Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Forumstructuur update.... 1ste fase

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Forumstructuur update....

    Hoeveel foto's mogen er in de "beoordelingsubforums" ter discussie aangeboden worden?
    Is dat nog steeds 1 foto zoals vroeger of mag er nu ook een reeks van 3 foto's staan?

    Mvg,
    Wim

    Comment


    • #47
      Re: Forumstructuur update....

      Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
      Overzichtelijker structuur met eindelijk meer onderscheid tussen 'beoordelen' en 'showcase'. In showcase verwacht ik nu alleen nog maar kippenvelfoto's. Of is dat te veel gevraagd?
      Ja, da's echt teveel gevraagd. Je wil toch dat ze het BOF 2008 vol krijgen ? Zijn dat allemaal kippenvelfoto's ?
      Hoe langer je op dit forum kijkt, hoe minder kippenvel je krijgt. Dat heet "gewenning". Kippenvel hangt af van het onderwerp, de betrokkenheid en nog tal van factoren. Uiteindelijk is dit toch een "amateur"forum, en mag men hier een bepaald gehalte aan kippenvel verwachten, maar alleen kippenvel... nee, lijkt me net iets te veel van 't goei.

      Comment


      • #48
        Re: Forumstructuur update....

        Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
        Omdat in dit forum ook foto's terecht kunnen die niet van de beste kwaliteit zijn maar wel nieuwswaarde hebben
        Mooie podiumopnames van vb Concerfoto en diverse andere fotografen die hier al prachtige beelden postten van concerten moeten dus maar content zijn tussen de anderen en hebben geen recht op een showcase..... Er gaat nog minder volk komen kijken naar deze catogorie. Maarja, zoals ik reeds erder schreef, studiofoto's, modellenfoto's, natuurfoto' s (van sommigen) worden beter gesmaakt........

        Ik blijf er gewoon bij : bij een concert heb je geen uren de mogelijkheid om mooie een foto te maken zoals in een studio. Daar kan je de elementen zoals belichting niet naar je hand zetten. Daar ben je afhankelijk van alles, zelfs van de plaats waar je zou kunnen staan zonder dat iemand met een tele in je nek zit. Dat studiofoto's meer gewaardeed worden kan ik begrijpen ( veel dames , de ene al mooier dan de andere)
        Mijn vraag blijft : waarom dit onderscheid tussen natuur, mensen en modellen architectuur en........ journalistiek?
        Last edited by vinstermik; 29 december 2007, 22:58.

        Comment


        • #49
          Re: Forumstructuur update....

          Oorspronkelijk geplaatst door Wimlett Bekijk bericht
          Hoeveel foto's mogen er in de "beoordelingsubforums" ter discussie aangeboden worden?
          Is dat nog steeds 1 foto zoals vroeger of mag er nu ook een reeks van 3 foto's staan?

          Mvg,
          Wim
          Puntje 2.3

          http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=194402
          Mvg Tim

          Comment


          • #50
            Re: Forumstructuur update....

            Ik was hier ook al aan het zoeken naar de nieuwe vorm van 'evenementen' tussen de vriendjes van 'natuur', 'mensen en modellen' en anderen.
            Blijkbaar wordt het nu 'journalistiek'.
            weet niet goed wat ik daar over moet denken, we zullen wel zien
            WWW.JOPIX.BE
            Just one click away...

            Comment


            • #51
              Re: Forumstructuur update....

              Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
              Sorry, ik de ben laatste tijd veel mee bezig met "evenementen" en vind het gewoon zwak dat dit daar geklasseerd wordt. Is dit dan een minder "kwalitatief" onderdeel dan mensen en modelen???, Natuur???? Zoja, graag de motivatie. Waarom ook daar geen verschil : beoordeling en showcase????
              Zonder uitleg vind ik de indeling gewoon.
              Ik volg hierin volledig : concertfotografie naar de vergeethoek verwezen
              Last edited by mexicano; 29 december 2007, 23:20.
              Canikon 40D - D200, D300

              Comment


              • #52
                Re: Forumstructuur update....

                tja , voorlopig onoverzichtelijk maar goed dit komt wel in orde.

                maar ik vraag me af: hebben jullie nu alles gedaan die gedaan moest worden? ik meen mij te herinneren dat er iet moets veranderen bij SD en dergeljke. (ik kan mis zijn)

                maar sjapo voor al het werk
                [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                Comment


                • #53
                  Re: Forumstructuur update....

                  Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                  tja , voorlopig onoverzichtelijk maar goed dit komt wel in orde. maar ik vraag me af: hebben jullie nu alles gedaan die gedaan moest worden? ik meen mij te herinneren dat er iet moets veranderen bij SD en dergeljke. (ik kan mis zijn) maar sjapo voor al het werk
                  Zoals er mensen zijn die selectief doof zijn, zijn er ook mensen die selectief lezen.

