Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dubbel accounts - gebruik/misbruik

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

Festina, opgelet met feiten en waarschijnlijkheden ...
    Een feit is, dat wij nog steeds wachten op een antwoord van de betrokkene in dit topic.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
      Hey juppekes

We kunnen natuurlijk ook bij het openen van een nieuw topic iedereen bedanken voor het kijken en reageren op de vorige foto
      Of reeds bedanken voor het kijken naar en eventueel beoordelen van de "huidige" foto...
      Groeten
      350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
      http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
        Een feit is, dat wij nog steeds wachten op een antwoord van de betrokkene in dit topic.
        Goh, weer een waarschijnlijkheid uit de wereld...

Oorspronkelijk geplaatst door Forumleiding Bekijk bericht
        Er rijzen ernstige twijfels, of noem het sterke vermoedens, rond dit misbruik, wat betreft de volgende accounts...
        Met deze "waarschijnlijkheid" is dit topic gestart, dus meen ik geen lessen in feiten en waarschijnlijkheden te moeten krijgen.

Edit :

Een vaak gehoorde reactie van de moderatoren is : "zoiets regel je via privé-berichten". Door het openen van dit topic gaat men uit van een aantal veronderstellingen...
        - Het topic wordt door de betrokkenen gelezen.
        - De betrokkenen kennen het ticketsysteem van de helpdesk, die een login vereist, dezelfde als hier.
        Ik wil hier niemand geen lessen leren, maar zoiets regel je inderdaad via privéberichten of per mail. Ik snap dus niet dat dit insinuerende topic, dat toch wel een eigen leven heeft gekregen met verschillende veronderstellingen, opgestart is voor iets dat gewoon met betrokkenen kan geklaard worden.

Mensen die het beleid voeren en tegen hun eigen politiek handelen... da's een vaststelling, een FEIT, dat ik zie.
        Of is dit een roep om sympathie en begrip voor de forumleiding, voorafgaand aan een definitieve beslissing ?
        Let wel... ik ben geen fan van Duindistel of enig in dit topic genoemde naam, en ik ga hen en wat er gebeurd is, zeker niet voortrekken of goedpraten , maar andermaal vraag ik me af of de leiding van BD ook hier voor de goede oplossing gekozen heeft.
        Last edited by FestinaLente; 19 juni 2009, 22:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
          Goh, weer een waarschijnlijkheid uit de wereld...

Met deze "waarschijnlijkheid" is dit topic gestart, dus meen ik geen lessen in feiten en waarschijnlijkheden te moeten krijgen.

Edit :

Een vaak gehoorde reactie van de moderatoren is : "zoiets regel je via privé-berichten". Door het openen van dit topic gaat men uit van een aantal veronderstellingen...
          - Het topic wordt door de betrokkenen gelezen.
          - De betrokkenen kennen het ticketsysteem van de helpdesk, die een login vereist, dezelfde als hier.
          Ik wil hier niemand geen lessen leren, maar zoiets regel je inderdaad via privéberichten of per mail. Ik snap dus niet dat dit insinuerende topic, dat toch wel een eigen leven heeft gekregen met verschillende veronderstellingen, opgestart is voor iets dat gewoon met betrokkenen kan geklaard worden.

Mensen die het beleid voeren en tegen hun eigen politiek handelen... da's een vaststelling, een FEIT, dat ik zie.
          Of is dit een roep om sympathie en begrip voor de forumleiding, voorafgaand aan een definitieve beslissing ?
          Let wel... ik ben geen fan van Duindistel of enig in dit topic genoemde naam, en ik ga hen en wat er gebeurd is, zeker niet voortrekken of goedpraten , maar andermaal vraag ik me af of de leiding van BD ook hier voor de goede oplossing gekozen heeft.
          Begrijp je eigenlijk nog zelf wat je schrijft Festina ???
          Voor mij is het gegeven toch behoorlijk eenvoudig : ik ben verdomd blij dat die "farce" is opgehouden. Ik ben eens teruggegaan naar een paar topics van betrokkene : het is gewoon onwerkelijk...
          En goed, je hebt gelijk, een beklaagde is pas schuldig als zijn schuld bewezen is. Maar, mocht men mij zulke feiten ten laste leggen en ze zijn uit de lucht gegrepen, dan zou ik mij weren als een duivel in een wijwatervat. Het is een cliché zo hoog als een huis, maar waarom blijft het dan zo stil ???

