Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 - winkelvraag en lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D90 - winkelvraag en lenzen

    Hallo,
    Na wikken en wegen en nog meer lezen heb ik besloten om voor de Nikon D90 te gaan.
    De echte reden voor een nieuwe camera is vanwege 2 jaar geleden.Ik was op skiverlof in Oostenrijk. Op een bepaalde ochtend was er prachtig licht en ik zag buiten de maan tussen 2 bergen. Naar mijn kamer gerend, Sony digitale camera opgepikt (met Carl Zeiss lens) en 10 fotos gemaakt en was happy.
    5 dagen later thuis keek ik naar de fotos op een groot scherm en oh horror wat een ramp. Geen mooi licht en de maan leek op een flets flitslichtje. Had toen zin om de sony met zijn carl zeiss in gruzelmenten te slaan. En sinds toen was ik dat ik een nieuwe camera wou en dit keer geen rommel. En nu is de beslissing gevallen. De D90.

    Nu heb ik hier veel gelezen om in een plaatselijke shop te gaan. Maar...
    Hoeveel is dit nou waard: ik heb hier 2 winkels in de buurt gebeld die beide +950 vroegen voor de body alleen terwijl die hier http://www.pixmania.be/be/nl/1549080.../d90-kaal.html 789€ kost. Nu zie ik geen enkele reden om in een plaatselijke shop zoveel meer te betalen dan bij pixmania.

    En dan nu de (voor mij) moeilijke vraag: de lenzen:
    Totaal budget +/- 1500€ (body included)
    Wat ik wil fotograferen: landschappen/natuur/toerisme (vooral dan gebouwen) - mijn aquarium, vissen zijn een ramp met mijn digitale Sony - en insekten, bloemen, details.
    In onze vijver bvb zat een prachtige waterjuffer maar kreeg die niet mooi op foto zelfs met mooi weer. En zon insekt heeft niet graag dat je te dichtbij komt.
    Dus ik denk een telelens en makrolens?

    Bedankt bij voorbaat,
    Johan

    PS: ik heb nog nooit met een reflexcamera gewerkt maar ben niet van plan de komende 5 jaar een andere camera aan te kopen.
    Last edited by Windekind; 3 juni 2009, 17:48. Reden: type fout in titel

  • #2
    Re: Nikon D90 - winkelvraag en lenzen

    d90 body + goeie lens

    extralens 1

    of

    extralens 2


    je komt wel een beetje boven je budget uit maar je hebt een goed setje voor alle omstandigheden en goeiekoper dan de merkeigen lenzen, maar zeker nie minder
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D90 - winkelvraag en lenzen

      Hoi daar,

      Ik kan u de D90 ten stelligste aanraden...en ik heb er de Tamron 17-50mm 2.8f,18-200mm en de 50mm 1.8f bij ik moet zeggen de ideale lenzen...

      Succes

      Grtz Dirk
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D90 - winkelvraag en lenzen

        Bij Art & Craft in Mariakerke (Gent) betaalde ik 1600 Euro voor de NikonD90 met Nikon AF-S DX VR 18-200 lens, een Sd kaart Sandisk SDHC Extreme III van 8 Gb, een Lowepro Rezo tas En een Kenko Mc UV 72mm. Nadien ben ik nog een tweede batterij gaan kopen en een SB900 flits. Prachtige winkel, goede uitleg en ook goede prijzen vind ik. 2 jaar garantie bij een winkel is toch nog iets anders dan bij bvb. Pixmania (verzendkosten enz..)

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D90 - winkelvraag en lenzen

          Pixmania is ok zolang er niets aan uw toestel scheelt. Als dat wel het geval is begint de misserie.
          Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D90 - winkelvraag en lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door Windekind Bekijk bericht
            Hallo,
            De echte reden voor een nieuwe camera is vanwege 2 jaar geleden.Ik was op skiverlof in Oostenrijk. Op een bepaalde ochtend was er prachtig licht en ik zag buiten de maan tussen 2 bergen. Naar mijn kamer gerend, Sony digitale camera opgepikt (met Carl Zeiss lens) en 10 fotos gemaakt en was happy.
            5 dagen later thuis keek ik naar de fotos op een groot scherm en oh horror wat een ramp. Geen mooi licht en de maan leek op een flets flitslichtje. Had toen zin om de sony met zijn carl zeiss in gruzelmenten te slaan. En sinds toen was ik dat ik een nieuwe camera wou en dit keer geen rommel. En nu is de beslissing gevallen. De D90.

            ...

            PS: ik heb nog nooit met een reflexcamera gewerkt maar ben niet van plan de komende 5 jaar een andere camera aan te kopen.
            En u denkt dat u met een D90 de maan wel mooi zal kunnen vastleggen?

            Geen slecht woord hoor over de D90, heb er zelf een met de 18-200 en de beeldkwaliteit is schitterend. Maar het mannetje achter de knopjes moet zelf ook wel weten hoe een en ander werkt om in moelijke omstandigheden toch nog het beste uit de foto te halen.

            Tip: koop een goed boek over de basis van fotografie en experimenteer er overvloedig op los, zodat je klaar bent als je nog eens prachtig licht ziet!

