Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

op zoek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • op zoek

    ik ben op zoek naar een nieuwe camera. Ik heb nu een Pentax Optio 230, werkt zeer goed, maar is iets te beperkt in instelmogelijkheden...

    ik heb al wat zitten rondsurfen en ben bij een oly C740 of C750 uitgekomen. maar ik vraag hier toch nog maar even raad, je weet nooit dat er nog andere types zijn die binnen m'n criteria vallen.

    wat er zeker mogelijk moet zijn:
    - redelijke optische zoom: 6x of meer
    - 3 of 4 MP
    - handmatige sluitertijd en diafragma-instellingen
    - redelijk compact
    - macro

    mooi meegenomen zou zijn:
    - CF
    - mogelijkheid om externe flitser te gebruiken

    ik wil echter geen D30/60/10D-D100 ofzo
    a/ dat kost me iets te veel
    b/ ik heb geen zin om naast een trekrugzak ook nog eens 5 kilo of meer aan fotomateriaal mee te zeulen

    dus alle tips zijn welkom

    Hoehel

    PS: iemand een idee wat een Pentax Optio 230 van nog geen jaar oud nu nog waard is? (aankoopprijs: €500)
    mvg,
    Dieter

  • #2
    heb je voorwaarden even getoetst aan het toestel dat ik zelf bezit; en het voldoet aan allemaal : Fuji S602 !

    Bart
    Bart

    Comment


    • #3
      Ik ben zelf ook op zoek naar een digitale camera, n.l. Olympus C740 of de Panasonic DMC-FZ1 deze laatste heeft een optisch zoom bereik van 12x met stabilisator.

      Ik weet alleen niet of de sluitertijd en diafragma handmatig in te stellen is.
      Nadeel is deze panasonic heeft 2.1 megapix.

      Pitje
      Canon EOS 1000D Canon 18-200 mm IS, Canon powershot SX 20 IS

      Comment


      • #4
        Originally posted by pitje
        Ik ben zelf ook op zoek naar een digitale camera, n.l. Olympus C740 of de Panasonic DMC-FZ1 deze laatste heeft een optisch zoom bereik van 12x met stabilisator.

        Ik weet alleen niet of de sluitertijd en diafragma handmatig in te stellen is.
        Nadeel is deze panasonic heeft 2.1 megapix.

        Pitje
        dat lijkt me iets te weinig. heb nu zelf een 2.1 MP en als je begint te croppen schiet er niet te veel meer over om een grote(re) afdruk te maken.
        mvg,
        Dieter

        Comment


        • #5
          Missschien een gekke vraag maar wat word er bedoeld met croppen, ik denk het op een of andere manier uitvergroten van de foto, maar hoe gaat dit?
          Canon EOS 1000D Canon 18-200 mm IS, Canon powershot SX 20 IS

          Comment


          • #6
            Originally posted by pitje
            Missschien een gekke vraag maar wat word er bedoeld met croppen, ik denk het op een of andere manier uitvergroten van de foto, maar hoe gaat dit?
            croppen = een uitsnede maken.
            je snijdt dus een stuk van je bestand weg. als je bv een 5 MP camera hebt, mag je grote stukken van je foto wegsnijden en ga je nog een uitstekende print hebben. snij je echter van een 2 MP foto de helft weg, gaat de kwaliteit al heel wat minder zijn...
            mvg,
            Dieter

            Comment

            Working...
            X