Wat er ook van zij, sedert de ban, is het op het vlak van "pissen" (schrijf ik het juist? - ik heb het altijd maar een raar woord gevonden) een heel stuk verbeterd. Het is weer leuk geworden om in bepaalde subfora foto's te gaan beoordelen...
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
            Begrijp je eigenlijk nog zelf wat je schrijft Festina ???
            Voor mij is het gegeven toch behoorlijk eenvoudig : ik ben verdomd blij dat die "farce" is opgehouden. Ik ben eens teruggegaan naar een paar topics van betrokkene : het is gewoon onwerkelijk...
            Ja, ik begrijp perfect wat ik schrijf. Mijn tekst is een reactie op de tekst ervoor die een reactie is op de tekst daarvoor.

Die "farce" heeft niets te maken met dit topic. Dit topic gaat over nicknames die vanaf hetzelfde IP-adres gebruikt worden en voor misbruik zouden kunnen zorgen. Het gaat helemaal niet over "die farce", of kan ik niet meer lezen ?
            Ik begrijp je reactie, en snap wat je bedoelt, maar in de openingspost is het duidelijk dat het niet gaat over wat er in bepaalde topics gebeurd is. Dit komt hier ter sprake, waarbij men allusies en insinuaties maakt naar het mogelijke "misbruik".

Comment

Over welke "betrokkene" gaat het hier eigenlijk? Toch niemand die geband is? Want dat zou dan wel érg achterbaks zijn.

Comment

Gebanden, zelfs niet geregistreerden of gasten, ... kunnen de forumleiding nog steeds bereiken, dus ook de 'betrokkene'.

Comment

Gebanden, zelfs niet geregistreerden of gasten, ... kunnen de forumleiding nog steeds bereiken, dus ook de 'betrokkene'.
                  En wat is het probleem van de forumleiding om "betrokkene" te bereiken, dat ze hier publiekelijk over hem of haar moet berichten, zonder dat "betrokkene" hier publiekelijk nog kan reageren?

Comment

Een bijkomende raar fenomeen is wel dat de online foto's van de betrokkene (als VZW-lid) nog wel zichtbaar zijn, maar als je een foto aanklikt om de rest van de portfolio te bekijken, je de foutboodschap krijgt dat je onvoldoende toegangsrechten hebt.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

• Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

Toch wel hoogst merkwaardig wat mij de laatste dagen overkomen is.
                      In deze draad stond een bericht van mij waarin ik zelf aangeef een andere account gehad te hebben (naam had ik niet opgegeven) die ik vrijwillig stopgezet heb omdat die naam verbonden was aan mijn bedrijfje. Op de duur stonden er meer links naar BelgiumDigital als ik mijn bedrijfsnaam in google opzocht.
                      Dat bericht stond hier (is ondertussen blijkbaar verdwenen) en was in mei geplaatst.
                      Op geen enkel moment heb ik misbruik willen maken, ik was betalend lid met de vorige account, en ik steun nu ook.
                      Eergisteren werd ik zonder boe of ba verbannen wegens dubbelaccount.
                      Ticket geopend, geen reactie, 's avonds ticket aangevuld met het ondertussen opgezochte bericht uit deze draad, geen reactie. Was vanochtend al een aangetekend schrijven aan het voorbereiden om aan te klagen dat wat voor anderen kan (Thomas ...) toch ook voor mij kan.
                      Nu weet ik dat jullie geen naamsverandering toestaan, dat moest ik zelfs niet proberen aan te vragen.
                      Vandaag kan ik plots weer wel op het forum.
                      Misschien een korte uitleg ?

