Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cimetière de la Madeleine (Amiens)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cimetière de la Madeleine (Amiens)

    Enkele rollen in mijn schuif gevonden die daar al even liggen. Deze ligt er zeker al 3 jaar.
    Prachtig kerkhof even buiten Amiens. We hebben een geleide wandeling gevolgd die ik kan aanbevelen.



    Fuji GA645Zi, Kodak Tmax 100, 12 minuten in HC110 1+63

  • #2
    Re: Cimetière de la Madeleine (Amiens)

    Wil ik ook wel eens naar toe. Mooi vastgelegd.
    Wat de foto zelf betreft: mocht wat meer contrast hebben, nee?

    Comment


    • #3
      Re: Cimetière de la Madeleine (Amiens)

      Eigenlijk wel. Maar van al de foto's was deze het beste gelukt wat compositie betreft. Alleen was de belichting niet zo goed. En het is al te lang geleden om me te herinneren hoe het op dat moment was. En ik ben een complete nul wat bewerken betreft. Dus meer dan wat oplichten en bijsnijden is erniet gebeurd.

      En eerlijk teogegeven, ontwikkelen en scannen zijn ook mijn ding niet. Maar ja, er moet hier toch af en toe eens "iets" te zien zijn

      Comment


      • #4
        Re: Cimetière de la Madeleine (Amiens)

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

        En eerlijk teogegeven, ontwikkelen en scannen zijn ook mijn ding niet. Maar ja, er moet hier toch af en toe eens "iets" te zien zijn
        Op welke manier scan jij je negatieven ? en met welke software doe je de omzetting?

        Comment


        • #5
          Re: Cimetière de la Madeleine (Amiens)

          Scan op een een Epson V700 en het Epson programma. Die doet ook de inversie van negatief naar positief. Daarna in Gimp bijgesneden en de belichting +1.5 dan herschaald.

          Doet er mij aan denken dat ik vroeger (voor corona) dat met de levels deed. Ik ga dit weekend eens kijken of dat geen beter resultaat geeft.

          Comment

          Working...
          X