Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ruis

    Citaat geplaatst door Sultana : Niet te geloven wat hier weer allemaal te lezen valt. Geen wonder dat hier bijna geen kat meer komt.
    Citaat geplaatst door demeyereg : Ik steek er alvast ook reeds lang geen moeite meer in ......................

    In de begin periode van het digitale tijdperk hebben enkelen de digitale ruis als kunstvorm gebruikt wat nooit het verhoopte succes leverde.
    Met analoge film noemde dit Korrel en leende zich door het onvoorspelbare (grote/kleine korrel - veel of licht opvallend) voor het kunstig verwerken. Hierin speelde het ontwikkelen als de papierkeuze eveneens een rol. Dit alles valt nu (voorlopig) weg, hoewel Fujifilm werkt aan dit korreleffect uit het verleden, .. of het hun lukt is de vraag.
    Nog even meegeven,.. de Fujifilm X-T3 die in september wordt voorgesteld heeft o.a. GEEN IBIS.
    Ook dit was mijn laatste moeite,.. Succes.

    Comment


    • #17
      Re: Ruis

      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Niet te geloven wat hier weer allemaal te lezen valt. Geen wonder dat hier bijna geen kat meer komt.
      Stop er ook mee met te reageren/helpen.
      De helft van de tijd komt er geen reactie op... en stoor me ook mateloos aan de " geweldige" topics zoals "het weer weer", " welke muziek beluister je nu " " 3 word story",...
      steek die energie eens in fotograferen ! ?
      Moet toegeven, kan je niet terugvinden op de andere foto- fora !

      Maar er zijn ergere dingen in het leven
      Luc
      Groetjes

      Lukathi

      Comment


      • #18
        Re: Ruis

        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        Niet te geloven wat hier weer allemaal te lezen valt. Geen wonder dat hier bijna geen kat meer komt.
        Inderdaad Vincent, en reken er maar op dat het alsmaar slechter zal worden

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #19
          Re: Ruis

          Ik zou zelf nooit 2000 Euro aan een DX body geven. Het blijft inderdaad een crop. Zo'n D500 is goed als het snel moet gaan, veel actie en wanneer je goed kan nabewerken.
          Daarom heb ik ook een D7200 gekocht indertijd als eerste serieuze camera. Als enige uit het hogere DX gamma 24MP, zoeksysteem met 51 punten en toen net onder de 1000 Euro nieuw.

          Nu heb ik ook een D800 erbij. Zelfde zoeksysteem met 51 punten, maar een FF sensor van 36MP. Het is niet de snelste qua foto's per seconde, maar voor tweedehands 1000 Euro heb je al een goed exemplaar. En die foto kwaliteit, da's toch echt wel van een andere categorie hoor...

          Welke lenzen gebruikte je trouwens op die D500?

          Comment


          • #20
            Re: Ruis

            Op mijn D 500 gebruik ik standaard de 17-55 2.8 van Nikon. En af en toe primes al naargelang het onderwerp. Maar zoals ik al zei: bij goeie lichtomstandigheden en (inderdaad) juiste belichting valt er niets op aan te merken. Snel, accurate AF, verder geen 'klachten'. Misschien toch wel teveel betrouwd op de nabewerking om foutjes in de belichting te compenseren.

            Comment


            • #21
              Re: Ruis

              Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
              Op mijn D 500 gebruik ik standaard de 17-55 2.8 van Nikon.
              De Nikon 17-55 op D500 en D7*** is niet de beste keuze meer, Nikon 16-80 AF-S E objectief is stukken beter,
              en de absolute apc top is de Sigma 18-35 f1.8 een betere zoom is er niet in dat bereik, zelfs een FF D3 en D800 moeten
              hier "passen" als het op kwaliteit aan komt, zelfde verhaal de Sigma crop 50-100 f1.8, zelfs een prime van zeiss moet het hier tegen opgeven.

              Comment


              • #22
                Re: Ruis

                Hey, bedankt voor de tip....wanneer verjaar ik ook weer ???? Vorig jaar nochtans gezworen dat ik niet meer zou verjaren....nu misschien toch weer !!!

                Comment


                • #23
                  Re: Ruis

                  Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                  Hey, bedankt voor de tip....wanneer verjaar ik ook weer ???? Vorig jaar nochtans gezworen dat ik niet meer zou verjaren....nu misschien toch weer !!!
                  Test Nikon D500 met Sigma 50-100 f1.8 ART objectief op 3200 iso.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Ruis

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
                    Stop er ook mee met te reageren/helpen.
                    steek die energie eens in fotograferen ! ?
                    Moet toegeven, kan je niet terugvinden op de andere foto- fora !

                    Maar er zijn ergere dingen in het leven
                    Luc
                    Dan heb je duidelijk niet goed gezocht Lukathi de foto's van Sultana staan onder zijn eigen naam...
                    Last edited by Guest42; 22 juni 2018, 19:55.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Ruis

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Test Nikon D500 met Sigma 50-100 f1.8 ART objectief op 3200 iso.
                      https://explorecams.com/photo/174991...-f1-8-dc-hsm-a
                      Ik vind de foto's qua compositie wel mooi maar qua nabewerking echt niet mijn ding. Alles lijkt gewoon egaal gemaakt met Lightroom. De gezichten zijn gekleurde vlakken. En sommige dingen als dat bos wil je echt niet vergroten hoor. Of die vogelkop. Nee dit werk overtuigt mij niet van de kwaliteit van die combi.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Ruis

                        Oorspronkelijk geplaatst door Valvert Bekijk bericht
                        Ik vind de foto's qua compositie wel mooi maar qua nabewerking echt niet mijn ding. Alles lijkt gewoon egaal gemaakt met Lightroom. De gezichten zijn gekleurde vlakken. En sommige dingen als dat bos wil je echt niet vergroten hoor. Of die vogelkop. Nee dit werk overtuigt mij niet van de kwaliteit van die combi.
                        Euuh, bos vogelkop...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Ruis

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Euuh, bos vogelkop...


                          Comment


                          • #28
                            Re: Ruis

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Dan heb je duidelijk niet goed gezocht Lukathi de foto's van Sultana staan onder zijn eigen naam...
                            Heb geen kritiek op Sultana ! Je hebt mijn reply maar deels overgenomen !!?
                            Luc
                            Groetjes

                            Lukathi

                            Comment


                            • #29
                              Re: Ruis

                              Wat ik nu bedoel is het volgende: de foto met de vogelkop (meeuw ?): het hoofdonderwerp is dus correct belicht en scherp, de achtergrond is donker en onscherp en vertoont veel ruis. Het is geen mooie onscherpte daardoor. En het is precies dat wat mij dikwijls stoort. Ik heb ook de andere foto's bekeken, bv. de libel: hier is de achtergrond ook onscherp, maar even licht als het hoofdonderwerp, en hier valt de ruis niet of minder op, ondanks de hoge iso-instelling.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Ruis

                                Ik vind die vogel zelf ook niet mooi. De fotograaf heeft dat beest zo hard moeten bewerken dat hij wel geschilderd lijkt.
                                Rond zijn kop bovenaan is er gewoon geveegd...

                                Kerel heeft een neus voor mooie onderwerpen en composities, dat wel.
                                Last edited by Valvert; 22 juni 2018, 23:33.

                                Comment

                                Working...
                                X