Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk toestel raden jullie mij aan ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk toestel raden jullie mij aan ?

    Hey allemaal,

    Ik ben vollop aan het sparen voor een nieuw toestel. Ik heb nu een kodak Z740 (een vrij simpel toestelletje) dus ik zou mij heel graag een beter toestel aanschaffen.

    Mijn budget zou zo'n 700 Euro zijn. Ik heb wel al gemerkt dat het dikwijls de body alleen is dat je aankoopt en dat je de lenzen apart moet aankopen. Maar er zijn precies ook kits verkrijgbaar. Wat raden jullie aan ? En is dit budget hoog genoeg voor een degelijk toestel ?

    Ik ben al eens aan het rondneuzen geweest, maar er zijn zoveel verschillende toestellen te verkrijgen dat ik het niet zo goed meer weet

    Mijn voorkeur van merk gaat vooral uit naar ofwel Canon of Nikon.

    Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen een Canod 40D of 400d of 450D, en bij Nikon een 70 of 80D enz....

    Ik had graag jullie proffesionele mening gehad....

    Thanx!!!!!
    Wendy

  • #2
    Re: Welk toestel raden jullie mij aan ?

    beste raad: gebruik de zoekfunctie eens.......
    ---------------- Ik doe niet meer mee

    Comment


    • #3
      Re: Welk toestel raden jullie mij aan ?

      Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
      beste raad: gebruik de zoekfunctie eens.......
      op het forum bedoel je ?

      Comment


      • #4
        Re: Welk toestel raden jullie mij aan ?

        yup! Is een van de meest gestelde vragen lijkt het wel. En steeds hetzelfde antwoord:
        Ga naar de winkel en hou 'm vast en kijk wat het beste bevalt / aanvoelt.
        Er zijn geen slechte cams meer op de markt.
        ---------------- Ik doe niet meer mee

        Comment


        • #5
          Re: Welk toestel raden jullie mij aan ?

          Ik zou een Nikon D90 kopen.

          Comment


          • #6
            Re: Welk toestel raden jullie mij aan ?

            Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
            yup! Is een van de meest gestelde vragen lijkt het wel. En steeds hetzelfde antwoord:
            Ga naar de winkel en hou 'm vast en kijk wat het beste bevalt / aanvoelt.
            Er zijn geen slechte cams meer op de markt.

            ok, sorry... het gaat gewoon over veel geld en wou eens weten wat jullie proffesionele mening was...ik zal eens zoeken dan

            Comment


            • #7
              Re: Welk toestel raden jullie mij aan ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Aalscholver Bekijk bericht
              Ik zou een Nikon D90 kopen.
              met een budget van € 700
              Zou ik ook doen! Waar is'ie te koop voor die prijs?
              ---------------- Ik doe niet meer mee

              Comment


              • #8
                Re: Welk toestel raden jullie mij aan ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Yokkietje Bekijk bericht
                ok, sorry... het gaat gewoon over veel geld en wou eens weten wat jullie proffesionele mening was...ik zal eens zoeken dan
                Goed plan. Als je dan nog vragen hebt, kom gerust terug hoor! Geef dan ook aan wat je denkt te gaan fotograferen zodat we ook over de lenzen kunnen adviseren.....
                Nu heb je alleen een budget en dat is moeilijk adviseren.
                Lees dan ook over een bridge cam! Wellicht helemaal geen gekke optie
                ---------------- Ik doe niet meer mee

                Comment


                • #9
                  Re: Welk toestel raden jullie mij aan ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                  Goed plan. Als je dan nog vragen hebt, kom gerust terug hoor! Geef dan ook aan wat je denkt te gaan fotograferen zodat we ook over de lenzen kunnen adviseren.....
                  Nu heb je alleen een budget en dat is moeilijk adviseren.
                  Lees dan ook over een bridge cam! Wellicht helemaal geen gekke optie
                  Ok thanx !!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk toestel raden jullie mij aan ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Yokkietje Bekijk bericht
                    Ok thanx !!!
                    veel leesplezier...... is genoeg voor een paar avondjes
                    ---------------- Ik doe niet meer mee

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk toestel raden jullie mij aan ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                      yup! Is een van de meest gestelde vragen lijkt het wel. En steeds hetzelfde antwoord:
                      Ga naar de winkel en hou 'm vast en kijk wat het beste bevalt / aanvoelt.
                      Er zijn geen slechte cams meer op de markt.
                      Dat is het antwoord dat je inderdaad meestal krijgt, maar waar je eigenlijk geen stap verder mee bent.

