Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700 of 7000 voor eventfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D700 of 7000 voor eventfotografie

    Beste members

    Ik twijfel al een tijdje of ik nu de Nikon D700 of D7000 zou kopen...
    Ik gebruik deze voornamelijk voor eventfotografie (zet mijn iso nooit veel hoger dan 400 om ruis tegen te gaan, dus hoge iso maakt niet zoveel uit voor mij)

    Aan de D7000 vind ik de U1e2 functie zeer nuttig om vaste instellingen op te slaan, en niet perongeluk aan het wiel te draaien tegen ik het door heb.. Verder is deze ook een pak goedkoper, alhoewel ik beide 2ehands zou aankopen. Ik vraag mij af als er zo een groot verschil is in kwaliteit met de D700. Ook heb ik nog niet eerder met een FF gewerkt, maakt dit veel verschil uit op een DX? Ik heb begrepen dat dit uitmaakt als je goede lenzen erbij koopt, wat weeral veel duurder uitkomt? Momenteel gebruik ik een 35mm DX van nikkor. maar voor in een groot publiek een groepsfoto te nemen met dxformaat is deze soms niet breed genoeg. Waardoor een FF mij wel voordeliger lijkt om breedhoeklenzen tot hun volle nut te gebruiken. Kan iemand met meer ervaring mij hierbij helpen?

  • #2
    Re: Nikon D700 of 7000 voor eventfotografie

    Breedhoek maakt weinig uit. Er zijn tal van super breedhoek lenzen voor dx. Sigma heeft zelfs een 8-16mm !
    Kwa lenzen is de kostprijs van fullframe glaswerk vaak wat hoger omdat deze een grotere beeldcirkel moeten produceren.
    Ze zijn daardoor ook wat zwaarder.
    Echter, dat kan meevallen ook. Primes zijn meestal meteen goed voor FX. De 35mm is een uitzondering hierop.
    Populaire primes zoals de 50mm en 85mm zijn FX.

    Als je echt geen interesse hebt in de betere iso prestaties van de D700, zou ik toch voor de D7000 kiezen.
    Nikon shooter - Samyang fan

    Comment

    Working...
    X