Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

    Volgens de press release zou het gaan om een 'mainstream DSLR' (hoe we dat moeten interpreteren ? A230 wordt niet meer gemaakt, misschien...?) en duidelijk een A700-vervanger. Ik hoop dat ze er snel mee komen...Hoe sneller hij uitkomt, hoe sneller de prijs kan beginnen zakken (à la Canon 7D)...ik had gehoopt op een release vandaag en minstens wat afbeeldingen van de achterkant enz (kwestie van te zien hoe het zit met mogelijke menu's, scherm, knopjes, enz).
    Last edited by JorisVdB; 21 februari 2010, 20:39.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #17
      Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

      welke sensor komt er in ?
      14mp ???
      ......??????
      Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

      Comment


      • #18
        Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

        Nog niet bekend maar ik zou logischerwijze een CMOS 'Exmor' verwachten. Qua specificaties is er nog niets echt officieels.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #19
          Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

          Ik kwam just iets tegen op een van mijn favoriete sites : http://www.engadget.com/2010/02/21/s...model-include/

          Staat iets in over de alpha 700 en wat nieuwigheden ...

          Comment


          • #20
            Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

            over de sensor is enkel geweten dat het een Exmor APS HD CMOS sensor is.
            ik weet niet of ik het goed begrijp maar ik versta dat de codec (AVCHD) op de sensor zelf aanwezig is, of beter gezegd dat de sensor in filmmode zoals een echte HD-filmsensor regaeert. DSLR videobeelden hebben tot nu toe het nadeel dat ze er vrij slecht uit zien bij opnames van bewegende onderwerpen of bij camera bewegingen. Waarschijnlijk heeft Sony daar een oplossing voor gevonden met deze sensor.

            Dezelfde codex wordt ook gebruikt in de pro camcorders zoals in de NXCAM series.
            Sony's latest professional-grade camcorder probably meets your needs and then some by quite a stretch, recording AVCHD up to 24Mbps and SD quality in MPEG-2 / 9Mbps. We're also looking at a 20x zoom lens, 3 x 1/3-inch Exmor CMOS sensor, and storage options including Memory Stick Pro Duo and an optional 128GB flash memory drive. Don't lie, you want this beast, even if it clearly falls in the "if you have to ask, you can't afford it" category. Look for more temptation sometime closer to its expected early 2010 launch.


            waarschijnlijk zal het een 14 a 16mp sensor zijn, hoger hoeft niet, densiteit grens van de meeste zoom lenzen licht op dit niveau, en verschil tussen bvb 14 en 18mp is verwaarloosbaar.

            Sony heeft ook beloofd dat AF zou werken in video mode, maar de tentoongestelde modelletjes laten uitschijnen dat er nog een optische zoeker aanwezig is, wat ik persoonlijk een afknapper vind. Maar ja wie zegt dat de finale A7xx er zo gaat uitzien.
            Men laat absoluut niet in de kaarten kijken, of het kan ook zijn dat men nog niet veel heeft.

            Comment


            • #21
              Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

              Ik ben voorlopig (vraag me niet waarom, van het wegdoen van de spiegel en zo'n elektronisch ding/pellicle of whatever it is called erin moet ik ook niet veel hebben) nog voor een optische zoeker.

              Hoe graag ik ook de superbe live view van Sony gebruik, voor airshows en met de 400mm erop zie ik mezelf niet meteen live view gebruiken .

              Ik meen ergens te hebben gezien dat Sony plant om de A7xx dit jaar of begin volgend jaar uit te brengen ? In maart is er ook een grote beurs in Japan, dus daar valt hij te vroeg voor...Photokina lijkt me logischer alhoewel het echt nog wel lang is. Nu, beter dat ze hun werk grondig doen, als ze dan toch video implementeren. Niet zo halfslachtig zoals met live view bij de meeste fabrikanten...
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #22
                Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Photokina lijkt me logischer alhoewel het echt nog wel lang is.
                Wat Puerte al aangaf, zou me ook helemaal niet verbazen: eerste een a6xx zonder video en andere "nice-to-haves" ("budget-a7xx" dus), en daarna pas een a7xx.
                Een beetje zoals a450 tov a550 (met dat verschil dat hier de compleetste het eerste kwam).
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #23
                  Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

                  Zo'n A450-500-550 lijkt me ook inderdaad niet onmogelijk...een A650, A750 en A770 misschien (vermits de A700 al gebruikt is,...of ze moeten zoals Canon met 'Mark xx' gaan doen).

