Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

achtergrond: polyester of vinyl?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • achtergrond: polyester of vinyl?

    Ik ben al jaren amateurfotograaf (en zeer voorzichtig qua aankopen). Onlangs heb ik een achtergrondsysteem gekocht, echter nog geen achtergrond zelf.
    Bij alles heb ik zo wat mijn bedenkingen

    - papier: vind ik zo 'wegwerp'
    - katoenen achtergronddoek: Ik ben a geen strijkheld
    - polyester achtergronddoek: klinkt mooi, weinig kreukels/wasbaar 3x6m wit €95
    - vinyl: Klinkt zeer goed en veelbelovend, enkel de prijs: 2x4m grijs/wit €125


    Heeft hier iemand bedenkingen bij?
    Is 2x4m genoeg voor experimenteer-portretfotografie? (voornamelijk mijn eigen kinderen, neefjes-nichtjes ... misschien moeder de vrouw als ik ze zo ver krijg )
    Na wat lezen en videos bekijken schijnt dat een grijze achtergrond zeer veelzijdig is. Daarom dat ik een lichte voorkeur heb naar het vinyl.

    Mijn lampen zijn momenteel gewoon een set jinbei delicacy d-180, canon 430exII en een yongnuo reportageflitser
    Bedoeling is dat dit bij genoeg interesse nog wordt uitgebreid, maar vind het echt ENORM veel geld voor eenvoudige studioflitsers ...
    Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

  • #2
    Re: achtergrond: polyester of vinyl?

    met grijs kan je alle kanten uit, belichting +2stops = wit -2 stops = zwart, persoonlijk vindt ik 2meter nogal krap een portret van één persoon gaat maar als je meerdere mensen fotografeert is het nogal krap en is 3m geen luxe

    Comment


    • #3
      Re: achtergrond: polyester of vinyl?

      Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
      ... als je meerdere mensen fotografeert is het nogal krap en is 3m geen luxe
      Bedoel je nu dat 3m ook te weinig is, of dat 3m net wel een luxe is?
      Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

      Comment


      • #4
        Re: achtergrond: polyester of vinyl?