                  Beste forumleden, eindelijk is het zover:
                  Op Zaterdag 29 December zal er een forumupdate gebeuren die ongeveer een 2-tal uurtjes in beslag zal nemen en zal beginnen rond 18.30h. à 19.00h, gedurende die tijd zal Belgiumdigital dus offline zijn.
                  Dit is de eerste fase van de nieuwe forumstructuur, eerst zullen de fotografieforums gewijzigd worden, de overige forums zijn aan de beurt in de volgende fase.
                  Wat kan "geduld" toch een zware beproeving zijn voor sommige mensen.

                  Was dat niet een van de voornaamste eigenschappen van een goed fotograaf?
                  Vriendelijke groet,

                  Jos

                  Comment


                  • #54
                    Re: Forumstructuur update....

                    Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                    Waar kan je nu foto's kwijt die vroeger in "showcase" gepost werden en waar er "gezellige commentaren" op kwamen die niet geargumenteerd moesten zijn ?
                    Kunnen we deze nog steeds kwijt onder "showcase" of moeten we deze in de rubriek "beginnershoek" posten
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Gewoon op de knop "Forum" drukken op de witte menu-balk en dan de zaak eens rustig bekijken.

                    Misschien gaat het dan dagen.

                    Nu nog een sticky in elk nieuwe subforum en we zijn vertrokken.
                    Bedankt voor de verhelderende uitleg Jos. Als je zo'n antwoord post om mensen te helpen dan kan je evengoed niets posten, sorry

                    Comment


                    • #55
                      Re: Forumstructuur update....

                      Achja, het begint alweer te wennen
                      Maar wat ik wel graag zou willen is een extra categorie waar concertfoto's een eervolle plaats krijgen incl. beoordeling en showcase.
                      Denk dat daar velen heel erg dankbaarv oor zullen zijn
                      StijnDeGrauwe.be

                      Comment


                      • #56
                        Re: Forumstructuur update....

                        Hm, net het reglement gelezen, zijn de showcases nu allemaal zoals fotodiscussie extra geworden? "Wie post in Showcase , mag zich verwachten aan harde kritiek en aan een zéér strenge beoordeling.
                        Showcase is bedoeld voor de betere foto.
                        Het mag duidelijk zijn dat Showcase eerder is weggelegd voor fotografen met een zekere ervaring en kennis."

                        Met zo'n verwoording wordt het toch verwarrend, want waar toon je dan foto's waar je gewoon trots op bent?
                        Mijn foto's en fractals
                        Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Forumstructuur update....

                          _____
                          Last edited by Larah&Bo; 20 september 2008, 00:43.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Forumstructuur update....

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                            Zoals er mensen zijn die selectief doof zijn, zijn er ook mensen die selectief lezen.

                            Allé merci voor de uitleg...
                            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                            Comment


                            • #59
                              Re: Forumstructuur update....

                              Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
                              Hm, net het reglement gelezen, zijn de showcases nu allemaal zoals fotodiscussie extra geworden? "Wie post in Showcase , mag zich verwachten aan harde kritiek en aan een zéér strenge beoordeling.
                              Showcase is bedoeld voor de betere foto.
                              Het mag duidelijk zijn dat Showcase eerder is weggelegd voor fotografen met een zekere ervaring en kennis."

                              Met zo'n verwoording wordt het toch verwarrend, want waar toon je dan foto's waar je gewoon trots op bent?
                              Ik heb ook even moeten zoeken, maar ik denk dat ik het gevonden heb.
                              Kijk eens bij puntje 2.2 (onderaan) http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=194402
                              Mvg Tim

                              Comment


                              • #60
                                Re: Forumstructuur update....

                                Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                                Ik vraag me gewoon af waarom "journalistiek" tussen de "beginnershoek" en "FotoFun" geklasseerd is. Is dit een mindere vorm van fotograferen???????
                                Sorry, ik de ben laatste tijd veel mee bezig met "evenementen" en vind het gewoon zwak dat dit daar geklasseerd wordt. Is dit dan een minder "kwalitatief" onderdeel dan mensen en modelen???, Natuur???? Zoja, graag de motivatie. Waarom ook daar geen verschil : beoordeling en showcase????
                                Zonder uitleg vind ik de indeling gewoon.
                                100% mee eens. Bovendien is concertfotografie helemaal niet onder te brengen in 'Journalistiek', toch niet altijd. Ik ben vroeger nog persfotograaf geseest en ik kan dus als ervaringsdeskundige bevestigen dat het twee totaal verschillende disciplines zijn. Bij persfoto's kon ik dikwijls nog van alles ensceneren, bij concertfoto's nooit, bijvoorbeeld. De lichtomstandigheden en het uitbuiten (of ondergaan) daarvan: nog zo'n essentieel verschil... 'Evenementen' verdient dus een aparte categorie, zoals vroeger.

                                Comment

                                Working...
                                X