Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70 Firmware 2.0 Update **OUT**

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D70 Firmware 2.0 Update **OUT**

    Al te downloaden op de Aziatische website van Nikon...
    Maar toch ff wachten op de Europese Link...

    UPDATE: Nu ook op de Europese Nikon Site (nie vergeten in te loggen)

    Link

    Wat is nieuw?

    Changes applied with the upgrade of A firmware version 1.01 and B firmware version 1.03 to A and B firmware version 2.00
    Performance of the 5-area AF system has been improved (Dynamic area and Closest subjct AF-area modes).
    Changes have been made to the design of menu displays.
    Page-size settings can now be applied from the camera with direct printing from a PictBridge-compatible printer.
    The number of exposures remaining, displayed in the control panel and viewfinder, when shooting at an image-quality setting of NEF (RAW) or NEF+JPEG Basic has been changed (the number is calculated based on the size of compressed RAW file).
    Maximum number of exposures displayed when a 256-MB CompactFlash memory card is used:
    Version 2.00: NEF (RAW): approx. 44 exposures; NEF+JPEG Basic: approx. 39 exposures
    Version 1.03 or earlier: NEF (RAW): approx. 23 exposures; NEF+JPEG Basic: approx. 21 exposures
    The default setting for camera clock has been changed from 2004.01.01 to 2005.01.01. Now you cannot set the clock back to a date before 2004.12.31.

    veel d70 to d70s genot
    Last edited by videopixel; 17 mei 2005, 15:27.

  • #2
    Re: Nikon D70 Firmware 2.0 Update **OUT**

    hoooeeerraaa

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D70 Firmware 2.0 Update **OUT**

      Ik hem hem geupdate met de bestanden uit de bovenstaande link en het wekr perfect. Alles is nog nederlandstalig.

      Ik kon niet wachten

      Bedankt voor het posten!
      Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D70 Firmware 2.0 Update **OUT**

        van mij mag je dat even uitleggen hoe je dat gedaan hebt hoor.
        Want vind daar weinig over terug.
        Heb maar schrik dat alles in de soep draait als ik dat wil installeren.
        Misschien kan ik toch best wachten op de nederlandstalige uitleg.
        Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
        Hier op dit forum.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D70 Firmware 2.0 Update **OUT**

          Bestanden downloaden en uitpakken.
          Eerste .bin-bestand op een memorycard zetten.
          Card in camera, dan naar menu, firmware. Daar zal de camera aangeven dat je kan updaten. Deze update uitvoeren.

          Dan weer card eruit en dezelfde stappen voor het tweede .bin-bestand

          Hierna zal je zien dat de camere voor beide firmwares in de camera versie 2 aangeeft en je ziet dat de menu-kleuren veranderd zijn.

          Veel succes!

          Onderstaand is van een eerdere update op de officiele nikon site voor nederland:

          Snelhandleiding voor het downloaden en installeren van deze firmware
          1 Download de firmwarebestanden en pak ze uit.
          2 Formatteer een goedgekeurde CF-kaart in de camera (u mag geen Microdrive gebruiken).
          3 Sluit de camera aan op de computer (in de USB-modus MSC) of gebruik een CF-kaartlezer. (Als u de firmware-upgrade naar een geheugenkaart kopieert, gebruik dan geen Lexar Media JumpShot USB-kabel aangezien de firmware-update van de D70 in dat geval mogelijk niet correct wordt uitgevoerd.)
          Kopieer het gedownloade bestand “.bin” naar het bovenste niveau van de kaart. (top root)
          4 Verbreek de verbinding tussen de camera en de computer.
          5 Zet de camera aan, druk op de knop "Menu" en selecteer "Firmware Ver".
          6 Volg de instructies op het scherm van de camera.
          7 Zet de camera uit nadat de upgrade is voltooid.
          8 Formatteer de kaart opnieuw.

