Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

upgrade toestel of andere lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• upgrade toestel of andere lens

Zijn er ervaringsdeskundigen die mij kunnen helpen met de volgende vraag:

Momenteel bezit ik een Nikon D70s bij welke de foto's op hogere ISO zwaar te wensen over laten.
    Ben ik nu best met de aanschaf van een goede lichtsterke lens of ben ik beter met een toestel zoals D300?

Alle hints, tips, etc ... zijn welkom

Bedankt

Re: upgrade toestel of andere lens

Oorspronkelijk geplaatst door Boke78 Bekijk bericht
    Zijn er ervaringsdeskundigen die mij kunnen helpen met de volgende vraag:

Momenteel bezit ik een Nikon D70s bij welke de foto's op hogere ISO zwaar te wensen over laten.
    Ben ik nu best met de aanschaf van een goede lichtsterke lens of ben ik beter met een toestel zoals D300?

Alle hints, tips, etc ... zijn welkom

Bedankt
    Moeilijke vraag want je zegt niets over de lens(zen) die je nu reeds hebt.
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
      Moeilijke vraag want je zegt niets over de lens(zen) die je nu reeds hebt.
      Correcte bemerking, maar ik beschik nu momenteel enkel over de 18-70 kitlens, een 50mm 1.8 en een gouwe ouwe nikonlens van de tijd dat AF nog niet bestond...
      Maak me vooral de bedenking omdat mijn D70 ondertussen toch ook bijna 3 jaar oud is en voor de prijs van een goede lens koop je een D300...

Comment

de lenzen maken de camera... Ik zou als ik u was eerst beter glas kopen en daarna pas een nieuwe body... Ik heb momenteel een Canon EOS 400D... Ook niet veel speciaals dus maar ik ga eerst mijn lenzen-arsenaal op punt stellen vooraleer ik naar een nieuwe body overschakel. Ben daar nu volop mee bezig.
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Ruis in een foto ligt meer aan de body dan aan de lens, anderzijds haal je door een lichtsterker objectief ook de ISO naar omlaag waardoor je ook minder ruis krijgt. Die 18-70mm is nog zo slecht niet, maar er zijn altijd betere natuurlijk.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Ik heb beide bodies, en ik kan je verzekeren dat de D300 met de 18-70 er op met bv 800 iso ongelooflijk beter presteert dan die goeie ouwe D70.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boke78 Bekijk bericht
              Correcte bemerking, maar ik beschik nu momenteel enkel over de 18-70 kitlens, een 50mm 1.8 en een gouwe ouwe nikonlens van de tijd dat AF nog niet bestond...
              Maak me vooral de bedenking omdat mijn D70 ondertussen toch ook bijna 3 jaar oud is en voor de prijs van een goede lens koop je een D300...
              Met de D300 zal je zeker 2 stops hoger kunnen gaan in de ISO's maar met een snelle lens ga je ook 1 tot 1,5 stops verder kunnen gaan doch je hebt met de 50mm ook reeds een snelle.

Een interessante lens is de Tamron 17-50/2.8 die goed presteerd en niet duur is.
              Er wordt dikwijls gezegd dat de lens belangrijker is dan de body, wat in veel gevallen ook zo is maar het technologisch verschil tussen de D70 en de D300 is ook niet te onderschatten. Op Dpreview kan je de 2 eens naast elkaar zetten om reeds een aantal verschillen te zien(4jaar in technologie is enorm).
              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                Ik heb beide bodies, en ik kan je verzekeren dat de D300 met de 18-70 er op met bv 800 iso ongelooflijk beter presteert dan die goeie ouwe D70.
                Tja, en glas kan je achteraf natuurlijk ook bijkopen...
                als je op 800 ISO scherpe foto's kan trekken (ipv ISO 200) dan win je toch snel 3 stops als ik mij niet vergis, wat het verschil maakt van 1/30 naar 1/250 ...
                Of vergis ik mij daar weer in...

Ben alleszins al blij van het te horen van een eigenaar van beide toestellen...

Comment

En is er geen middenweg met een D90 en een goed lens? Of maak ik het nu weer te moeilijk?
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                    En is er geen middenweg met een D90 en een goed lens? Of maak ik het nu weer te moeilijk?
                    da's volgens mij lang nog geen slecht idee
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht

in de marketing van Nikon kwam na de D70 de D50 (wat lager) én de D 80 (zelfde niveau), en dus nu de D90 die de D80 venvangt; de D300 ligt in de dynastische lijn van de D100 - D200. De D300 tov de D90 is niet alleen fysiek steviger en zwaarder, hij heeft ook de professionale zoeker, scherpstelling en belichting van de D3. Als je 't je kan veroorloven is een D300 een fantastische camera, maar een D90 is zeker geen acteruitgang tegenover je D70, integendeel. En by the way, ik voorspel een stroom van afgedankte D80 s de komende maanden tegen zéér intressante prijzen van mensen die hun D80 inruilen voor een D90, zoals er een aantal tweedehands D300s zijn van mensen die een D700 of een D3 hebben gekocht: er zijn affaires te doen...
                      erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Ik heb ook een D70s gehad en ben nu ongeveer 2 maanden de (zéér blije) eigenaar van een D300.
                        Het verschil is immens, en met die 50mm ga je met een D300 een hele sterke combinatie krijgen.
                        Een solden D80 (of tweedehands) is niet zo'n goed idee want die hebben ook niet de beste ruisprestaties.
                        D800 en een goed glasservies

Comment

Ik denk dat je je ook moet afvragen of je nog steeds kan fotograferen wat je wil fotograferen als je een D300 koopt (dat zal dus wel), en of je meer uit je fotografie kan halen met een goeie of extra lens en toch dezelfde body. Geduld kan soms een schone zaak zijn.

Net als hswolfs heb ik ook een gewoon instapmodelletje, maar heb ondertussen wel mijn lenzenarsenaar professioneel gemaakt. Bijna helemaal. Bijkomend voordeel: megabrede hoek op mijn analoge EOS en een puike telelens ook. Qua beeldkwaliteit scheelt het 200%, ook minder ruis. Allicht omdat Sigma een beetje veel liegt over de lichtsterkte van de consumerlenzen en ik dus veel in hoge ISO moest gaan. Nu zijn mijn lenzen nauwelijks lichtsterker, en toch haal ik hogere sluitertijden. Volgende stap is een fullframe body, waardoor mijn gewone breedhoek dan ultrabreed is, mijn 50mm een echte 50mm wordt en mijn 70-200 een bredere inzetbaarheid krijgt. Want ik doe mijn APS-C niet weg. Nu wissel ik gigantisch veel van lens op veel gelegenheden, en dan... breed op FF, tele op APS-C. En dan nog een 400 IS erbij...

En zo blijven we plannen. 't Zijn vaak luxeproblemen, maar ook die hele planning maakt deel uit van de hobby, en ik ben er ook graag mee bezig. Naar iets verlangen is vaak even leuk als het uiteindelijk kunnen kopen.
                          ______
                          www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                            ...Naar iets verlangen is vaak even leuk als het uiteindelijk kunnen kopen...
                            = the tao of photography...
                            erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Working...
                            X