Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Forumstructuur update.... 1ste fase

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Forumstructuur update....

    Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
    'Evenementen' verdient dus een aparte categorie, zoals vroeger.
    Daar ga ik volledig met akkoord. Zeker het schieten van concertfoto's is geen sinicure. Ik vind het jammer dat deze categorie is verdwenen.
    BD0808BE

    Comment


    • #62
      Re: Forumstructuur update....

      Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      Ja, da's echt teveel gevraagd. Je wil toch dat ze het BOF 2008 vol krijgen ? Zijn dat allemaal kippenvelfoto's ?
      Hoe langer je op dit forum kijkt, hoe minder kippenvel je krijgt. Dat heet "gewenning". Kippenvel hangt af van het onderwerp, de betrokkenheid en nog tal van factoren. Uiteindelijk is dit toch een "amateur"forum, en mag men hier een bepaald gehalte aan kippenvel verwachten, maar alleen kippenvel... nee, lijkt me net iets te veel van 't goei.
      Dat kippenvelgevoeligheid zou afnemen met de tijd of het aantal aanschouwde foto's... daar ben ik het hoegenaamd niet mee eens. Ik ken foto's van 20 jaar terug, die me nog altijd kouwe rillingen bezorgen (net als muziekstukken, trouwens), en dat is vrij universeel, tenzij voor mensen met een olifantenvel, natuurlijk Ik stel dus voor dat we 'showcase' inderdaad voorbehouden aan foto's waarbij de maker instant kippenvel kreeg, of tranen in de ogen, of er een luidkeels uitgeroepen 'YES!' opwelde, toen hij het beeld voor het eerst op zijn scherm zag. Dan kom ik alvast gegarandeerd iedere dag eens kijken.

      Comment


      • #63
        Re: Forumstructuur update.... 1ste fase

        Oorspronkelijk geplaatst door *wim* Bekijk bericht
        Daar ga ik volledig met akkoord. Zeker het schieten van concertfoto's is geen sinicure. Ik vind het jammer dat deze categorie is verdwenen.
        Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
        100% mee eens. Bovendien is concertfotografie helemaal niet onder te brengen in 'Journalistiek', toch niet altijd. Ik ben vroeger nog persfotograaf geseest en ik kan dus als ervaringsdeskundige bevestigen dat het twee totaal verschillende disciplines zijn. Bij persfoto's kon ik dikwijls nog van alles ensceneren, bij concertfoto's nooit, bijvoorbeeld. De lichtomstandigheden en het uitbuiten (of ondergaan) daarvan: nog zo'n essentieel verschil... 'Evenementen' verdient dus een aparte categorie, zoals vroeger.

        Tja, er zijn verschillende voorstellen geweest om nieuwe/andere categoriën toe te voegen. Er zijn nog een aantal andere categoriën van fotografie die geen aparte onderverdeling hebben.

        In ieder geval was er op BD in de oude indeling geen plaats voor 'Journalistiek', en door evenement en journalistiek samen te brengen is er wel plaats voor allebei, zonder nogmaals een extra categorie toe te voegen, het is allebei fotoverslaggeving -> 'Journalistiek'.
        Als we beginnen discussiëren over andere types fotografie, moeten we 'Mensen en Modellen' ook gaan opsplitsen in studiofotografie en straatfotografie, en er zijn nog een heleboel andere fotografietypes die geen eigen categorie hebben.

        BD heeft ondertussen al meer dan 50 subforums, en het beheer daarvan vraagt ook tijd en véél moeite en is niet haalbaar.



        sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #64
          Re: Forumstructuur update.... 1ste fase

          Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
          Tja, er zijn verschillende voorstellen geweest om nieuwe/andere categoriën toe te voegen. Er zijn nog een aantal andere categoriën van fotografie die geen aparte onderverdeling hebben.

          In ieder geval was er op BD in de oude indeling geen plaats voor 'Journalistiek', en door evenement en journalistiek samen te brengen is er wel plaats voor allebei, zonder nogmaals een extra categorie toe te voegen, het is allebei fotoverslaggeving -> 'Journalistiek'.
          Als we beginnen discussiëren over andere types fotografie, moeten we 'Mensen en Modellen' ook gaan opsplitsen in studiofotografie en straatfotografie, en er zijn nog een heleboel andere fotografietypes die geen eigen categorie hebben.

