Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Op deze foto valt het zo niet op, maar er zijn wel degelijk witte puntjes. En ook diezelfde kleine zwarte streepjes. In de laatste 4 frames loopt er ook een hele dunne horizontale lijn.
Dit is de film uit het pakje, dezelfde dag belicht en ontwikkeld. Dit weekend eens een FP4 of zo gebruiken. Maar ik ben van huis dus het ontwikkelen zal pas de week erna zijn in dat geval.
Ik denk toch dat het condens is hoor, en het ene merk is er al gevoeliger aan dan het andere.
Die zwarte streepjes (zwart op de film is meestal het gevolg van belichting) is een lichtlek, heel klein denk ik. Ze zijn in de lengterichting met de film mee, misschien via het scharnier van de rug.
Comment