Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verwijzingen naar webshops JA/NEEN ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verwijzingen naar webshops JA/NEEN ?

    VOORGESCHIEDENIS: Oto berichtte over een nieuwe digicam van Panasonic DMC-FZ10: 4Mpix en 12x zoom optisch gestabiliseerde lens van Leica. Draadje werd geschrapt na enkele opmerkingen over te commercieëel omdat verdere info over de camera op Oto's website te vinden was.

    Ik vind het toch wat al te gemakkelijk om Oto aan te vallen zonder met tastbaar bewijs van misleiding te komen.
    In de 2 weken die ik hier op't forum vertoef heb ik hem nog nooit weten misleiden en het altijd met stijl aanbrengen.
    (trouwens meestal reageert Oto enkel als er hem iets direct wordt gevraagd. Meestal wordt hij zelfs aangeraden door de neutrale mensen van't forum zelf.)
    In dit geval startte hij inderdaad zelf een thread, maar het betreft dan ook NIEUWE informatie over een volgens mij én een heleboel anderen zeer bijzondere camera.

    Het zal natuurlijk soms moeilijk balanceren zijn voor hem tussen commerciële belangen en objectieve info.
    Al weet hij ook dat z'n reputatie op't forum snel verknoeit zou zijn (en dit is in zijn honderden posts toch nog niet gebeurd dacht ik).

    Enerzijds worden verkopers bekritiseerd omdat ze er niets van afweten en als er dan eens eentje is die de markt op de voet volgt wordt hij ook al aangevallen.

    Ik beschouw Oto als een goeie! en vind het juist een voordeel dat er iemand als Oto het forum bezoekt: bekijk het als een win-win situatie:
    Oto levert inside information over leveringstijden/voorraden/leveringen/nieuwe cams/etc. en hij kan mensen naar een betrouwbare webshop leiden.
    Ik vind dat hij het eerlijk speelt: Moet hij misschien onder een andere (neutrale naam) zijn ding komen doen op't forum? kan toch evengoed niet?

    Natuurlijk moet er worden vermeden dat het er hier uit begint te zien als Piccadilly Circus (...overal reclame), maar er zijn toch moderators om eruit te halen wat niet past.
    Ofwel moeten er regels worden afgesproken (bv. geen links naar shops), maar het brengen van nieuws over een nieuwe digicam, wordt op vele websites aanzien als de belangrijkste functie van de site en er wordt automatisch een draadje voor geopend in het forum voor commentaar....
    Hier had het forum een primière en ze werd geschrapt...jammer.

    (Misschien was het verstandiger geweest indien hij de info had toegevoegd aan de draadjes waarin reeds geruchten over de FZ10 rondgaan of indien hijzelf geen directe links plaatste naar zijn site. Maar hij is de eerste met info over deze cam.)

    Gewoon mijn 2 centen,

    Tom
    ikzelf Casio QV-3500EX - mijn broer DMC-FZ2 (http://home.tiscali.be/krisentom/fz2/index.html)

  • #2
    Originally posted by Tommer
    VOORGESCHIEDENIS: Oto berichtte over een nieuwe digicam van Panasonic DMC-FZ10: 4Mpix en 12x zoom optisch gestabiliseerde lens van Leica. Draadje werd geschrapt na enkele opmerkingen over te commercieëel omdat verdere info over de camera op Oto's website te vinden was.

    Ik vind het toch wat al te gemakkelijk om Oto aan te vallen zonder met tastbaar bewijs van misleiding te komen.
    In de 2 weken die ik hier op't forum vertoef heb ik hem nog nooit weten misleiden en het altijd met stijl aanbrengen.
    (trouwens meestal reageert Oto enkel als er hem iets direct wordt gevraagd. Meestal wordt hij zelfs aangeraden door de neutrale mensen van't forum zelf.)
    In dit geval startte hij inderdaad zelf een thread, maar het betreft dan ook NIEUWE informatie over een volgens mij én een heleboel anderen zeer bijzondere camera.

    Het zal natuurlijk soms moeilijk balanceren zijn voor hem tussen commerciële belangen en objectieve info.
    Al weet hij ook dat z'n reputatie op't forum snel verknoeit zou zijn (en dit is in zijn honderden posts toch nog niet gebeurd dacht ik).

    Enerzijds worden verkopers bekritiseerd omdat ze er niets van afweten en als er dan eens eentje is die de markt op de voet volgt wordt hij ook al aangevallen.

