Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overweeg aankoop DSLR, 300D of 350D.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overweeg aankoop DSLR, 300D of 350D.

    Hallo,
    ik ben van plan om me toch ook een DSLR te kopen en ik twijfel tussen de 300D en de 350D. Ik weet de 300D is een ouder model maar deze kan ik nu nieuw kopen bij de Media Markt voor 550 euro met kitlens.
    De 350D met kitlens staat voor 800 euro bij Topfoto, dus dat is een verschil van 250 euro, dus als ik de 300D koop dan kan ik daar nog wat bijdoen voor bijv. een 18-200 van Canon ,Sigma of Tamron.
    Is de 350D nu zoveel meer dan de 300D behalve 2 megapixels of is hij dat verschil wel waard op andere nieuwe snufjes.

    groeten, Jan.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

  • #2
    Re: Overweeg aankoop DSLR, 300D of 350D.

    Waarvoor zou je hem gaan gebruiken ?

    Voor sport/actie fotografie zou ik zeker de 350D nemen.

    Comment


    • #3
      Re: Overweeg aankoop DSLR, 300D of 350D.

      Een 350D is vooral een pak sneller bij het opstarten, en het wegschrijven van de foto's. Die twee megapixels extra maken niet zo'n groot verschil.
      Verder heeft de 350D veel meer keuzemogelijkheden wat de AF betreft. Een 300D heeft bijvoorbeeld alleen Servo-AF in de sport voorkeuze, bij een 350D kan je die kiezen in de P/TV/AV/M mode, waardoor je in veel meer situaties de juiste keuze kan maken.

      Ik heb zelf de 300D ingeruild voor een 20D omdat de 300D te traag was, en ook omdat ik meer mogelijkheden van de AF nodig had (voor sportfoto's).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Overweeg aankoop DSLR, 300D of 350D.

        en nog héééél wat met de "Zoeken"-functie.... <HIER>
        -=- Light is the key...

        Comment


        • #5
          Re: Overweeg aankoop DSLR, 300D of 350D.

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
          Een 350D is vooral een pak sneller bij het opstarten, en het wegschrijven van de foto's. Die twee megapixels extra maken niet zo'n groot verschil.
          Verder heeft de 350D veel meer keuzemogelijkheden wat de AF betreft. Een 300D heeft bijvoorbeeld alleen Servo-AF in de sport voorkeuze, bij een 350D kan je die kiezen in de P/TV/AV/M mode, waardoor je in veel meer situaties de juiste keuze kan maken.

          Ik heb zelf de 300D ingeruild voor een 20D omdat de 300D te traag was, en ook omdat ik meer mogelijkheden van de AF nodig had (voor sportfoto's).
          nou dan heb ik zeker een ander 300D boekje hoor, je hebt voor sport nl,een instelling om snel achtereen meerdere opnamen te schieten.
          en speciaal voor nachtopnamen/portet/landschap/close-up, kan je de camera appart instellen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Overweeg aankoop DSLR, 300D of 350D.

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk
            nou dan heb ik zeker een ander 300D boekje hoor, je hebt voor sport nl,een instelling om snel achtereen meerdere opnamen te schieten.
            en speciaal voor nachtopnamen/portet/landschap/close-up, kan je de camera appart instellen.
            grt,bouk.
            De Servo-AF (daarbij wordt er continu scherpgesteld op een bewegend onderwerp) van een 300D werkt alleen in de Sport-voorkeuze, en dan kan je niets anders instellen. Zelfs de iso-waarde ligt dan vast (iso400), en je camera zal dan proberen om een zo kort mogelijke sluitertijd te halen.
            Je kan dan zelfs geen AF-punt selecteren.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Overweeg aankoop DSLR, 300D of 350D.

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk
              nou dan heb ik zeker een ander 300D boekje hoor, je hebt voor sport nl,een instelling om snel achtereen meerdere opnamen te schieten.
              en speciaal voor nachtopnamen/portet/landschap/close-up, kan je de camera appart instellen.
              grt,bouk.
              je hebt wel het juiste boekje... maar er zijn véél verschillen... (snelheid oa!!)
              -=- Light is the key...

              Comment


              • #8
                Re: Overweeg aankoop DSLR, 300D of 350D.

                het is te zien waarvoor je hem nodig hebt hé.
                Ik zal de mijne vooral gebruiken voor natuurfotografie, macro ed.

                maar wat die extra functies betreft, er is nog altijd de hack.
                Ik weet dat velen hier niet gek op zijn maar het is toch wel heel handig imho.

                Koen
                You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                www.koendd.be

                FZ50

                Comment


                • #9
                  Re: Overweeg aankoop DSLR, 300D of 350D.

