Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe analoge PENTAX camera in de winkel!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe analoge PENTAX camera in de winkel!

    Na vele windstille jaren is er een nieuwe Pentax analoge halfkleinbeeldcamera te koop .

  • #2
    Ook al gespot.
    nadelen: prijs, standaard “portret”-stand, beperkte instelmogelijkheden, vaste lens
    Er is véél beter materiaal te scoren op de 2dehands-markt.
    Vorige maand nog een mint Pentax LX gevonden aan lagere prijs. En paar maanden geleden een MX, geen 250€.

    Comment


    • #3
      Er is blijkbaar ook een nieuwe Rollei 35 op komst.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
        Ook al gespot.
        nadelen: prijs, standaard “portret”-stand, beperkte instelmogelijkheden, vaste lens
        Er is véél beter materiaal te scoren op de 2dehands-markt.
        Vorige maand nog een mint Pentax LX gevonden aan lagere prijs. En paar maanden geleden een MX, geen 250€.
        En de lichtdichtingen zijn nog ok? Je hebt er nog garantie op? Voor iemand die daar allemaal geen kaas van gegeten heeft is dat ook iets waard. Een nieuw toestel, gegarandeerd werken uit de verpakking, fabrieksgarantie van 2 jaar...

        Die portratstand is wat het is. Voor mij maakt het niet uit, ik gebruik dat ongeveer 50/50. Ik weet alleen niet wat een mminilab van zo'n half frame gaat maken, de doelgroep is nu niet direct die die zelf gaan ontwikkelen en afdrukken. En 72 opnames... er zit al meer dan 10 jaar film in mijn viewmaster, dat zijn ook 72 opnames. Ben net halfweg.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
          Ook al gespot.
          nadelen: prijs, standaard “portret”-stand, beperkte instelmogelijkheden, vaste lens
          Er is véél beter materiaal te scoren op de 2dehands-markt.
          Vorige maand nog een mint Pentax LX gevonden aan lagere prijs. En paar maanden geleden een MX, geen 250€.
          Fraaie aanwinsten; zelf zoek ik nog een goed werkende Pentax KX ; van die fraaie MX heb ik een zilver & een zwarte uitvoering; voor mijn part een van de allerbeste analoge Pentaxcamera's

          Comment

          Working...
          X