          BD heeft ondertussen al meer dan 50 subforums, en het beheer daarvan vraagt ook tijd en véél moeite en is niet haalbaar.
          sugar
          Ik vrees dat mijn besluit vaststaat.
          Ik vind het en blijf het vinden. Concertfotografie was een onderdeel dat zijn liefhebbers had - liefhebbers met uitzonderlijke kwaliteiten in deze specialiteit en dan spreek ik helemaal niet over mijzelf - op BD. Met voor mij de nadruk op "HAD" en BD.

          Comment


          • #65
            Re: Forumstructuur update.... 1ste fase

            Ik vind het een geweldig goede vooruitgang.

            Je kan inderdaad niet alles in een aparte niche gaan plaatsen.

            Prachtig werk geleverd
            http://frederikherregods.be

            Comment


            • #66
              Re: Forumstructuur update.... 1ste fase

              Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
              Ik vrees dat mijn besluit vaststaat.
              Ik vind het en blijf het vinden. Concertfotografie was een onderdeel dat zijn liefhebbers had - liefhebbers met uitzonderlijke kwaliteiten in deze specialiteit en dan spreek ik helemaal niet over mijzelf - op BD. Met voor mij de nadruk op "HAD" en BD.
              Zo ver wil ik niet gaan...maar ofwel afgebroken worden in Showcase (en waarschijnlijk dan door mensen die van concertfotografie niks of weinig afweten) of naar de beginnershoek worden verwezen, zie ik toch niet zitten
              Canikon 40D - D200, D300

              Comment


              • #67
                Re: Forumstructuur update.... 1ste fase

                Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                Ik vrees dat mijn besluit vaststaat.
                Ik vind het en blijf het vinden. Concertfotografie was een onderdeel dat zijn liefhebbers had - liefhebbers met uitzonderlijke kwaliteiten in deze specialiteit en dan spreek ik helemaal niet over mijzelf - op BD. Met voor mij de nadruk op "HAD" en BD.
                Wat zijn jullie toch ongeduldig.
                De 1e fase is pas uitgevoerd en gelijk al tam tam.

                Volgens de voorgestelde forumstructuur komt het er uiteindelijk zo uit te zien.


                FotoHoek
                Hall Of Fame
                Beginnershoek
                Architectuur

                FotoBeoordeling
                ShowCase

                Dieren
                FotoBeoordeling
                ShowCase

                Fotoverhalen
                Journalistiek & Evenementen

                FotoBeoordeling
                ShowCase

                Macro
                FotoBeoordeling
                ShowCase

                Dus nog effe geduld zou ik zeggen.
                mvgr
                antoine200
                Last edited by antoine200; 30 december 2007, 15:01.

                Comment


                • #68
                  Re: Forumstructuur update.... 1ste fase

                  Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                  Ik vrees dat mijn besluit vaststaat.
                  Ik vind het en blijf het vinden. Concertfotografie was een onderdeel dat zijn liefhebbers had - liefhebbers met uitzonderlijke kwaliteiten in deze specialiteit en dan spreek ik helemaal niet over mijzelf - op BD. Met voor mij de nadruk op "HAD" en BD.
                  Heb ik iets gemist ??

                  Concertfotografie is toch niet verboden geworden en was vroeger toch ook geen apart onderdeel binnen evenementen ??
                  Gaan die liefhebbers van concertfoto's nu wegblijven omdat er naast de andere topics met foto's van ballonevenementen, zandsculpturen, ijssculpturen, straattheater, vuurwerk, nu ook enkele topics met journalistieke foto's gaan bijkomen ?
                  Nee toch ???
                  Mijn fotowebsite : www.filover.be

                  Comment


                  • #69
                    Re: Forumstructuur update....

                    Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                    Waar kan je nu foto's kwijt die vroeger in "showcase" gepost werden en waar er "gezellige commentaren" op kwamen die niet geargumenteerd moesten zijn ?
                    Kunnen we deze nog steeds kwijt onder "showcase" of moeten we deze in de rubriek "beginnershoek" posten
                    Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
                    Hm, net het reglement gelezen, zijn de showcases nu allemaal zoals fotodiscussie extra geworden? "Wie post in Showcase , mag zich verwachten aan harde kritiek en aan een zéér strenge beoordeling.
                    Showcase is bedoeld voor de betere foto.
                    Het mag duidelijk zijn dat Showcase eerder is weggelegd voor fotografen met een zekere ervaring en kennis."