    Ik beschouw Oto als een goeie! en vind het juist een voordeel dat er iemand als Oto het forum bezoekt: bekijk het als een win-win situatie:
    Oto levert inside information over leveringstijden/voorraden/leveringen/nieuwe cams/etc. en hij kan mensen naar een betrouwbare webshop leiden.
    Ik vind dat hij het eerlijk speelt: Moet hij misschien onder een andere (neutrale naam) zijn ding komen doen op't forum? kan toch evengoed niet?

    Natuurlijk moet er worden vermeden dat het er hier uit begint te zien als Piccadilly Circus (...overal reclame), maar er zijn toch moderators om eruit te halen wat niet past.
    Ofwel moeten er regels worden afgesproken (bv. geen links naar shops), maar het brengen van nieuws over een nieuwe digicam, wordt op vele websites aanzien als de belangrijkste functie van de site en er wordt automatisch een draadje voor geopend in het forum voor commentaar....
    Hier had het forum een primière en ze werd geschrapt...jammer.

    (Misschien was het verstandiger geweest indien hij de info had toegevoegd aan de draadjes waarin reeds geruchten over de FZ10 rondgaan of indien hijzelf geen directe links plaatste naar zijn site. Maar hij is de eerste met info over deze cam.)

    Gewoon mijn 2 centen,

    Tom

    Hallo Tom,

    Hier is de foto van de bewuste camera.



    Voor meer in info bekijk van week tot week de site van Panasonic voor meer info.
    Officiele persconferentie volgende week donderdag om 11.30 met lunch voor de heren van de pers.

    En dit is de menukaart voor de pers.

    PANASONIC - MENÜ


    Törtchen von Sellerie, Trüffel und Entenstopfleber
    mit lackierter Taubenbrust

    * * *

    Sautierte Langostinos
    mit Ananas-Paprikachutney und Ingwerbisque

    * * *

    Geräucherte Roulade von Bachsaibling und Jakobsmuscheln
    mit Topinambur

    * * *

    Medaillon vom Rehrücken auf Spitzkohl
    mit kaltgerührten Preiselbeeren

    * * *

    Rohmilchkäsevon unserem Affineur René Tourette
    mit hausgemachten Spezialitäten

    * * *

    Kleine Variation von Valrhona-Schokolade "Pur Caraïbe"
    mit Birnen-Honigcoulis

    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      ik vind in elk geval dat IN DIT GEVAL Otto niks te verwijten valt qua commercialiteit of zoiets, want hij verkoopt geeneens Panasonic!!! Zie niet in wat hij hier verkeerd zou doen

      uiteraard gebruikt hij dit forum af en toe eens om mensen in te lichten over prijzen ed, maar hij zegt ook steeds wat de 'gangbare' prijs is in belgie, en niet 'zijn' prijs

      zolang hij hier geen commerciele actief of promoties gaat posten, heb ik er geen problemen mee. die man van topfoto-online heeft hier ook al gepost om mij te informeren over het al dan niet opsturen van mijn goederen, en die wordt daar ook niet over aangesproken (en terecht)

      afin, da's mijn mening
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

      Comment


      • #4
        Groot gelijk Lapino.

        Dat hij geen Panasonic verkoopt en dat hij dit zelfs in die bewuste thread verklaard heeft, vindt ik het bewijs dat er te snel gemodereerd is, maarja nobody is perfect...

        Oto, neem van mij aan voor de meerderheid van de leden je aanwezigheid een verrijking is. (en ik vind het sterk dat je hier terugkomt terwijl er zoveel mensen prijsgedwongen in Duitsland gaan. Dat bewijst toch wel je intrinsieke interesse.)

        Deze camera is gewoon de max (let ook op de externe flash!).

        De meeste mensen denken dat Canon vorige week een bom heeft gelost (klopt ook wel), maar dan heeft Panasonic vandaag een atoombom gelost !!

        (voorbeeldfoto's op http://panasonic.jp/dc/gallery/fz10.html Bekijk die 6e foto eens: dat portrait en sidder...)
        ikzelf Casio QV-3500EX - mijn broer DMC-FZ2 (http://home.tiscali.be/krisentom/fz2/index.html)

        Comment


        • #5
          Hallo,

          Als we hier geen grens trekken, dan staat dit forum de kortste keren vol met "commerciële vervuiling". Dat die grens soms "eng" is en dat het soms moeilijk is het onderscheid te maken, akkoord, maar ze wordt nu eenmaal getrokken ...

          BD-crew

          Comment


          • #6
            akkoord, maar hoe kan je otto zijn post als commercieel beschouwen als hij die bewuste camera zelfs niet verkoopt??
            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

            Comment


            • #7
              @ lapino : Is een link naar een webshop gepost door iemand die daar zelf commerciële belangen mee heeft dan niet voldoende ?
              Mark (300D)

              Comment


              • #8
                Hallo lapino,

                Als je als "handelaar" zelf een link naar je eigen site post, dan is dat naar onze mening niet enkel "informatief" bedoeld ...