          (of zie hier http://nikoneurope-nl.custhelp.com/c...i=&p_topview=1)
          Last edited by yoy; 16 mei 2005, 22:08.
          Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D70 Firmware 2.0 Update **OUT**

            Voila, geinstalleerd en gelukt......peace of cake eigenlijk, doodsimpel.....en inderdaad, kleurtjes zijn wat veranderd en menu aangepast...
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D70 Firmware 2.0 Update **OUT**

              Bedankt voor de link! Het werkt perfect - alle instellingen zijn bewaard gebleven, alleen kan ik nu 158 NEF+JPEG's kwijt op mijn 1GB-kaartje, terwijl dat stomme ding voorheen bij hoog en bij laag beweerde dat ik er maar 84 op kwijt kon De menu's zijn beter leesbaar geworden (nog beter). De verwijderde bugs zijn ook fijn, maar daar heb ik nu natuurlijk nog weinig van gemerkt.

              Groeten, Miriam

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D70 Firmware 2.0 Update **OUT**

                Ik heb zojuist ook de update gedaan MAAR bij mijn toestel wordt enkel B gewijzigd. A blijft op 1.01 staan.
                Enig idee waarom ??
                Thanks
                Nikon D700 + mooi glas

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D70 Firmware 2.0 Update **OUT**

                  Ok bedankt.
                  staat er op.
                  Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                  Hier op dit forum.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D70 Firmware 2.0 Update **OUT**

                    Pierre,

                    Je moet de update eigenlijk 2 x doen, eerst voor A apart op een kaartje, daarna voor B op een ander CF kaart of je eerste CF kaart formatteren, het proces kan niet in één keer gedaan worden.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D70 Firmware 2.0 Update **OUT**

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pierre_
                      Ik heb zojuist ook de update gedaan MAAR bij mijn toestel wordt enkel B gewijzigd. A blijft op 1.01 staan.
                      Enig idee waarom ??
                      Thanks
                      Je moet de handelingen twee keer uitvoeren, voor iedere update (A & B) apart. Het is niet mogelijk beide updates in één keer te installeren. Groeten, Miriam

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D70 Firmware 2.0 Update **OUT**

                        Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                        Je moet de handelingen twee keer uitvoeren, voor iedere update (A & B) apart. Het is niet mogelijk beide updates in één keer te installeren. Groeten, Miriam
                        De richtlijnen heb ik correct opgevolgd. De eerste maal dat ik de update uitvoerde kreeg ik B. Iedere keer dat ik het probeer, wordt enkel B gewijzigd. En A of B selecteren kan je niet..
                        Nikon D700 + mooi glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D70 Firmware 2.0 Update **OUT**

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pierre_
                          De richtlijnen heb ik correct opgevolgd. De eerste maal dat ik de update uitvoerde kreeg ik B. Iedere keer dat ik het probeer, wordt enkel B gewijzigd. En A of B selecteren kan je niet..
                          Je moet beschikken over 2 bestanden, nl AD700200.bin en BD700200.BIN, de eerste om A te updaten, de tweede om B te updaten. Normaal zou dit moeten werken.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D70 Firmware 2.0 Update **OUT**

                            Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                            Je moet beschikken over 2 bestanden, nl AD700200.bin en BD700200.BIN, de eerste om A te updaten, de tweede om B te updaten. Normaal zou dit moeten werken.
                            De 2 bestanden staan op mijn CF. Ik heb zojuist 1.03 teruggezet en daarna nogmaals versie 2. Niets helpt. Enkel B wordt gewijzigd. Dat zal dus iets voor De Beuckelaer worden.

                            Toch bedankt
                            Nikon D700 + mooi glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D70 Firmware 2.0 Update **OUT**

                              Oorspronkelijk geplaatst door Pierre_
                              De 2 bestanden staan op mijn CF. Ik heb zojuist 1.03 teruggezet en daarna nogmaals versie 2. Niets helpt. Enkel B wordt gewijzigd. Dat zal dus iets voor De Beuckelaer worden.

                              Toch bedankt
                              Pierre, daar zit juist de fout juist denk ik .....de 2 bestanden MOGEN NIET TEGELIJKERTIJD op dezelfde kaart staan..... het moet apart gebeuren. Telkens maar 1 bestand op de kaart zetten, dan kaart formatteren en het andere bestand er op zetten.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X