Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje omtrent canon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje omtrent canon?

    Hallo iedereen, Iemand in de club van ons zei me dat in de toekomst...wanneer canon zijn dslr(instap) gaat voorzien van een motor,ik dan niks meer kan doen met de lenzen die ik nu bezit...nml de twee kitlenzen en de 17-55 2,8f et usm motor..

    Ik zou dat wel straf vinden...dat ge dan met een dure lens blijft zitten.

    Grtz Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Vraagje omtrent canon?

    Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
    Hallo iedereen, Iemand in de club van ons zei me dat in de toekomst...wanneer canon zijn dslr(instap) gaat voorzien van een motor,ik dan niks meer kan doen met de lenzen die ik nu bezit...nml de twee kitlenzen en de 17-55 2,8f et usm motor..

    Ik zou dat wel straf vinden...dat ge dan met een dure lens blijft zitten.

    Grtz Dirk
    Ik dacht dat ze daar een 20 tal jaar geleden juist van af gestapt waren met het EOS systeem. Nu dat Nikon ook instap body's zonder motor aan het maken is , zouden er dan op terug komen.
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje omtrent canon?

      waarom zou canon ooit motors inbouwen in hun body's?
      compleet overbodig en irrelevant met hun USM-systeem.

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje omtrent canon?

        gewoon royeren dat clublid.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje omtrent canon?

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          gewoon royeren dat clublid.


          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje omtrent canon?

            deze meneer zal met zekerheid niet Canon bedoeld hebben ... Nikon is al overgestapt ...ooit volgen de anderen nog ...

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje omtrent canon?

              Ik denk jouw collega iets anders wou zeggen. Want een motor in de body wel die archaïsche technologie gebruikt Canon al +20 jaar niet meer. En binnen enkele jaren doen de anderen dat ook niet meer. Ze lopen nog wat achter maar ze komen er wel

              Maar wat jouw collega wou zeggen is wanneer ze stabilisatie in de body inbouwen en niet in de lens zoals ze ook al 15 jaar doen of zo. Daar liep de rest ook nogal achter.
              De kans is reeel dat canon ooit voor marketing redenen dit ook wel eens doet maar omdat stabilisatie in de lens de betere van de 2 systemen is zullen ze niet snel stabilisatie in de lens laten vallen. Waarschijnlijk wordt het complementair. Je kiest de ene of de andere. Als ze er in slagen om beide te combineren heb je natuurlijk nog een extra voordeel. Maar die kans is heel klein denk ik.
              Last edited by Kevlar; 11 juli 2008, 15:17. Reden: zie hieronder

              Comment


              • #8
                Re: Vraagje omtrent canon?

                Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                deze meneer zal met zekerheid niet Canon bedoeld hebben ... Nikon is al overgestapt ...ooit volgen de anderen nog ...
                Ik zou toch eerst even goed het eerste bericht lezen.....
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Vraagje omtrent canon?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                  De kans is reeel dat canon ooit voor marketing redenen dit ook wel eens doet maar omdat stabilisatie in de lens de betere van de 2 systemen is zullen ze niet snel stabilisatie in de body laten vallen.
                  Ik heb zo een klein vermoeden dat je hier "stabilisatie in de lens laten vallen" bedoelt.
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vraagje omtrent canon?

                    Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                    Ik heb zo een klein vermoeden dat je hier "stabilisatie in de lens laten vallen" bedoelt.
                    LOL ja dat klopt

                    Ik zal het maar aanpassen zekers?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vraagje omtrent canon?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                      deze meneer zal met zekerheid niet Canon bedoeld hebben ... Nikon is al overgestapt ...ooit volgen de anderen nog ...
                      Alleen al uit oogpunt om gebruikers vast te houden lijkt het me geen sterke zet.
                      Als je nu een instap digitale reflex wilt kopen en nog nikon spul hebt liggen wordt de drempel toch wat groter. Kennelijk heeft Nikon gekozen voor de nieuwe gebruiker doe nog geen slr ervaring met nikon heeft, en hoopt dat de "oude" gebruikers kiest voor de modellen met ingebouwde motor.
                      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vraagje omtrent canon?

                        Wel het nemen van die stap door canon op een veel drastischere wijze is het begin en 1 van de hoofdredenen van de dominantie van canon tot op vandaag. Het was durven om deze stap te zetten maar ze hebben er zeker geen spijt van integendeel.