                  Zoals reeds vermeld, de 350D is een flink stuk sneller en heeft wat extra mogelijkheden. Die snelheid is zeer zeker welkom. Die extra instelmogelijkheden: als je ze mist installeer je gewoon de firmware hack, werkt als een tierelier.

                  De 300D heeft echter één groot voordeel tov de 350D, pak hem maar eens vast. De 350D is naar MIJN mening serieus te klein. Ik kan hem niet lekker vasthouden en dan kan ik er ook niet lekker mee werken. Dit is echter persoonlijk.

                  Even off-topic: Waarom Canon? Er is inmiddels ook een Minolta 5D bijvoorbeeld. Die houd goed vast, heeft vrijwel alles wat de 350D heeft PLUS de AS-functie. Voor het prijsverschil hoef je het niet te laten, dat is er namelijk bijna niet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Overweeg aankoop DSLR, 300D of 350D.

                    de 300d kost bij mediamarkt €444,-. misschien helpt dit je bij je beslissing?
                    Canon EOS 350D | EF-S 18-55 II | EF 50 1.8 II | Canon Powershot G3 | Speedlite 420EX | Velbon CX-640 | Elinchrom Minilite Kit II
                    (Portretwebsite)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Overweeg aankoop DSLR, 300D of 350D.

                      Waarom kijk je alleen naar Canon ?
                      Of heb je al gekeken naar de camera's van Pentax, Nikon, Olympus en Konica Minolta in dit prijs segment en is Canon jouw keuze?
                      Onze T2b. D70, Tamron 17-50, Tokina 50-135

                      Comment


                      • #12
                        Re: Overweeg aankoop DSLR, 300D of 350D.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Stefan16384
                        Zoals reeds vermeld, de 350D is een flink stuk sneller en heeft wat extra mogelijkheden. Die snelheid is zeer zeker welkom. Die extra instelmogelijkheden: als je ze mist installeer je gewoon de firmware hack, werkt als een tierelier.

                        De 300D heeft echter één groot voordeel tov de 350D, pak hem maar eens vast. De 350D is naar MIJN mening serieus te klein. Ik kan hem niet lekker vasthouden en dan kan ik er ook niet lekker mee werken. Dit is echter persoonlijk.

                        Even off-topic: Waarom Canon? Er is inmiddels ook een Minolta 5D bijvoorbeeld. Die houd goed vast, heeft vrijwel alles wat de 350D heeft PLUS de AS-functie. Voor het prijsverschil hoef je het niet te laten, dat is er namelijk bijna niet.
                        Net daarom heb ik ook geen Canon 350D gekocht, hij ligt gewoon niet lekker in de hand ik had steeds schrik dat dat ding uit mijn handen zou glippen.

                        Groetjes
                        Spogy
                        Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Overweeg aankoop DSLR, 300D of 350D.

                          Mensen, alvast bedankt voor de tips en reacties.
                          Heb een aanbod van een mede-BD-er gekregen om eens wat te gaan testen en wil dat ook zeker gaan doen. Ik heb de camera wel al eens in de handen gehad (maar toen zat hij aan een kettingkje) en is inderdaad wat klein vandaar dat ik blij ben met het testaanbod van een collega op dit forum.
                          Maar tof dat er zoveel reacties zijn en ik ga eens "puzzelen", en natuurlijk "onderhandelen" met mijn wederhelft.
                          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Overweeg aankoop DSLR, 300D of 350D.

                            Even een volledig ander alternatief voorstellen? De Olympus E-500.
                            Lees de review eens na op dpreview, zijn prijs is echt wel uitzonderlijk

                            sugar
                            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                            http://supermasj.zenfolio.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Overweeg aankoop DSLR, 300D of 350D.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                              De Servo-AF (daarbij wordt er continu scherpgesteld op een bewegend onderwerp) van een 300D werkt alleen in de Sport-voorkeuze, en dan kan je niets anders instellen. Zelfs de iso-waarde ligt dan vast (iso400), en je camera zal dan proberen om een zo kort mogelijke sluitertijd te halen.
                              Je kan dan zelfs geen AF-punt selecteren.
                              Dan heb ik toch 2 jaar een zeer aparte 300D in handen gehad.
                              Af-servo werkt namelijk NIET alleen in de sport stand.
                              Als je de 300D in de P stand zet en je focussed op een onderwerp wat beweegd, schakeld hij automatisch over op SERVO-AF..

                              Je kunt je 300D even helpen door na het focussen even de camera te bewegen. Ik heb zo echt duizenden foto's gemaakt op het circuit van voorbij razende auto's... Heeft altijd goed gewerkt voor mij.
                              Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

                              Comment

                              Working...
                              X