Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke systeemcamera/bridgecamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke systeemcamera/bridgecamera

    Ik ben op zoek naar een systeemcamera of bridgecamera om mijn huidige setup te vervangen.
    Met de 2 kids (3j en 5j)is het dikwijls te lastig om mijn 7D mee te sleuren dus zoek ik iets lichter en compacter.

    Snelheid en beeldkwaliteit staat voorop,ik weet dat ik hoe dan ook zal moeten inleveren op deze 2.
    Wie kan mij helpen?ik ken niets van dit segment af!

    Mijn voorkeur gaat uit naar de Canon G1X of de olympus OM-D maar alle sugesties zijn welkom daar ik er dus niets of weinig van ken.

    Max prijs €1500 maar minder mag ook natuurlijk

  • #2
    Re: Welke systeemcamera/bridgecamera

    Ik heb er sinds kort een OM-D bij naast mijn FF setup, eigenlijk precies om dezelfde reden als jij aangeeft. Voor dit soort gebruik vind ik de OM-D echt ideaal. Weegt bijna niks en heeft wel een heel goeie beeldkwaliteit. Ik denk dat deze qua beeldkwaliteit niet onderdoet voor de 7D, mits je wel het betere glaswerk gebruikt. En daar gaat in jouw geval wel de schoen wringen denk ik want met een budget van 1500,- ga je dit bij lange na niet redden....
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Welke systeemcamera/bridgecamera

      Met de Olympus e-pl5 heb je dezelfde beeldkwaliteit als met een OMD, maar gezien de huidige nieuwprijzen van de OMD is het prijsverschil ook niet zo heel groot.
      De ideale kitlens voor mij is op de OMD de 14-150mm, helaas wordt die niet goedkoop in combinatie verkocht.
      Betaalbare prime lenzen bij dit systeem: 14mm en 20mm lumix en 45mm Olympus.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Welke systeemcamera/bridgecamera

        De olympus OMD met 12-50 kost in kit €1099 en dan de 14-150mm kost ongeveer €300
        Dan kom ik er toch met mijn budget van €1500 of zie ik dit verkeerd?

        Comment


        • #5
          Re: Welke systeemcamera/bridgecamera

          Dat klopt, je zou ook de 12-50 nog kunnen verkopen als je er voor jezelf uit bent welke het moet worden. Vind je het bereik van de 12-50 fijn en de macro mogelijkheid dan is daarnaast de 40-150 ook zeker een optie. Maar aangezien je nu ook enkele prime lenzen hebt zou ik ook naar de 20mm en de 45mm kijken.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Welke systeemcamera/bridgecamera

            Ik heb zelf geen kitlens en er dus ook geen ervaring mee wat ik ervan gelezen heb is deze kwalitatief toch niet echt vergelijkbaar met een Canon 17-55 f2.8 of 24-105L waarmee je nu werkt. Wil je wel kwalitatief vergelijkbaar materiaal (sowieso al met vergelijkbare snelheid qua diafragma) dan zul je het mijns inziens niet gaan redden met 1500,-...
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Welke systeemcamera/bridgecamera

              Je kan misschien ook een nikon 1 overwegen (vooral de V1 lijkt me interessant qua prijs/kwalitiet). Zal vergeleken met de bovengenoemde toestellen iets minder zijn qua beeldkwaliteit, maar beter qua snelheid en AF. De prijs valt ook goed mee.

              Comment


              • #8
                Re: Welke systeemcamera/bridgecamera

                De nikon ga ik ook is bekijken,bedankt alvast voor de reactie's.
                En iemand ervaring met de fuji X100S? Deze lijkt mij ook interessant, de keuze word er niet makkelijker op

                Comment


                • #9
                  Re: Welke systeemcamera/bridgecamera

                  Zou NEX6 eens bekijken, zekers als je foto's van spelende kinderen wenst te maken is dit het meest aangewezen toestel dank zij de tracking mogelijkheden. (object tracking, gezichts herkennning en detectie etc..)
                  Beeldkwaliteit is zeer goed beter dan van 7d.
                  Zeer compacte kitlens, zeer goede video mogelijkheden, WIFI etc.

                  Comment


                  • #10
                    Ik zou toch ook eens deze bekijken: http://www.photographyblog.com/revie...x_x_s1_review/
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke systeemcamera/bridgecamera

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jboy Bekijk bericht
                      De nikon ga ik ook is bekijken,bedankt alvast voor de reactie's.
                      En iemand ervaring met de fuji X100S? Deze lijkt mij ook interessant, de keuze word er niet makkelijker op
                      Ik heb me een fuji x100s aangeschaft. ben er zeer tevreden van, als je wat shots wil bekijken kan dat hier: http://fujifilm-x100s.tumblr.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke systeemcamera/bridgecamera

                        ik heb naast een FF setup (5d mark 2) ook een OM-D met een partijtje mooie lenzen en nadeel is nu wel dat de 5D mestal in de kast blijft liggen, de beeldkwaliteit van de OM-D met kitlens is erg goed te noemen, zeker goed genoeg voor de alledaagse dingen, daarbij een 45 mm portretlensje en je kunt ertegen aan.