                      Voor minder dan 700 Euro heb je een instap-toestel met kitlens (Nikon d40(x), d60, Canon 1000d, 400d). Dat zijn (doorgaans kleinere) toestellen die schitterende foto's kunnen leveren, zowel manuele als automatische instelmogelijkheden hebben en waarop je een enorm arsenaal aan lenzen kunt zetten. Vanaf 800 Euro (en meer) heb je een iets of wat gevorderd toestel (enkel de body, lens erbij zal je meer kosten) zoals D80,D90, 450D, 30D, 40D ...) . Mogelijkheden zijn uitgebreider, toestel is meestal sneller, betere autofocus, evt. meer pixels, spatwaterbestendig en de toestellen zijn dikwijls wat groter (én steviger).
                      Camera's verslijten niet zo snel, maar om commerciele redenen komen er wel vrij snel nieuwe modellen uit. Een nieuwer model biedt doorgaans meer mogelijkheden dan een ouder model. Beeldkwaliteit is niet altijd beter. Zo is de D60 de opvolger van de d40(x) en is dus wat geavanceerder, ... Wanneer een nieuw toestel uitkomt, wordt de voorganger meestal goed afgeprijsd.

                      Om specifieke toestellen te vergelijken, is het handig om naar www.dpreview.com te surfen en via de buying-guide een aantal toestellen naast elkaar te zetten.
                      Success!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk toestel raden jullie mij aan ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                        Dat is het antwoord dat je inderdaad meestal krijgt, maar waar je eigenlijk geen stap verder mee bent.

                        Voor minder dan 700 Euro heb je een instap-toestel met kitlens (Nikon d40(x), d60, Canon 1000d, 400d). Dat zijn (doorgaans kleinere) toestellen die schitterende foto's kunnen leveren, zowel manuele als automatische instelmogelijkheden hebben en waarop je een enorm arsenaal aan lenzen kunt zetten. Vanaf 800 Euro (en meer) heb je een iets of wat gevorderd toestel (enkel de body, lens erbij zal je meer kosten) zoals D80,D90, 450D, 30D, 40D ...) . Mogelijkheden zijn uitgebreider, toestel is meestal sneller, betere autofocus, evt. meer pixels, spatwaterbestendig en de toestellen zijn dikwijls wat groter (én steviger).
                        Camera's verslijten niet zo snel, maar om commerciele redenen komen er wel vrij snel nieuwe modellen uit. Een nieuwer model biedt doorgaans meer mogelijkheden dan een ouder model. Beeldkwaliteit is niet altijd beter. Zo is de D60 de opvolger van de d40(x) en is dus wat geavanceerder, ... Wanneer een nieuw toestel uitkomt, wordt de voorganger meestal goed afgeprijsd.

                        Om specifieke toestellen te vergelijken, is het handig om naar www.dpreview.com te surfen en via de buying-guide een aantal toestellen naast elkaar te zetten.
                        Success!

                        Bedankt !!!!!!

                        Dit zijn echt leerrijke tips !!!! Dus als ik het goed begrijp is het beter dat ik een gevorderd toestel koop maar om de prijs een beetje te drukken een vorig model neem....

                        Ik ga zeker eens kijken en zal nog laten weten welk toestel het geworden is !!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk toestel raden jullie mij aan ?

                          Laat niet na te kijken wat Pentax of Sony in aanbieding hebben. Ik denk dat pentax je voor dit bedrag al een eind op weg kan helpen maar een Pentaxian kan je hierbij meer bij helpen.

                          Ja, Canon en Nikon zijn nu 1x de grootste merken maar de 2 vorig genoemde kunnen gerust mee met C en N.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welk toestel raden jullie mij aan ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                            Laat niet na te kijken wat Pentax of Sony in aanbieding hebben. Ik denk dat pentax je voor dit bedrag al een eind op weg kan helpen maar een Pentaxian kan je hierbij meer bij helpen.

                            Ja, Canon en Nikon zijn nu 1x de grootste merken maar de 2 vorig genoemde kunnen gerust mee met C en N.
                            Kijk bijvoorbeeld eens naar de Pentax K200D + 18-55 en 50-200 kit.
                            Bij foto konijnenberg 659,91 euro

                            Een zeer goed toestel met 2 uitstekende lenzen.

                            Comment

                            Working...
                            X