Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

    Hallo,
    Momenteel met een A300 bezig. Ik overweeg er een A550 bij te kopen, maar nu hoorde ik ergens vallen dat ze snel met een opvolger van A700 zouden kunnen komen. Heeft iemand daar iets over gehoord?
    Kent iemand een goed(koper) alternatief voor de dure 70-200mm 2.8 van Sony? Ik zie bijvoorbeeld een Sigma 70-200 voor 1200USD? Of de 50-150 voor 1150USD?

  • #2
    Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

    Een a7x0 wordt zowat elk moment verwacht, maar een concrete datum is niet bekend.
    Sony heeft zijn laatste dslr telkens compleet onverwacht uitgebracht (a450, a230-330-380, a850) in tegenstelling tot de a900 en a700 waarvan e.e.a. al maanden vooraf uitgelekt was.

    Sigma en Tamron 70-200's zijn voor zo'n €600 te koop als ik me niet vergis.
    Maar hou er wel rekening mee dat er een redelijk verschil is met de Sony G :
    Sigma: heeft HSM: stille en snelle AF
    Tamron: heeft betere beeldkwaliteit
    Sony heeft beide plus de beste bouwkwaliteit.

    En in plaats van een Sigma 150-500 of 50-500 zou ik meteen gaan voor de supergoeie Sony 70-400G: zoveel verschil in prijs zit er vandaag niet meer op en de prestaties en bouw van de Sony G zijn echt wel serieus verschillend.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      En in plaats van een Sigma 150-500 of 50-500 ...
      Sigma 50-150 . Die lens heb ik zelf (op een Alpha 550) en daar ben ik heel tevreden over. Ik gebruik ze voornamelijk voor concerten.
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

        Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
        Sigma 50-150 . Die lens heb ik zelf (op een Alpha 550) en daar ben ik heel tevreden over. Ik gebruik ze voornamelijk voor concerten.
        Da's inderdaad ook een goeie optie (wel eerder als alternatief voor de 70-200's, niet ?).
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
          Da's inderdaad ook een goeie optie (wel eerder als alternatief voor de 70-200's, niet ?).
          Inderdaad, maar dat vraagt de TS toch ook?
          about.me/stijnv

          Comment


          • #6
            Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

            Wat de opvolger van de A700 betreft...er zijn geruchten gaande dat ze misschien toch eens op de proppen zullen komen met de A7xx op PMA...('t is een SR4 dus iets waarschijnlijker volgens hun ).



            Laten we hopen dat het waar is...want als hij maar in het najaar komt is het drie jaar geleden dat hij voor het eerst te koop was.
            Last edited by JorisVdB; 20 februari 2010, 11:05.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

              *kuch*



              G
              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

              Comment


              • #8
                Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

                Dit is iets om naar uit te kijken vanavond



                In addition to the current DSLR-A230, A330, A380, A500, A550, A850 and A900 digital SLR cameras, the following concept camera bodies and interchangeable lenses will be exhibited. Current interchange lenses, including Carl Zeiss® and G lens products will also be on display.

                "Concept model of an ultra-compact interchangeable lens digital camera system that packs the quality of a DSLR camera in an extraordinarily small body, along with interchangeable lenses
                Mid-range concept camera for advanced users (a successor to the α700) as well as concept mainstream models
                Prototype of a Super Telephoto Lens (500mm F4 G) with class-leading optical performance
                Prototype of a Distagon T 24mm F2 ZA SSM, new Carl Zeiss wide angle lens for superior shots of landscapes and sweeping vistas "

                Comment


                • #9
                  Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

                  Eindelijk....ik ben benieuwd. Ik gok op een A750...zolang het geen gedoe wordt met een elektronische zoeker...(EVIL of hoe heet dat ? Of heb ik het verkeerd op ?)

                  Misschien dezelfde tactiek als de A4xx/A5xx serie: high-end model, midrange met iets minder features, en iets daartussen...Het zou me logisch lijken maar het wel véél verwarrender maken dan de line-up van de concurrentie (heb gehoord dat het bij Minolta ook zoiets was...te veel modellen).
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

                    Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    Eindelijk....ik ben benieuwd. Ik gok op een A750...zolang het geen gedoe wordt met een elektronische zoeker...(EVIL of hoe heet dat ? Of heb ik het verkeerd op ?)

                    Misschien dezelfde tactiek als de A4xx/A5xx serie: high-end model, midrange met iets minder features, en iets daartussen...Het zou me logisch lijken maar het wel véél verwarrender maken dan de line-up van de concurrentie (heb gehoord dat het bij Minolta ook zoiets was...te veel modellen).
                    Tja...Ik begrijp wel ergens dat het "verwarrend" wordt voor de mensen die het niet volgen...maar ik vind de verschillende modellen wel de nodige verschillen hebben...

                    Zo wil niet iedereen live view met (bij sony toch) bijhorend kantelbaar scherm, zo wil niet iedereen per se meer megapixels, etc...Dus ik vind de varianten goed gekozen eigenlijk

                    Ik hoop dat we bij de 7 reeks ook verschillende modellen zien, bv met en zonder video(?)/live view!

                    Ze spreken trouwens over een concurrent voor de "micro" modellen van olympus, panasonic en samsung...dus ik denk niet dat de 7 reeks elektronische viewfinder meekrijgt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                      Dit is iets om naar uit te kijken vanavond
                      Omgerekend naar onze tijd begint de persconferentie om 18u.
                      about.me/stijnv

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

                        En als ik het allemaal goed volg is het keyword "concept".
                        Er is nog geen opvolger klaar voor de A700 maar is nog in ontwikkeling begrijp ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                          Ik hoop dat we bij de 7 reeks ook verschillende modellen zien, bv met en zonder video(?)/live view!
                          Dat maakt de zaak alleen maar duurder, goedkoopst is: 'one size fits all' en gewoon funkties niet gebruiken en er zullen er wel meer zijn die je niet gebruikt en daar klaagt niemand over.(time-laps, in camera fotobewerking, incamera hdr).
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Dat maakt de zaak alleen maar duurder
                            Wanneer dat ervoor zorgt dat er een groter totaalvolume verkocht wordt van een body (al dan niet met liveview of kantelbare lcd of video), dan maakt dat de zaak zeker goedkoper. Waarom denk je anders dat autoproducenten op eenzelfde platform toch verschillende versies aanbieden ?
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

                              Er wordt maart/april een a700 opvolger verwacht, maar waarschijnlijk eerst nog een model in de a600 reeks. Mogelijk zijn dit de 2 prototypes welke momenteel op PMA tentoon gesteld worden. De a6xx was verwacht aangekondigd te worden op PMA, maar dan zonder video. Sony heeft waarschijnlijk onder druk vd markt voor gekozen dit toestel dan toch met HD video en AVCHD coding (formaat ontwikkeld voor blu-ray) uit te rusten waardoor lancering vertraagd wordt.

                              Comment

                              Working...
                              X