Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon of Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon of Canon

    Hallo iedereen,

    Ik zou graag een digitaal fototoestel willen aanschaffen. Mijn voorkeur gaat uit naar Canon eos 1100D... Ik heb gelezen dat het negatieve punt van deze camera is dat er geen antistofsysteem inzit, klopt dit? Kan dit kwaad?

    Mijn andere vraag is, is een nikon D5000 of nikon D3200 beter?

    Ik ben een beginner. Ik hou van macrofoto's en natuurfoto's.

    Groetjes

  • #2
    Re: Nikon of Canon

    De D3200 zou iets beter presteren op het gebied van hoge ISO. (dus beter met weinig licht)
    Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
    Panasonic GH3 met 14-140

    Comment


    • #3
      Re: Nikon of Canon

      'k Heb een 5D zonder antistofsysteem en een 40D met antistofsysteem, ik zie het verschil niet.
      Als je goed oplet bij het wisselen van objectief komt er minder stof in.
      Een blaaspeer doet evengoed z'n werk als een antistofsysteem, en als het stof hardnekkig blijft hangen zal een swap nodig zijn, antistofsysteem of niet.


      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon of Canon

        Oorspronkelijk geplaatst door sportquest Bekijk bericht
        Hallo iedereen,

        Ik zou graag een digitaal fototoestel willen aanschaffen. Mijn voorkeur gaat uit naar Canon......
        goed op weg.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Nikon of Canon