                        Ook heb ik een Nikon V1, snel, handig klein, voor veel gevallen ruim voldoende, maar als je eenmaal de 5D gewend bent ga je toch vergelijken en dan blijft deze rakker toch behoorlijk achter in beeldkwaliteit.

                        Voordeel van de OM-D vind ik persoonlijk toch de afmetingen, ook de lensjes zijn erg handzaam, dit vond ik een groot voordeel tov de nex serie, toestellen zein wel klein, maar de lenzen vergelijkbaar met de grote jongens, dus qua afmetingen ging ik er niet zo heel veel op vooruit, de OM-D blijft klein, ook met de lens erop.
                        Daarbij komt dat er voor de OM-D fantastiche primes verkrijgbaar zijn, de 12 mm, 20 mm, 25 mm, 45 mm en de 75 mm zijn stuk voor stuk toppers.
                        Mijn beste Foto moek nog trekke.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke systeemcamera/bridgecamera

                          Ik heb de Nikon 1. Dat toestel is veel beter dan de schrijfsel van veel reviewers.
                          Waarschijnlijk kost het niet genoeg. Met een 18,5 mm lensje is het trouwens erg
                          prettig om straatfotografie te doen. Maar ook de voor de ravottende kleinkinderen
                          volstaat het, want het toestel is behoorlijk snel.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke systeemcamera/bridgecamera

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jboy Bekijk bericht
                            Ik ben op zoek naar een systeemcamera of bridgecamera om mijn huidige setup te vervangen.
                            Met de 2 kids (3j en 5j)is het dikwijls te lastig om mijn 7D mee te sleuren dus zoek ik iets lichter en compacter.

                            Snelheid en beeldkwaliteit staat voorop,ik weet dat ik hoe dan ook zal moeten inleveren op deze 2.
                            Wie kan mij helpen?ik ken niets van dit segment af!

                            Mijn voorkeur gaat uit naar de Canon G1X of de olympus OM-D maar alle sugesties zijn welkom daar ik er dus niets of weinig van ken.

                            Max prijs €1500 maar minder mag ook natuurlijk

                            Ik heb zowel de G1X als de OMD.
                            De G1X had ik eerst.. maar wordt nu gebruikt door mijn dochter.
                            Het is een unieke camera met een werkelijk zeer goede lens en de beeldkwaliteit is subliem.
                            Beeldkwaliteit kan gerust mee met een xxxD DSLR van Canon.
                            Sensor is iets groter dan M43 (1,85X)

                            De lens is interessanter dan een kitlens 18-55 van een Canon DSLR.. het bereik is om te beginnen groter 28-112 vs 29-88 (FF EQ) en is een halve stop sneller in groothoek stand.
                            De lens is zeer scherp over heel het gebied. Nd filter ingebouwd.
                            De Camera kost nu minder dan 600 euro.

                            De camera heeft ook enkele minpunten zoals een te kleine optische zoeker (maar beter dan geen) , video kan choppy zijn (1080P 24FPS), macro is niet besteed aan deze camera.. AF is traag maar heel accuraat.


                            De OMD heeft eveneens zeer goede beeldkwaliteit en is flexibeler inzetbaar dan de G1X maar kost met een goede 17mm Prime van Olympus al gauw 1400 euro.
                            Goedkopere zeer goede alternatieven in lenzen zijn mogelijk zoals vermeld door Spanjaart hierboven.
                            Voor de rest sluit ik mij aan bij de mening van MarkEL.
                            Wil je een zeer goede zoomlens dan is de Panasonic 12-35 2.8 de enige die de primes kan doorstaan (maar ook trager en zwaarder).
                            Deze zoomlens kan min of meer wedijveren met je 17-55 van Canon maar de prijs loopt aan tegen de 2000 euro en dan zit je al ver boven je budget.
                            Voor je budget van 1500 heb je b.v de OMD met Panasonic 14 2.5 of de betere 20 1.7 in combinatie met de Olympus 45 1.8.

                            De OMD heeft een zeer snelle AF en video is beter dan de G1X.
                            Het M43 gamma (Panasonic-Olympus) toebehoren is groot en de keuze van Prime lenzen enorm... stuk voor stuk allemaal Primes van uitstekende kwaliteit.
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke systeemcamera/bridgecamera

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Ik zou toch ook eens deze bekijken: http://www.photographyblog.com/revie...x_x_s1_review/
                              valt net boven mijn budget
                              Zelf had ik onder de 500€ willen blijven
                              Maar dat scherm achteraan kan je dat ook draaien zodat de lcd verborgen is ????
                              Kan ik nergens vinden

                              Maar heb deze gevonden die dat wel heeft Fujifilm Finepix HS50EXR
                              Franciskine jij als expert op Fuji wat denk je hier van ???????

                              PS thanks voor die site Franciskine
                              Last edited by Bompie; 3 april 2013, 09:14.

                              Comment

                              Working...
                              X