Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera kan ik het beste kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera kan ik het beste kopen?

    Beste Belgium Digital bezoekers,
    Ik zit al een tijdje na te denken en te dubben over welke digitale camera ik aan zou schaffen. Ik kan zeggen dat fotografie wel steeds meer een hobbie van mij begint te worden. Op dit moment zijn er 3 camera's die ik op het oog heb, mijn vraag aan jullie is dus voor welke zouden jullie gaan en hebben jullie al ervaring met deze camera's?

    - Canon PowerShot SX500 IS

    - Nikon D3200 AF-S DX 18-55 VR

    - Canon EOS 1100D + 18-55 IS II

  • #2
    Re: Welke camera kan ik het beste kopen?

    Denk dat de meesten hier kiezen tussen de D3200 of de 1100D.
    Qua prijs en mogelijkheden liggen ze niet ver van elkaar.
    Gewoon beiden eens vastnemen in een winkel, zien dewelke het best in je handen ligt, want de ergonomie verschilt tussen Canon en Nikon.
    Hou er ook rekening mee dat beide beginnersmodellen zijn. Als fotografie op zich echt een hobby is waarin je je wil gaan verdiepen kan het zijn dat je snel tegen de beperkingen aanloopt en opties vanop een duurder toestel verlangt.
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera kan ik het beste kopen?

      Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
      Denk dat de meesten hier kiezen tussen de D3200 of de 1100D.
      Qua prijs en mogelijkheden liggen ze niet ver van elkaar.
      Gewoon beiden eens vastnemen in een winkel, zien dewelke het best in je handen ligt, want de ergonomie verschilt tussen Canon en Nikon.
      Hou er ook rekening mee dat beide beginnersmodellen zijn. Als fotografie op zich echt een hobby is waarin je je wil gaan verdiepen kan het zijn dat je snel tegen de beperkingen aanloopt en opties vanop een duurder toestel verlangt.
      Ja ik hoef ook geen super professionele camera want zoveel tijd heb ik nu ook weer niet voor hobby's. Maar het is ook niet de bedoeling dat ik na een paar maanden al een nieuwe wil omdat ik zoals jij zegt tegen beperkingen aanloop. Welk model is niet echt een beginnersmodel maar ook weer niet te ingewikkeld en exclusief? Het maakt trouwens niet uit als het niet 1 van de bovenstaande is maar een ander model of merk...

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera kan ik het beste kopen?

        Als antwoord op je eerste vraag: een goeie!

        Om nu een goed antwoord te formuleren op je vraag...
        Je moet eerst voor jezelf uitmaken wat je wil doen, naar waar gaan je interesses? Ben je bereid om een klein/groot budget uit te trekken?
        Wil je er voldoende tijd insteken, eventueel een cursus volgen?

        Naargelang je antwoord en wat je hier vertelt kunnen de leden je een antwoord 'op maat' geven.
        Nu, slechte toestellen zijn er niet echt. Toestellen met beperkingen wel, maar zelfs uit een beginnerstoestel komen prachtige beelden, net zoals er uit een professioneel toestel 'brol' kan komen
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera kan ik het beste kopen?

          Nou ik ben een sportliefhebber dus ik vind het heerlijk om op zaterdag met mijn zoon mee naar het voetbal te gaan en hun wedstrijden vast te leggen door middel van mooie actie foto's. Tevens ben ik van plan een cursus fotografie te gaan volgen zodat ik handige trukjes en methodes leer. Mijn budget is ongeveer tot de 1400 euro. (mag er wel iets overheen gaan dat is geen probleem)

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera kan ik het beste kopen?

