Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ontwikkeling + Film

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ontwikkeling + Film

Moet zeggen dat ik ID11 steeds als stock in one-shot gebruik, nooit in 1+1. Dan is het 7.5 minuten. Dat is niet zo'n verschil.

Maar ik gebruik meer FP4+, ik ben geen grote liefhebber van HP5+. Voor FP4+ is het verschil nog minder. ID11 stock 8.5 minuten tegen HC110 B 9 minuten. Dit uit de datasheet van Ilford. Dat vind ik geen groot verschil. Nu ja, je kan met die verdunningen en tijden spelen.

Comment

Om het draadje compleet te maken
      Ik doe weinig 35mm in film.
      Maar mijn favoriete combo is TRI-X in XTOL 1:1
      De TRIX in 120 is m.i. een totaal andere emulsie; hier het Fuji Neopan 400 zolang mijn voorraad strekt eveneens in XTOL 1:1 (stock - indien portretten - en met verhoogde agitatie)
      Of
      Ilford PAN F 50 in neofin blue

Voor 4X5 of 8x10 Hp5+ of een Adox clone (tis duur geworden ...) in rodinal 1:50
      Voor portret : Xtol stock.
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        Ik bereid een artikel momenteel voor in een online vakblad voor details momenteel.
        YMMV
        hier ben ik wel benieuwd naar!

Tom
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Mijn eerste rolletje is vol, een Kodak Tri-X 400. Om te kunnen vergelijken had ik ook ineens een HP5+ er bij gekocht.
          In de tussentijd dan ook in het bezit gekomen van een Opemus 6a vergroter, maar voor de eerste keer ontwikkelen en vergroten zullen we meelopen bij een ervaren fotograaf.
          Ben al benieuwd naar de resultaten. Om ook zoveel mogelijk variatie te kunnen zien in dat ene rolletje zijn de onderwerpen en licht uiteenlopend. Van straat, familie, portret, urban, landschap, ... en van regen tot zonneschijn.
          Sony a6000, 16-50mm f3.5, 35mm f1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guidomarree Bekijk bericht
            Mijn eerste rolletje is vol, een Kodak Tri-X 400. Om te kunnen vergelijken had ik ook ineens een HP5+ er bij gekocht.
            In de tussentijd dan ook in het bezit gekomen van een Opemus 6a vergroter, maar voor de eerste keer ontwikkelen en vergroten zullen we meelopen bij een ervaren fotograaf.
            Ben al benieuwd naar de resultaten. Om ook zoveel mogelijk variatie te kunnen zien in dat ene rolletje zijn de onderwerpen en licht uiteenlopend. Van straat, familie, portret, urban, landschap, ... en van regen tot zonneschijn.
            Super. houd ons op de hoogte.
            Ymmv
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Working...
            X