Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reflexcamera voor architectuur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • reflexcamera voor architectuur

    ik ben op zoek naar een goede reflexcamera voor architectuurfotografie
    zelf ben ik architectuurstudent

    belangrijkste voorwaarde: mooie beelden bij weinig licht en hoge ISO (bruikbaar voor 100% crop)

    het budget is niet zo belangrijk, het gaat me er eerder om of een full frame noodzakelijk is, of een canon 1000d vostaat
    maw ik wil geen 1000d kopen en na 5000 foto's vaststellen dat ik toch maar beter voor een ff was gegaan…

    onderwerpen:
    - zowel foto's buiten (alle weersomstandigheden) als binnen (interieur, vaak hoge ISO nodig)
    - foto's van maquettes (dof, weinig licht, …)

    ik ben geen beginner, maar heb reeds met verschillende bridges gewerkt (en een aantal keer een reflex vastgehad), dus een (semi-) pro is zeker geen probleem

    om een nikon-canondiscussie te voorkomen, zal ik alvast vermelden dat ik een canon boven een nikon verkies…
    Canon 5D MkII — TS-E 24mm f/3.5mmL II — EF 50mm f/1.8 II — EF 70-200mm f/2.8 L II IS USM — iMac 24" — iPad
    Baaah! | Digital Echo Photography

  • #2
    Re: reflexcamera voor architectuur

    Oorspronkelijk geplaatst door galloschramme Bekijk bericht
    ik ben op zoek naar een goede reflexcamera voor architectuurfotografie
    zelf ben ik architectuurstudent

    belangrijkste voorwaarde: mooie beelden bij weinig licht en hoge ISO (bruikbaar voor 100% crop)

    het budget is niet zo belangrijk, het gaat me er eerder om of een full frame noodzakelijk is, of een canon 1000d vostaat
    maw ik wil geen 1000d kopen en na 5000 foto's vaststellen dat ik toch maar beter voor een ff was gegaan…

    onderwerpen:
    - zowel foto's buiten (alle weersomstandigheden) als binnen (interieur, vaak hoge ISO nodig)
    - foto's van maquettes (dof, weinig licht, …)