                    Met zo'n verwoording wordt het toch verwarrend, want waar toon je dan foto's waar je gewoon trots op bent?
                    Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
                    Showcase uiteraard! Maar - zoals in het verleden reeds meermaals bewezen - er zijn veel te veel kiekjesmakers die veel te snel veel te trots zijn. Dus daarom waarschijnlijk deze waarschuwing.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                    Ik heb ook even moeten zoeken, maar ik denk dat ik het gevonden heb.
                    Kijk eens bij puntje 2.2 (onderaan) http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=194402
                    Blijkbaar zijn er nog anderen die met deze vraag worstelen, ik heb er ook nog steeds geen antwoord op gevonden.
                    Dus : foto's waar ik trots op ben, zoals starsofglass ook schrijft, en die ik niet direct ter beoordeling post blijf ik gewoon in showcase posten (zie ook post van Larah&Bo).
                    Ik denk trouwens ook dat dat de bedoeling is.
                    In het reglement schrijft men echter dat deze rubriek eerder geschikt is voor fotografen met een zekere kennis en ervaring, maar waar ligt de norm ?
                    En ook, van amateurs (niet professionelen) die vaak ook zeer mooie foto's maken en die een foto willen tonen waar ze trots op zijn, kan je toch niet verwachten dat ze deze foto's in "beginnershoekje" blijven posten !
                    Last edited by kdm; 30 december 2007, 16:10.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Forumstructuur update....

                      Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                      Blijkbaar zijn er nog anderen die met deze vraag worstelen, ik heb er ook nog steeds geen antwoord op gevonden.
                      Dus : foto's waar ik trots op ben, zoals starsofglass ook schrijft, en die ik niet direct ter beoordeling post blijf ik gewoon in showcase posten (zie ook post van Larah&Bo).
                      Ik denk trouwens ook dat dat de bedoeling is.
                      In het reglement schrijft men echter dat deze rubriek eerder geschikt is voor fotografen met een zekere kennis en ervaring, maar waar ligt de norm ?
                      En ook, van amateurs (niet professionelen) die vaak ook zeer mooie foto's maken en die een foto willen tonen waar ze trots op zijn, kan je toch niet verwachten dat ze deze foto's in "beginnershoekje" blijven posten !
                      Neen, dat is niet de bedoeling. Op beide forums zal je / kan je opmerkingen krijgen op je foto, in fotobeoordeling is het de bedoeling, positieve, onderbouwende kritiek te geven. In Showcase kan die kritiek al wat harder zijn, dus als je je foto's daar blijft posten ga je waarschijnlijk aan stevige kritiek kunnen verwachten.
                      We gaan er in de nieuwe structuur vanuit dat wanneer je een foto plaatst op BD, je dat doet om er feedback op te krijgen. Je kan dus niet langer middelmatige foto's posten in Showcase, het forum waar de beste foto's terechtkomen heeft vanaf nu ook de strengste beoordeling/kritiek


                      Alleen voor vzw-leden is er de mogelijkheid om foto's te plaatsen in hun portfolio, waarop geen commentaar kan gegeven worden (bij invoeren nieuwe website)
                      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                      http://supermasj.zenfolio.com

                      Comment


                      • #71
                        Re: Forumstructuur update....

                        Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                        Neen, dat is niet de bedoeling. Op beide forums zal je / kan je opmerkingen krijgen op je foto, in fotobeoordeling is het de bedoeling, positieve, onderbouwende kritiek te geven. In Showcase kan die kritiek al wat harder zijn, dus als je je foto's daar blijft posten ga je waarschijnlijk aan stevige kritiek kunnen verwachten.
                        We gaan er in de nieuwe structuur vanuit dat wanneer je een foto plaatst op BD, je dat doet om er feedback op te krijgen. Je kan dus niet langer middelmatige foto's posten in Showcase, het forum waar de beste foto's terechtkomen heeft vanaf nu ook de strengste beoordeling/kritiek