                  Theoretisch gezien is het niet onmogelijk om op de CP+ (nog zo'n grote beurs) in Japan met iets tevoorschijn te komen. Enerzijds hebben ze ons nu al zo lang laten wachten...anderzijds zijn ze met de A700 toen in september ofzo op de markt gekomen en zou hij in november op de markt komen - volgens Wiki was hij echter vrijwel meteen te koop.
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

                    Ik heb momenteel een Sony A300 waarover ik in het algemeen behoorlijk tevreden ben.

                    Als ik verander wil ik:
                    - nauwkeuriger autofocus
                    - liefst SD kaartjes
                    - betere ruisprestaties
                    - geen behoefte aan extra megapixels!
                    - geen behoeft aan FF
                    - Liveview en een kantelbaar scherm zoals op mijn A300

                    Wat raden jullie me dan aan?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

                      Door de live view die je wil zoals op je A300 (en zoals op mijn A350) is de A450 uitgesloten. Dan is het de A500 of A550. De AF is dezelfde bij beide, ook allemaal SD-kaartjes tegenwoordig. Betere ruisprestaties heb je sowieso, of er een verschil is (wat te verwachten zou vallen met net geen twee megapixel verschil) tussen de A500 en A550 weet ik niet. Alleen voor het scherm al zou ik de A550 nemen want da's toch wel véél beter (de A500 en misschien ook de A450 hebben een 230k scherm, net zoals de A300/A350...
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Ik heb momenteel een Sony A300 waarover ik in het algemeen behoorlijk tevreden ben.

                        Als ik verander wil ik:
                        - nauwkeuriger autofocus
                        - liefst SD kaartjes
                        - betere ruisprestaties
                        - geen behoefte aan extra megapixels!
                        - geen behoeft aan FF
                        - Liveview en een kantelbaar scherm zoals op mijn A300

                        Wat raden jullie me dan aan?
                        Zoals Joris ook zegt, de A550 voldoet PERFECT aan je lijstje! (Bijna toch, wan de megapixels gaan wel omhoog)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

                          Om maar terug on-topic te gaan: het nieuwste gerucht is dat de A3xx in juni zou uitkomen en de A7xx rond de Photokina (SonyAlphaRumors.com).
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

                            weet iemand al iets meer over de opvolger van de a700?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

                              Hallo,
                              Ik ben er ook op aan het wachten. Volgens Sonyalpharumours zou hij (A77) begin 2011 komen. Het mag ook wat vroeger van mij.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Opvolger Sony Alpha 700 al gekend?

                                Jawel, zij het niet veel . Op 21 september (rond de Photokina) gaf Sony dit vrij:

                                "Shown for the first time in Europe, Sony exhibits a new advanced segment camera (prototype) that uses Translucent Mirror Technology. Aimed at photo enthusiasts and step-up amateurs, the new α model builds on the powerful creative possibilities of the first translucent mirror cameras from Sony, the α55 and α33, also on display. Unlike conventional DSLR cameras, this innovative design enables super-fast shooting responses with continuous AF during stills and HD video shooting in a compact body.

                                Also presented, new A-mount system accessories currently in development include a flash and Vertical Grip, plus standard zoom and telephoto lenses."

                                "Prototype / pre-production model display

                                A-Mount series interchangeable lens camera
                                Camera body

                                - Advanced model
                                - Translucent Mirror Technology
                                - Exmor APS HD CMOS Sensor
                                - AVCHD Full HD video"

                                Er komt ook een nieuwe flash en een vertical grip voor de bovenstaande camera (de A77 ?). Deze krijgt ook een nieuwe standaardlens (mogelijk met SAM).

                                Ik wou wel dat er nog een camera kwam met een gewone optische zoeker...à la A580, want de elektronische zoeker van een A33/A55 is enerzijds niet slecht, maar toch nog niet voldoende voor mij .
                                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                                Comment

                                Working...
                                X