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D90 - winkelvraag en lenzen

              Het fotograferen van de maan tussen de bergen en vissen in een aquarium vereist speciale technieken ! Dan moet je weten hoe je je camera goed (manueel) moet instellen.
              Ikzelf ben héél tevreden van de D90 in combinatie met de Nikkor 18-200 VR. Met deze lens kan je ook goeie close-up opnames maken met nog een behoorlijke afstand tussen dier en lens !
              Tevens is het grote zoombereik een enorm pluspunt, je hoeft niet zo diktwijls van objectief te verwisselen. Een ideale reislens dus.
              Ik weet niet waar je woont, maar als je in het noorden van België woont is shoppen in Nederland zeker aangeraden. Een body D90 kan je daar al vinden voor 699,- met 1 jaar garantie. En lenzen zijn ook daar een stuk goedkoper. Anders is de digicamshop.be ook goed met zijn prijzen en dan heb je een Belgische garantie van 2 jaar.
              Een waterjuffer kan je best 's morgens fotograferen bij de ochtendkou, want als het warmer wordt dan 15° dan worden ze actief en blijven ze zelfs voor een fotograaf met een tele-macro lens niet zitten !

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D90 - winkelvraag en lenzen

                Investeer liever in jezelf. Een dure camera maakt net zulke lelijke foto's als je er niet mee overweg kunt.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D90 - winkelvraag en lenzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Windekind Bekijk bericht
                  Nu zie ik geen enkele reden om in een plaatselijke shop zoveel meer te betalen dan bij pixmania
                  Service
                  Canikon 40D - D200, D300

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D90 - winkelvraag en lenzen

                    Thx all ,
                    Ik ga de Nikon AF-S DX VR 18-200 lens nemen. Hier op het werk zijn er ook Nikon liefhebbers en die bevestigen dat het een zeer goede lens is en veelzijdig. En dan heb ik voorlopig ook maar 1 lens nodig.

                    Mijn collega vind dit een heel goed adres.
                    Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies

                    Maar of ik nu naar Gent of NL moet maakt niet echt verschil.

                    Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D90 - winkelvraag en lenzen

                      Johan,

                      Niet twijfelen, als Nl of België gelijk is voor jou.

                      Nederland 1 jaar garantie.

                      België 2 jaar garantie, Art & Craft zéér aanbevolen, zelf al 2 camera's daar aangeschaft.
                      Toffe gasten en bijna het volledige gamma lenzen & toestellen in de kijkkast, zowel Nikon als Canon en Sony ook denk ik.
                      Je kan altijd eens bellen of mailen of alles binnen is, vanuit Antwerpen +- 30 min rijden.
                      Kwestie van de speciale foto's, kan ik alleen de collega's bijtreden, de camera maakt wel verschil maar de knopjesdrukker is toch de grootste factor....

                      Veel succes
                      Leo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D90 - winkelvraag en lenzen

                        Ja de persoon die de foto's maakt is belangrijk.

                        Maar met een D90 zal het veel gemakkelijker gaan.
                        Een collega heeft zijn D300 meegebracht met een 18-200 lens en dat ligt vele male beter in mijn hand dan mijn digitale Sony.
                        Ik trilde ook veel minder wanneer ik volledig inzoomde.

                        Moet wel zeggen dat het even duizelen was toen ik al de opties zag.
                        Een boek over de D90 is dan ook een must en daar ga ik nu naar op zoek.

                        Heb Art en Craft gemaild en wacht op antwoord

                        Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D90 - winkelvraag en lenzen

                          Wat ik wel als negatief beschouw aan de D90 is de kleine grip (en mijn handen zijn nochthans niet zo groot !) Mijn vorige camera was een D100 en die lag wel beter in mijn rechterhand (de handgreep was wel groter). De D90 is dan ook een kleinere camera dan de D100 / D300. Tijdens het fotograferen van vliegtuigshows heb ik mijn camera constand in mijn handen (in combinatie met een Nikon 80-400 mm zoom) en dat is toch wel even wennen !
                          Inderdaad, de handleiding van de D90 is een bijbel ! Ik vond de instelmogelijkheden van de D100 al indrukwekkend, maar die van de D90 zijn nog méér uitgebreid. Goed studeren dus, om te weten welke functie welk resultaat gaat geven.
                          Trillen tijdens het inzoomen ? Niet meer dan normaal, maar dan zal VR wel proberen de trillingen te compenseren !
                          Last edited by Cigaloun; 4 juni 2009, 09:18.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D90 - winkelvraag en lenzen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Cigaloun Bekijk bericht
                            De D90 is dan ook een kleinere camera

                            in combinatie met een Nikon 80-400 mm zoom) en dat is toch wel even wennen !
                            David en Goliath ?
                            Canikon 40D - D200, D300

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D90 - winkelvraag en lenzen

                              Er zijn ook goedkopere winkels met wel een goede service
                              Zoals Foka en http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=25785
                              Dat is toch een flink verschil met die eerder genoemde 1600€

                              Comment

                              Working...
                              X