfslachtige situatie.Het forum,in casu de forumleiding,heeft een voorbeeldfunctie en mag zich zeker niet kinderachtiger opstellen dan een door diezelfde forumleiding gesanctioneerd iemand.

Walter
                                D850

Comment

Working...
                                X