                BD-crew

                Originally posted by lapino
                akkoord, maar hoe kan je otto zijn post als commercieel beschouwen als hij die bewuste camera zelfs niet verkoopt??

                Comment


                • #9
                  Toen Otto pas op het forum kwam heb ik hem redelijk hard aangepakt omdat hij toen de mailfunctie in het profiel van de leden gebruikte om promotie te maken voor zijn webwinkel.

                  Zoals ik Otto nu observeer heb ik er geen problemen mee, het is zelf geëvolueerd dat ik hem graag heb op het forum. Uiteindelijk willen we allen goed geïnformeerd zijn, de beste prijs met de beste service .. dus communicatie die niet te opdringerig is is voor mij geen probleem .. ook niet als hij een link naar zijn webwinkel zet voor wie meer dan zuiver informatieve interesse heeft

                  op andere fora die ik ken, moet iemand die een commercieel getinte posting zet wel sponsor van het forum zijn .. maar dat is een questie die niet ik, maar de VZW moet beöordelen

                  Comment


                  • #10
                    Daar kan ik mee leven.
                    Staat dit in de forum-regels?
                    ikzelf Casio QV-3500EX - mijn broer DMC-FZ2 (http://home.tiscali.be/krisentom/fz2/index.html)

                    Comment


                    • #11
                      Zoals bd crew al aangeeft, waar moet een mens de lijn trekken, Otto is idd weinig kwalijk te nemen, maar als er gelinkt wordt naar je eigen site (zelfs al verkoop je het bewuste toestel niet) waar je fotomateriaal verkoopt is dit toch enigsins een vorm van reclame.
                      Zo is het ook gemakkelijker om andere "comerciele" posts te sluiten zonder de discussie van waarom die wel en ik niet en dergelijke.
                      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by lapino
                        akkoord, maar hoe kan je otto zijn post als commercieel beschouwen als hij die bewuste camera zelfs niet verkoopt??
                        Wel vermits ik 1 van de personen ben die (zoals ik in die thread zei) er eigenlijk niet echt een probleem mee hebben maar toch willen waarschuwen dat men zich hier op en over de grens begeeft van iets wat een neutraal forum zou moeten zijn. Zal ik dat hier toch effe verduidelijken.

                        Dus lapino jij ziet niks commercieel in het aanbieden van info maar dan moet je wel op zijn site gaan kijken? Als dat niet commercieel is dan begrijp ik niet waarom bedrijven zoveel betalen voor een banner die commercieel gezien zelfs minder goed werkt dan wat otto hier doet.

                        Dit is pure commercie en otto heeft dat als goede verkoper heel goed begrepen. En ik kan hem geen ongelijk geven maar dan moeten anderen die gelegenheid ook krijgen en dan heb je binnenkort hier een verzadiging van commerciele info waardevol of niet die ons allemaal de strot gaat uitkomen.

                        ***edit : ik heb precies veel tijd nodig gehad om dithier neer te pennen

                        Comment


                        • #13
                          nou, dan heb ik de link naar mijn eigen website ook maar weggehaald. Ik fok af en toe een nestje Devon Rex kittens, en die verkoop ik. Dan zou mijn catterywebsite ook niet mogen..... Of mag dat wel in je profiel??

                          Comment


                          • #14
                            [quoteop andere fora die ik ken, moet iemand die een commercieel getinte posting zet wel sponsor van het forum zijn .. maar dat is een questie die niet ik, maar de VZW moet beöordelen
                            [/quote]
                            Ja, leuk, Otto als hoofdsponsor

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Otto Knap
                              PANASONIC - MENÜ


                              Törtchen von Sellerie, Trüffel und Entenstopfleber
                              mit lackierter Taubenbrust

                              * * *

                              Sautierte Langostinos
                              mit Ananas-Paprikachutney und Ingwerbisque

                              * * *

                              Geräucherte Roulade von Bachsaibling und Jakobsmuscheln
                              mit Topinambur

                              * * *

                              Medaillon vom Rehrücken auf Spitzkohl
                              mit kaltgerührten Preiselbeeren

                              * * *

                              Rohmilchkäsevon unserem Affineur René Tourette
                              mit hausgemachten Spezialitäten

                              * * *

                              Kleine Variation von Valrhona-Schokolade "Pur Caraïbe"
                              mit Birnen-Honigcoulis
                              Dankjewel voor de culinaire hints.
                              Ik weet al wat ik vanavond ga klaarmaken.
                              Pieter
                              --
                              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                              Comment

                              Working...
                              X