Dit bericht was het :
                      [image: Oud] 29 mei 2009, 18:02
                      [image: Zappa is lid van de Belgiumdigital
                      VZW]
                      [image:
                      Zappa's schermafbeelding]
                      *Zappa* [image:
                      Zappa is nu online]
                      Member
                      [image: Standaard] *Re: Pendragon*
                      ------------------------------
                      BD is Seniorennet niet, gelukkig maar.

Even ernstig, dat van multiple id's kan niet natuurlijk, om persoonlijke
                      redenen ben ik zelf van ID veranderd, maar de oude zal NOOIT meer
                      aangesproken worden , laat staan tegelijkertijd. De eerste keer werd ik
                      onbezonnen lid onder een commerciele naam, fout ingeschat, en uiteindelijk
                      overboord gegooid, en de tweede helft van het jaar word ik weer lid, om te
                      steunen zoals het hoort.
                      Is dit wel een goeie manier van doen, zonder boe of ba iemand in de ban slaan, veroordelen zonder de andere partij te horen ?
                      Ik lees het wel...
                      Last edited by Zappa; 28 augustus 2009, 09:55. Reden: Bericht uit ticket gehaald

Comment

Zappa, niet iedereen is alle dagen online, een ticket wordt meestal binnen de 3 dagen behandeld, blijkbaar verwacht jij dat het nog diezelfde dag wordt behandeld, sorry, we kunnen onze vrijwilligers niet dwingen om direct op alles te reageren, ikzelf heb een job die loopt van 5.30 tot 20.30h 's avonds en heb dus ook niet altijd de tijd om direct op alles te reageren. . . voor verdere uitleg heb ik je een pm gestuurd.

Een vraagje : heb je ons verwittigd vooraleer je die 2de account aanmaakte?
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Een vraagje : heb je ons verwittigd vooraleer je die 2de account aanmaakte?
                          Neen, heb mijn oude account laten doodbloeden, naamsverandering werd in die tijd niet toegestaan (daar waren berichten over) en pas later een nieuwe aangemaakt.
                          Maar ik heb in deze draad wel aangegeven in de maand mei dat er een oude account was.
                          Waarom de forumleiding zomaar in de ban slaat, zeker omdat er geen misbruik was, en niet even communiceert is merkwaardig. (en ik gebruik merkwaardig, ik zou er andere bewoordingen kunnen aan geven).

Comment

*delete voorgaande tekst*

Nieuwe tekst: Zappa: trek er je niets van aan, de leiding is gewoon zo. Je zal je conclusies al wel getrokken hebben inmiddels. Ze zijn terecht!

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Stel echter voor deze topic af te sluiten , ze zorgt voor veel frustratie .
                              Ik zelf stel voor om eens alle leden (ip adressen) te screenen op dubbelaccount en deze mensen via mail hiervan op de hoogte te stellen , noem het een regularisatie periode , en de reden van naamsverandering te vragen ,ik begrijp dat naamwissels verantwoord kunnen zijn zoals bij ZAPPA . Het kan moeilijk zijn dat professionele belangen ondergeschikt zouden zijn een forum als deze .
                              Zoals ik hoop zal het gezond verstand van de leiding dit probleem perfect het hoofd kunnen bieden .
                              mvg Micka .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                                Stel echter voor deze topic af te sluiten , ze zorgt voor veel frustratie .
                                Ik zelf stel voor om eens alle leden (ip adressen) te screenen op dubbelaccount en deze mensen via mail hiervan op de hoogte te stellen , noem het een regularisatie periode , en de reden van naamsverandering te vragen ,ik begrijp dat naamwissels verantwoord kunnen zijn zoals bij ZAPPA . Het kan moeilijk zijn dat professionele belangen ondergeschikt zouden zijn een forum als deze .
                                Zoals ik hoop zal het gezond verstand van de leiding dit probleem perfect het hoofd kunnen bieden .
                                mvg Micka .
                                Technisch onmogelijk...de meesten hebben een variabel IP-adres en onder mijn naam zullen er wel een stuk of 3, 4 staan.
                                Thuis, werk, ...
                                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                                X