Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zoektocht naar oogrubber canon new F1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zoektocht naar oogrubber canon new F1

    Hallo allemaal!

    sinds kort heb ik een canon "new" F1 om analoog eens te proberen. Ik heb alleen een probleem, er ontbreekt bij de camera een oogschelp/rubber. Heel het internet al afgezocht maar kan er geen vinden (buiten orginele tegen 60 euro+ op ebay).
    Iemand een idee welk erop zouden kunnen passen?
    Last edited by floris.1995; 19 april 2024, 11:05.
    Canon EOS 7D mk ii - 100mm 2.8 IS - 70-200 2.8 IS mk II - Tamron SP 24-70 F2.8

  • #2
    Hier enkele verschillende rubber oogschelpen in de kast ; kan je wat meer bruikbare uitleg geven( evt foto )
    Heb je al eens gekeken bij "Kaiser " en " korting camera NL "

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
      Hier enkele verschillende rubber oogschelpen in de kast ; kan je wat meer bruikbare uitleg geven( evt foto )
      Heb je al eens gekeken bij "Kaiser " en " korting camera NL "
      https://tinypic.host/image/Screensho...-161611.DJwDzQ <- linkje met een foto, krijg hem niet in het orginele bericht gepost.

      bij de zoeker ontbreekt een oogschelpje of afwerking.
      Canon EOS 7D mk ii - 100mm 2.8 IS - 70-200 2.8 IS mk II - Tamron SP 24-70 F2.8

      Comment


      • #4
        Beste ,; bij Korting Camera nl staan meerdere rubber oogschelpen voor meerdere reflexcamera's ( van 4 tot 9 euro/st)

        Comment


        • #5
          Wat ook een optie is is eens naar een fotobeurs gaan waar ze tweedehandsmateriaal verkopen. Daar staan altijd wel verkopers met hele bakken van die dingen. Je tijd nemen en wat zoeken. Probleem is waarschijnlijk dat je met een hele vracht spullen terug naar huis gaat...

          Als dat een foto van jouw toestel is, Fomapan 400 is misschien niet de ideale film om te beginnen als je (her)begint met analoog. Het is hoogstens een iso 250-320 naar gelang de ontwikkelaar die je gebruikt.

          Comment


          • #6

            Op de foto mankeert wel de ring om het oogglaasje vast te zetten en waarschijnlijk is daar een uitsparing om de oogschelp over te trekken (nu ja trekken is een sterk woord).
            Alles wat je zoek van een Canon A1 zal heel duur zijn.
            Enkele jaren geleden een roestige F1 aangeboden gekregen voor ........... 450 Euro, asjeblieft zeg!


            Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Wat ook een optie is is eens naar een fotobeurs gaan waar ze tweedehandsmateriaal verkopen. Daar staan altijd wel verkopers met hele bakken van die dingen. Je tijd nemen en wat zoeken. Probleem is waarschijnlijk dat je met een hele vracht spullen terug naar huis gaat...

              Als dat een foto van jouw toestel is, Fomapan 400 is misschien niet de ideale film om te beginnen als je (her)begint met analoog. Het is hoogstens een iso 250-320 naar gelang de ontwikkelaar die je gebruikt.
              idd foto's van mijn camera.. alleen niet mijn film die erin zit nog, was nog het papiertje van de vorige eigenaar. Ik heb zelf kodak 200 gold gekocht om wat mee te proberen.
              Canon EOS 7D mk ii - 100mm 2.8 IS - 70-200 2.8 IS mk II - Tamron SP 24-70 F2.8

              Comment

              Working...
              X