            Een deel van de antwoorden op je vragen kwamen ook al voor in deze nog recente post: http://forum.belgiumdigital.com/f9/n...on-444476.html

            Als gevolg van het ruime aanbod zijn het voor beginners altijd wel moeilijke beslissingen. Merk zus of merk zo en dan nog welk budget en welke lens of lenzen. Maar als je op dit forum wat leest, zie je wel steeds dezelfde punten terugkomen.
            1) Zoek een goede winkel waar men goede raad geeft en je vertrouwen krijgt zodat je ook daar wil kopen; je krijgt vast wel een lijst als je aangeeft in welke omgeving je woont. Bvb Konijnenberg voor de Kempen of Rubens en Grobet voor Antwerpen, Art&Craft voor Gent, ...
            2) Bepaal op z'n minst een beetje wat je graag wil fotograferen; dat zal een invloed hebben op je keuze.
            3) Neem de toestellen waaraan je denkt in de hand; 't is altijd makkelijker werken als het je goed in de hand ligt.
            4) Denk 2x na over het budget dat je wil spenderen; ik wist van in het begin duidelijk waar ik naartoe wou met fotografie maar als ik langer nagedacht had over het budget dan had het me vele honderden euros bespaard.

            Tenslotte, als je dan toch aan een budget van 1400 euro denkt, dan zou ik niet aan een Canon 1100 of Nikon 3200 denken. Vergeet niet dat je schreef "Tevens ben ik van plan een cursus fotografie te gaan volgen" en "het is ook niet de bedoeling dat ik na een paar maanden al een nieuwe wil omdat ik zoals jij zegt tegen beperkingen aanloop". Ik zou dan al eerder gaan denken aan een Nikon 7000 of een Canon 60D (al ben ik van die laatste geen fan).

            Djienbe

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera kan ik het beste kopen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Peter Debaugnies Bekijk bericht
              Nou ik ben een sportliefhebber dus ik vind het heerlijk om op zaterdag met mijn zoon mee naar het voetbal te gaan en hun wedstrijden vast te leggen door middel van mooie actie foto's. Tevens ben ik van plan een cursus fotografie te gaan volgen zodat ik handige trukjes en methodes leer. Mijn budget is ongeveer tot de 1400 euro. (mag er wel iets overheen gaan dat is geen probleem)
              De juiste lenzen hiervoor gaan je een veelvoud van je "body" kosten.

              Comment


              • #8
                Re: Welke camera kan ik het beste kopen?

                Nou in iedergeval bedankt voor alle tips en meningen, ik heb de D7000 besteld op http://cameraisland.nl/digitale-slr-...08918324.html#
                Dus ik hoop hem morgen in huis te hebben. En dan moet ik nog een goede lens aanschaffen maar dat komt wel goed! Zit namelijk te denken om een een 18-200 lens erbij te nemen.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke camera kan ik het beste kopen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Peter Debaugnies Bekijk bericht
                  Nou in iedergeval bedankt voor alle tips en meningen, ik heb de D7000 besteld op http://cameraisland.nl/digitale-slr-...08918324.html#
                  Dus ik hoop hem morgen in huis te hebben. En dan moet ik nog een goede lens aanschaffen maar dat komt wel goed! Zit namelijk te denken om een een 18-200 lens erbij te nemen.
                  Er zit al een 18-105 bij, ideaal om eens uit te zoeken waar je naartoe wil. Voor voetbal heb je meer aan iets dat nog meer tele is. bvb bij Canon heb je de 70-300. Waarschijnlijk bestaat ook voor nikon iets dergelijks. Dan heb je een 18-105 die via een kleine overlapping gaat naar 70-300... Mooi!
                  Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke camera kan ik het beste kopen?

                    Waarom stel je een vraag op een forum om na enkele uren al een besluit te nemen? Verder een goed toestel de D7000 maar met voetbal ben je niks met een 18-200.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke camera kan ik het beste kopen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Peter Debaugnies Bekijk bericht
                      Nou in iedergeval bedankt voor alle tips en meningen, ik heb de D7000 besteld op http://cameraisland.nl/digitale-slr-...08918324.html#
                      Dus ik hoop hem morgen in huis te hebben. En dan moet ik nog een goede lens aanschaffen maar dat komt wel goed! Zit namelijk te denken om een een 18-200 lens erbij te nemen.
                      Proficiat met de aankoop van een prima toestel. Zoals Rob (Spanjaart) aangeeft is de 18-200mm niet echt DE lens voor wat jij wil doen.
                      Ik zou persoonlijk eens kijken voor een 70-300 VR lens, dat ga je zeker niet beklagen. Meer mm'ers en lichtsterk is leuk maar niet in je budget dus daar moeten we het niet over hebben .

                      Comment

                      Working...
                      X