                        Alleen voor vzw-leden is er de mogelijkheid om foto's te plaatsen in hun portfolio, waarop geen commentaar kan gegeven worden (bij invoeren nieuwe website)
                        Dus als ik het goed begrijp kunnen niet betalende leden geen foto's meer posten waar ze trots op zijn, die ze willen delen met anderen en waar ze niet direct een beoordeling van verwachten

                        Ik wil hier geen hele discussie starten hoor, maar ik vind het vreemd. Veel van de reacties die gisteren en vandaag gepost zijn in "showcase" zijn nog steeds in de aard van "mooi", "voorkeur voor de xde foto" ... Zo "stevig" lijkt me die kritiek nu ook weer niet

                        Nog één vraagje : wat doe je met een foto die in showcase geplaatst wordt, maar die door de mod wordt beschouwd als "middelmatig" ?

                        Comment


                        • #72
                          Re: Forumstructuur update....

                          Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                          Dus als ik het goed begrijp kunnen niet betalende leden geen foto's meer posten waar ze trots op zijn, die ze willen delen met anderen en waar ze niet direct een beoordeling van verwachten
                          In fotobeoordeling, of in Showcase als hij echt goed is

                          Ik wil hier geen hele discussie starten hoor, maar ik vind het vreemd. Veel van de reacties die gisteren en vandaag gepost zijn in "showcase" zijn nog steeds in de aard van "mooi", "voorkeur voor de xde foto" ... Zo "stevig" lijkt me die kritiek nu ook weer niet

                          Nog één vraagje : wat doe je met een foto die in showcase geplaatst wordt, maar die door de mod wordt beschouwd als "middelmatig" ?
                          Kritiek in Showcase hoeft niet stevig te zijn, maar als de foto niet voldoende is zal hij het wel zijn/worden
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                          http://supermasj.zenfolio.com

                          Comment


                          • #73
                            Re: Forumstructuur update....

                            In februari van dit jaar heb ik ondervonden dat er volgens mij door veel
                            gebruikers, lees BD-ers, een verkeerde interpretatie werd gegeven of
                            verwacht omtrent het woordje "Showcase".

                            Volgens hun stond 'showcase mensen en modellen' gelijk met:
                            - pareltjes van foto's
                            - meesterwerken
                            - subliem fotografisch werk enz.

                            TOEN stond er dit in de "regels":
                            Als je een foto hebt gemaakt waar je zelf tevreden over bent, maar er niet
                            direct een bepaalde techniek mee wilt demonstreren of een beoordeling verlangt, dan kun je deze foto in dit forum tonen.

                            Zie dit voorbeeld en lees de reacties:


                            Ik kan niet meer zeggen dat de huidige oplossing beter is.
                            Je hebt nu:
                            - Fotobeoordelingen mensen en modellen
                            Forum voor het beoordelen van foto's van mensen en modellen, zowel op
                            technische als artistieke kwaliteiten. Van de bezoekers wordt verwacht dat ze
                            een eerlijke en geargumenteerde mening geven.


                            - Showcase mensen en modellen
                            Expositieforum voor foto's van mensen en modellen. Hier kan met strenge
                            beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.


                            Sugar zijn uitleg klopt dus
                            Last edited by theokus; 30 december 2007, 17:05.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #74
                              Re: Forumstructuur update.... 1ste fase

                              Hier ook allemaal wat geduld uitoefenen.
                              Om de down-time zo beperkt mogelijk te houden worden de veranderingen in stappen uitgevoerd.
                              Gisteren hebben we de grootste stap genomen en was het nodig om het forum off-line te halen om het de mogelijkheden tot het de herindeling van het forum mogelijk te maken.
                              Geleidelijk aan zal het forum nu aangepast en heringedeeld worden.

                              Dus nog niet beginnen mekkeren en panikeren alvorens alles op zijn plaatst staat.
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment


                              • #75
                                Re: Forumstructuur update....

                                Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                                In Showcase kan die kritiek al wat harder zijn, dus als je je foto's daar blijft posten ga je waarschijnlijk aan stevige kritiek kunnen verwachten.
                                Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                                Kritiek in Showcase hoeft niet stevig te zijn, maar als de foto niet voldoende is zal hij het wel zijn/worden
                                't Is me nog niet helemaal duidelijk, maar tijd brengt raad zegt men. We zullen dus maar even afwachten ...

                                Comment

                                Working...
                                X