                        En nikon brengt dacht ik ook nu al jaren geen lenzen meer uit zonder motor in de lens. Dus het wordt hoe langer hoe minder een issue. En de andere merken gaan momenteel allemaal dezelfde weg op. Het is gewoon de betere manier en die haalt het uiteindelijk toch.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vraagje omtrent canon?

                          Destijds waren minolta en canon bezig een autofocus systeem te ontwikkelen voor slr's. Minolta koos voor een systeem waarbij in de camera de focus werd bepaald (met een behoorlijke patenten nasleep met Honeywell), en canon kwam met 1 of 2 lenzen op de markt waarbij een autofocus sensor in de lens zat.
                          Aangezien zeker in het begin de autofocus op slr's gezien werd als iets voor de amateurs heeft het best een tijdje geduurd voor canon en nikon er serieus instapten. Nikon in eerste instantie ook om de amateur te bedienen. Vanuit het oogpunt in eerste instantie de professionele markt te bedienen is de keuze voor snelle motoren in de objectieven een logische, maar zeker in het begin niet de goedkoopste.
                          En hoe het voor nikon ligt weet ik niet, maar ik denk dat wat er voor de a-mount (minolta en nu sony) aan lenzen in omloop zonder motor zal meer dan 99% zijn. Of sony het aandurft al die lenzen in één klap onbruikbaar te maken weet ik niet. Maar om klanten vast te houden lijkt het me niet een sterke.
                          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vraagje omtrent canon?

                            Minolta was de eerste in 1985 met AF, Nikon volgde in 1986 en in 1987 komt canon die op dat ogenblik verre van de grootste was met de EOS 650 de eerste camera van de eos lijn die dus allemaal de motor in de lens hebben. Deze camera was 2 maanden later de best verkochte in Europa en Japan en het begin van de dominantie van canon. In 1989 was de professionele markt aan de beurt met de EOS 1 de eerste van deze reeks. Canon dat op dat ogenblik amper iets voorstelt op de professionele markt heeft enkele jaren later ook in deze markt de leiding genomen. En uiteindelijk allemaal omdat ze een groot risico hebben durven nemen, namelijk hun oude mount laten vallen. Tot op vandaag(+20 jaar later) hoor je nog mensen zeggen dat ze daarom nooit geen canon zouden kopen. Maar ondanks dit was de technologische voorsprong zo groot dat ze toch de markt veroverd hebben. Vandaag de dag is iedereen ongeveer wel bijgebeend. Oly is ook al volledig overgeschakeld, Nikon brengt alleen lenzen met USM meer uit. Van alle nieuwe(geen minolta rebranding he) Sony lenzen hoeveel zijn er zonder moter in de lens. Ben niet zeker maar waarschijnlijk geen enkele. Pentax zet ook zijn eerste stappen.

                            Natuurlijk zijn er veel oude lenzen in omloop zonder motor maar dat is niet waar de toekomst ligt en je zal deze lenzen nog altijd kunnen gebruiken maar zonder AF. En ik geloof ook niet dat Sony gaat durven wat canon deed maar geloof jij echt dat er binnen 10-15 jaar nog veel motoren in de body's gaan zitten? Tegen dan heeft bijna iedereen wel USM lenzen en is de stap van geen motor in de body al geen groot issue meer. Moest nikon zijn primes al geupdate hebben zouden ze het misschien zelf in de hogere modellen ook al niet meer steken. Nu ja ze hebben jaren dit als zowat beste argument tegen Canon gebruikt....."die veranderen hun mount en al je lenzen zijn in 1 klap waardeloos". Maar veel lijkt het hun niet geholpen te hebben. Anderzijds moesten ze nu in 1 klap overschakelen zouden ze zich belachelijk maken dat gaan ze dus zeker niet doen ook niet.
                            En alhoewel je dus zeker nog jaren motoren in de body's zal vinden gaat iedereen uiteindelijk toch zo goed als overgeschakeld zijn omdat alle nieuwe lenzen motoren gaan hebben en die motor in de body gewoon nog een overblijfsel is van hun verleden dat ze liever kwijt dan rijk zijn.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vraagje omtrent canon?

                              Over 10 tot 15 jaar durf ik geen uitspraken te doen. Rond 1995 filosofeerden we over films met de gevoelgiheid van 400 ASA en de korrel van 50. Dus zover in de toekomst kijken durf ik niet. Wie weet hoe we dan fotograferen. Heel andere camreaconstrucites, andere manieren van optiek? Ik hoop alleen dat zolang we nog met slr achtige camera's fotograferen sony de motoren bllijft inbouwen in de camera.
                              Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                              Comment

                              Working...
                              X